Simpele tijdelijke stal in schuur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 16:01

JeanneV schreef:
Dat is natuurlijk grote onzin... want in veel concours stallen word met hengsten stroom gebruikt aan de bovenkant... net als dat paarden gewoon nog in de wei gaan ook al krijgen ze wellis een tikkie.

Laat ik wel duidelijk stellen dat ik nog nooit een paard in een stal gemaakt van stroom draadjes heb gezet... :D net als dat ik echt nooit een paard in een hok van stalen hekken zal plaatsen.

stroomdraadje bovenaan is wel nog iets anders dan stroom rondom. Rondom kunnen ze al een pats vangen als ze met hun staart er tegen aan gaan. Een stroomstal zou ik dan ook niet kleiner willen dan 6*6, maar ook liever niet.

Van de paneelhekken die te klein zouden zijn: je kan natuurlijk ook twee hekken per zijde nemen en je stallen groter maken . :')

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 16:14

DubbelFun

Re: Simpele tijdelijke stal in schuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 16:50

Voor grote paarden (groter dan 1,40) is een containerstal veel te smal, als ze draaien is dat een extra belasting voor de pezen.
En ja ik weet dat het vaak voorkomt, maar dat maakt het nog geen goed idee ...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 17:06

Van stroomdraad een stal maken, moet je wel een hele grote stal maken. Ik heb hier een flinke klap stroom en heel af en toe raken ze die. Als het 1 van de merries is, hebben ze behoorlijk wat ruimte nodig om daar even vanaf te komen. Dan is het echt een kwartier blazen, snuiven en van alles. Dan is de wereld te klein.
Maar heb ze weleens apart gezet met draad zonder stroom ertussen en dat is echt zonde van mn tijd........

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-21 07:11

Bedankt iedereen voor het meedenken! Uiteindelijk hebben we toch gekozen voor een ander plekje bij een kennis van ons, die had nog een ruime stal vrij waarin ze kan revalideren.