Hoeveel verdien je als je iemand zijn paard verzorgt?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:06

Shae schreef:
Captain schreef:
Oh het bestaat hoor.. Kennis van mij liet een 5/6 jarig meisje 50 euro betalen (de ouders dan) om de shetlanders te mogen komen poetsen 1x in de week. Van de zotte!

Klinkt als een goed verdienmodel. :')

Oh je wilt de andere verhalen niet horen.. Ongelofelijk dat mensen zo kunnen zijn.

Mimi_5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-21 15:15

Hallo iedereen,
Ik heb nog een vraag voor jullie.
Hebben jullie paardenwinkels die jullie aanraden?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:17

Captain schreef:
Oh het bestaat hoor.. Kennis van mij liet een 5/6 jarig meisje 50 euro betalen (de ouders dan) om de shetlanders te mogen komen poetsen 1x in de week. Van de zotte!

Ik heb een Shet <<) . Makkelijk geld verdienen wel, maar echt belachelijk...

davinci2412

Re: Hoeveel verdien je als je iemand zijn paard verzorgt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:21

Ik werd pas betaald toen ik mensen hun paarden ging trainen en zelfs toen was het voor mijn portemonnee beter om in de supermarkt te werken.

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:23

Mimi_5 schreef:
Ik heb een andere vraag voor jullie maar bestaat dat zo dat je bijvoorbeeld vrijheidsdressuur kunt doen met een paard op stal en die dan ook verzorgen maar dit gratis. Als je zegt dat het geld kost zeg de prijs!

De paarden die ik verzorg daar staat wel iets tussen. Maar zonder ervaring wordt dat niet wat. Het begint mee dat ze net of net niet aan halster kunnen lopen. Laatst is de hoefsmid geweest, ik geef dan eerst iets verdoving. Dus begint dit met op de poetsplaats zetten en bijvoorbeeld de hoeven schoonmaken. Maar je moet niet vreemd op kijken als je van de benen wordt gelopen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:28

Divoza, Epplejeck, Hypostore om maar een aantal te noemen.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:31

Mimi_5 schreef:
Hallo iedereen,

Voor wat voor spullen?

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:44

Poekkie schreef:
Mimi_5 schreef:
Hallo iedereen,

Voor wat voor spullen?

en in welke regio woon je?

Ik kan bijvoorbeeld de lokale ruiterwinkels hier wel noemen, maar daar heb je weinig aan als je aan de andere kant van het land woont.

Je hebt de grote winkels als Epplejeck, Hippostore, Divoza. Maar bijvoorbeeld Decatlon heeft ook paardenspullen.
En dan heb je dus nog de verschillende lokale winkels.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:46

Captain schreef:
Oh je wilt de andere verhalen niet horen.. Ongelofelijk dat mensen zo kunnen zijn.

Ja belachelijk... Maar het zou er dus ook niet zijn als mensen er niet op zouden reageren. Blijkbaar doet men dat dus wel. :n

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:49

Selente schreef:
Captain schreef:

Ja belachelijk... Maar het zou er dus ook niet zijn als mensen er niet op zouden reageren. Blijkbaar doet men dat dus wel. :n

Geen idee. Ik ken iemand die lang op zoek was maar nooit een verzorger heeft gevonden (vroeg dan ook 100 euro voor 2x per week op een paard dat amper was doorgereden, zonder bak en moeten mesten). Durf dus niet te zeggen of die posities effectief ingevuld worden uiteindelijk.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 16:00

Poekkie schreef:
Geen idee. Ik ken iemand die lang op zoek was maar nooit een verzorger heeft gevonden (vroeg dan ook 100 euro voor 2x per week op een paard dat amper was doorgereden, zonder bak en moeten mesten). Durf dus niet te zeggen of die posities effectief ingevuld worden uiteindelijk.

Als ik de advertentie moest geloven had ze iemand gevonden.... Dat ging om een paard dat met een blessure stond. Ze zochten iemand die het paard wilde komen knuffelen, verzorgen, stappen en grondwerk (wat hier dan onder valt weet ik niet). Er kon dus niet gereden worden. Hier werd ook een bijdrage per maand gevraagd.

Texnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 09:54

Selente schreef:
Poekkie schreef:

Als ik de advertentie moest geloven had ze iemand gevonden.... Dat ging om een paard dat met een blessure stond. Ze zochten iemand die het paard wilde komen knuffelen, verzorgen, stappen en grondwerk (wat hier dan onder valt weet ik niet). Er kon dus niet gereden worden. Hier werd ook een bijdrage per maand gevraagd.

Wow, dat mensen dat durven vragen.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 10:06

ik heb, toen ik nog pony's had, wel eens betaald om mijn ponys te verzorgen. een volwassen persoon als vakantie-oppas, maar ook een tijdje een tiener die wekelijks de wei kwam uitmesten voor 10,-

op sommige grote stallen of maneges zie je ook wel eens dat ze mensen hiervoor vragen, wanneer je ervoor betaald wilt worden kun je verwachten dat je dus enkel de "rot"-klusjes doet; uitmesten, vegen, terrein onderhoud en ms. binnen/buiten zetten en dekens wisselen. niet rijden, poetsen etc.
Op sommige stallen mag je wel rijden ed en dan is het vaak met een gesloten beurs; dus de klusjes in ruil voor het rijden. Bij maneges bv kun je dan denken aan een gratis les of gratis vrij rijden in ruil voor (veel) klusjes. Vaak zie je ook dat dit een vaste pensionklant is die wat korting krijgt op het stalgeld in ruil voor (veel) klusjes.
Proberen kan altijd :)

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 10:11

Selente schreef:
Poekkie schreef:

Ik kwam gister per toeval ook nog zo'n advertentie tegen. 2 paarden maar kunnen beiden niet meer gereden worden vanwege blessures. Wel mogen poetsen, knuffelen, grondwerk/vrijheidsdressuur maar daarnaast ook voeren en mesten én een bijdrage betalen. Say what? :oo

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 10:23

Ik betaal alleen als mijn paard er beter van wordt.
Mijn instructrice heeft mijn paard een jaar gereden en daar betaalde ik gewoon lesgeld voor.
Ik was ziek en kon hem niet zo trainen op dat moment dan dat zij dat deed.
Dus je moet van goede huize komen als er ervoor betaald wilt worden.
Denk dat een krantenwijk meer op brengt.

Mijn bijrijders hebben nooit hoeven te betalen, ik wil zelf graag de regie in handen houden.
Maar heb vroeger ook halve stal betaald hoor voor mijn bijrijders paard maar zo gek zal ik nooit meer zijn.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 10:26

Ik denk dat je het net moeten treffen.Ik heb ook 1 verzorgmeisje,maar ik heb er voordeel van en mijn paarden ook,dus gratis.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 10:27

Hier wordt weer het begrip verzorgen en bijrijden door elkaar gehaald. Als jij mijn paard wilt verzorgen kan dat. Moet je wel 3 x per dag komen om haar te voeren, uitmesten en buiten en binnen zetten. Dan verzorg je mijn paard en ga ik je er voor betalen. € 25,00 per week.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 10:36

Ik zou best een tiener betaalt klusjes kunnen te laten doen als hoofdstel, zadel, laarzen poetsen, dat soort dingen. Toiletteren enzo vind ik zelf veel te leuk. Bedrag vind ik wat lastig. Als je kijkt naar het minimumloon dan durf ik niet eens zou weinig te geven ;-). Maar als je als tiener voor meerdere mensen of op een pensionstal op die manier wat bij kan verdienen. Zaterdagje hoofdstellen, zadels, laarzen poetsen. Kan je misschien best een leuk zakcentje bijverdienen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 10:51

pillow schreef:
Hier wordt weer het begrip verzorgen en bijrijden door elkaar gehaald. Als jij mijn paard wilt verzorgen kan dat. Moet je wel 3 x per dag komen om haar te voeren, uitmesten en buiten en binnen zetten. Dan verzorg je mijn paard en ga ik je er voor betalen. € 25,00 per week.

dat vind ik de term werknemer :D
Zijn die termen zo vast dan?

In mijn oude taart tijd bestond alleen de term verzorger had ik het idee. Of je nu wel of niet reed.
Stal mesten en andere klusjes hoorde er eigenlijk standaard wel bij. Je betaalde niet.

Nu is dat vaak opgesplitst
Verzorger als je ook stal/wei mest, hooi aan vult nou ja noem maar wat verzorgende taken.
Niet rijden. Wel borstelen wandelen, vrijheidsdressur.

Bijrijder kan met en zonder klusjes zijn.
Wel en niet betalende. Wel rijden.

Tenminste zo zie ik het. Maar is dat ook echt zo?

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 11:04

Ik heb in BE een hele tijd op een dressuurstal gewerkt als vaste knecht, en hier in BE werk je dan gewoon aan het minimumloon (hier in BE val je onder de landbouw/voedingssector), brutto 9.50euro/u (voor mij, 29jaar toen), al word dat netto wel 11 euro omdat je weinig verdient en dus een soort toeslag krijgt. Daar had ik 25 paarden om te mesten/in stapmolen weide zetten/voeren/piste slepen/erf onderhouden/kanten maaien/.. en dat in 4u tijd + 1uur voor het erf, dus je bent je aan het afbeulen voor bijna niks! Met stages kwamen daar dan nog eens 15 tot 20 paarden bij. (Deze werden dan in verplaatsbare boxen gestald op het erf) Rijk word je er niet van!
Er zijn wel vaker stallen die een hulp zoeken en het is zeker wel leuk voor een zakcentje op jou leeftijd én je bent lekker met je hobby bezig. Ik zou zeggen, ga lekker rondvragen op stallen of bij mensen met enkele paarden of je voor zakgeld klusjes mag doen.
Als jij en hun blij zijn, kan je altijd nog vragen om officieel iets op contract te zetten en je in dienst te nemen als knecht/stalhulp.
Als je particulier gaat verzorgen betaal je meestal zelf een bedrag bij. Al zijn er wel mensen die de extra hulp appreciëren en je misschien wel wat willen toesteken.

Zo heb ik in mijn tienerjaren ook 2 ponies verzorgd, voor 3x per week te komen mesten, paddock verzorgen ed. Kreeg ik dan 25euro per week.
Bij kenissen deed ik 6 paarden 1x per week mesten (en dat was dan de mest van de hele week, hun deden alleen opstrooien) en 2x per week buiten zetten voor 20euro/week, ook geen vetpot dus voor behoorlijk intensief werk ..
Laatste jaren ook paarden verzorgd maar dat was dan 3dgn verzorgen in ruil voor mogen rijden met de paarden. Beide partijen betaalde dus niets.. eigenaar had minder zorg en ik kon lekker kroelen en op ritten gaan. Win-win situatie dus.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 19:16

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 19:26

Zelfs met een paardenhouderij niv 3 ( professional poepschepper zoals ik het noem) diploma krijg je amper wat tenzij je 7 dagen in de week werkt. Reden dat ik ook gestopt ben om echt mijn werk met paarden te gaan doen. Je bent in ieder geval de eerste die ik hoor over betaald krijgen voor een paard verzorgen. Meestal doe je dat gratis , of in de meeste gevallen moet je er zelf voor betalen.

Qua prijs ligt er ook maar net aan wat je wil. Een rijpaard zal wat duurder zijn dan een poets en wandelpaard. Ik heb wel eens belachelijke prijzen voorbij zien komen , dat soms een eigen paard kopen en onderhouden nog goedkoper is ( in mijn geval dan).

Als je nog ervaring op moet doen , zie ik het net als stage. Daar gaat het niet om het geld maar om het opbouwen van ervaringen. Eigen paarden leer je bijvoorbeeld in mijn ogen meer van dan manege paarden en pony's.

romyvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 07:43

Wij betalen onze verzorgsters ook voor het verzorgen van onze pony’s tijdens onze vakanties en dagjes weg.

Mocht ze tussentijds willen komen om iets leuks met de pony’s te doen mag dat altijd maar dan betalen we er niet voor.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 08:05

Oei, ik zie dat je 12 jaar bent - ik zou een 12-jarige nooit betalen voor het verzorgen van mijn paard. Is dat geen kinderarbeid?
Sterker nog - ik zou een 12-jarige mijn paard nooit laten verzorgen.

Dat moet je niet persoonlijk nemen - ik ken je tenslotte niet eens :) En misschien ben je wel super wijs voor je leeftijd en loop je al 10 jaar tussen de paarden rond.
Maar als ik al een verzorger zou willen, zou ik iemand zoeken die ouder is, die geen schoolverplichtingen meer heeft, die eigen vervoer heeft, die op zijn eigen benen staat en niet naar mama/papa moet luisteren en niet mag komen omdat ze (bijvoorbeeld) een slecht rapport heeft.

Ook zou ik me verzekeringsgewijs niet helemaal op mijn gemak voelen - ben ik wel 100% verzekerd als ik mijn paard in handen steek van iemand die nog zo jong is?

Vaak is het een wisselwerking - je verzorgt in ruil voor te mogen rijden. Win-win.
Of, zoals anderen aanhalen - jij als verzorger betaalt voor het mogen 'gebruiken' van andermans paard.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 08:31

Ik heb een tijdje een tienermeisje betaald om op zondag de paddock te mesten. Had zij een leuk zakcentje aan. Maar die was al 16.

Met bijrijders/verzorgers ben ik van het principe dat ze niet hoeven te betalen, maar wel is het fijn als ze wat bijdragen in de verzorging bijv uitmesten als ze er zijn of een vaste mestdag per week.