Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
GMekkes schreef:Hier een elektrische kiepaanhanger in combinatie met een Sherpa mini loader. Een flinke investering maar het is het waard! De mini loader kan zelfs in de stal dus je hoeft amper meer iets met de hand te doen. De mini loader functioneert hier dus ook als elektrische kruiwagen, bijvoorbeeld tijdens het uitmesten van de paddock. Handmatig de kar omhoog pompen vond ik persoonlijk ook nog best een work out vandaar dat we later voor de elektrische variant zijn gegaan.
We brengen de mest bij een biologische boerderij een dorp verder. Mijn ervaring (vanaf 2005) is dat we steeds meer zijn gaan investeren in gemak omdat het echt zware werk uiteindelijk toch op gaat breken.
De auto die ervoor staat, want vergis je niet in een volle lading (natte) mest met bodembedekking is ook een dikke land rover, die gelukkig hobby is van mijn vader
Maar het is echt een ideale manier om het werk een beetje in toom te houden. Het onderhoud van het erf is verder al meer dan genoeg werk en je blijft toch zoeken om het allemaal wat eenvoudiger en vooral lichter te maken. Mer1980 schreef:Ik zou echt heel graag een kiep aanhanger willen hebben, maar ik heb dus een aanhanger en deze wordt steeds door eigenaren van moestuintjes leeg geschept. Dus misschien kun je een advertentie zetten in je regio om je mest op te laten halen.
Ik rij met een kruiwagen de mest erop met 2 planken.
[ [url=m/lpQsQP.jpg]Afbeelding[/url] ]