Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Shalimar schreef:Jeetje en dan zat ik te miemelen over 23 kilometer en heb voor 8 kilometer afstand van mijn huis gekozen omdat ik 23 kilometer toch wel echt véél te lang rijden vond, namelijk wel een half uurmaar jeetje, het kan nog vele malen verder dus. Ik kan dat niet, dat loslaten.
Shalimar schreef:Jeetje en dan zat ik te miemelen over 23 kilometer en heb voor 8 kilometer afstand van mijn huis gekozen omdat ik 23 kilometer toch wel echt véél te lang rijden vond, namelijk wel een half uurmaar jeetje, het kan nog vele malen verder dus. Ik kan dat niet, dat loslaten.
aalstreep schreef:Het is meer een gedachten die af en toe op komt maar ik denk dat ik dan meer zal denken aan een paddock paradise of iets dergelijks op volpension en dan idd 2 a 3x per week komen.
superpony schreef:Als je goed staat, zorgt de stal natuurlijk voor de eerste hulp. Ook als je op 5km staat en aan het werk bent, kan je niet altijd even snel zelf komen als er iets is. Dat is een deel van in pension staan en een stuk verantwoordelijkheid die stallen nou eenmaal op zich nemen.
Ik snap dat je er zelf bij wilt zijn, maar je moet ook realistisch zijn. Een paard dat goed staat, krijgt minder vaak iets. Maar als ze wat krijgen, maakt het voor het paard niet uit wie er bij hem is. Het moet gewoon snel en goed geholpen worden.
pumpina schreef:Mijn grote nadeel: zodra er medisch wat is. Ik heb tot nu toe nog nooit een stalhouder gehad die de medische zorg dan opzich nam, en rij dan altijd zelf braaf 2x per dag heen en weer, maar dat gaat dan dus echt niet.
SjonnieZ schreef:aalstreep schreef:Het is meer een gedachten die af en toe op komt maar ik denk dat ik dan meer zal denken aan een paddock paradise of iets dergelijks op volpension en dan idd 2 a 3x per week komen.
Zolang het paard gezond is en de stal goed voor hem/haar zorgt is dat te doen. Maar als je paard ziek wordt is het een ramp als je verder van stal woont. Dat is tenminste mijn ervaring.
IlonavL schreef:superpony schreef:Als je goed staat, zorgt de stal natuurlijk voor de eerste hulp. Ook als je op 5km staat en aan het werk bent, kan je niet altijd even snel zelf komen als er iets is. Dat is een deel van in pension staan en een stuk verantwoordelijkheid die stallen nou eenmaal op zich nemen.
Ik snap dat je er zelf bij wilt zijn, maar je moet ook realistisch zijn. Een paard dat goed staat, krijgt minder vaak iets. Maar als ze wat krijgen, maakt het voor het paard niet uit wie er bij hem is. Het moet gewoon snel en goed geholpen worden.
Dit vind ik echt kul, er zijn genoeg paarden die 23 uur per dag op stal staan en nooit iets krijgen en je hebt pechvogels. En pechvogels XXXXXXL.
Ragdollcat schreef:Wat als jouw pasrd ziek wordt?
Ga je dan dagelijks op en neer en soms 2 x per dag?
En, je kan niet n hele week niets doen met je paard om ineens in het weekend flinke ritten te gaan maken. Dat vraagt ook om problemen.
Ragdollcat schreef:Wat als jouw pasrd ziek wordt?
Ga je dan dagelijks op en neer en soms 2 x per dag?
En, je kan niet n hele week niets doen met je paard om ineens in het weekend flinke ritten te gaan maken. Dat vraagt ook om problemen.