Delen van een weide en opzeggen van huurcontract

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Emily81091

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 18:01

Daihyo schreef:
Weet de eigenaar van de weide dat zij er ook staan en dat je de kosten deelt? Dan zou ik eens met hem om de tafel gaan en je probleem voorleggen. Misschien kun je samen met hem een gesprek met de mensen aan gaan.

Wat een enorm nare mensen trouwens om je zo te bedreigen.
En overigens bedoelde ik ook niet het paard doelbewust verwaarlozen, maar de zorg terugleggen bij hen. Het paard staat bij jouw paard, dus waarschijnlijk voer je het hooi gezamenlijk. Betalen ze dat wel? Of heb je een prijs incl. hooi? Maar zaken als brokken, beweging, aandacht, enz., laat ze dat zelf maar regelen als ze dat willen. Zou je hooi en water 1x per dag kunnen geven, bijvoorbeeld met slowfeeders en netten? Dan scheelt jou dat ook weer een keer op een dag.

Miran schreef:
Lastige situatie... Maar juist als contract niet geldig is hebben ze dus niets te zoeken op jouw terrein. Denk dat ze geen poot hebben om op te staan maar vraag me af wat de juiste route is, ik lees even mee.

Goeie. Dat zou je ook nog aan hen terug kunnen geven. Zij vinden dat het contract niet rechtsgeldig is, jij hebt een overeenkomst met de verhuurder waar zij niet in staan. Dan zijn zij volgens henzelf dus geen partij, want geen geldig contract, en hebben ze er niks te zoeken. Kijken wat ze dan zeggen.

Ik heb een supermooie slowfeederbak zelf gemaakt.. echter heeft dat paard al 4 netten stuk gedaan omdat het zo een veelvraat is en het vertikt uit de kleine gaatjes te peuzelen en dan dus alles sloopt. Hij gaat ook gewoon door de draad, stroom of geen stroom. Nieg handig wanneer ik wil gaan rijden met mijn paard natuurlijk.
Ja ze maken het me niet gemakkelijk. Momenteel zit ik in de negeerfase omdat ik me gewoon weiger te verlagen naar het niveau waarop ze met me communiceren. :')

Dinopino

Re: Delen van een weide en opzeggen van huurcontract

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:08

Zorg voor getuigen en denk niet dat het een spelletje is. en inderdaad is twee op een wei nooit handig, want dat een ander niet alleen wil terugblijven is logisch.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:26

Wat erg voor je ts. Wat zijn er toch een rare mensen op de wereld.Onder paardenbezitters kom je die vaak tegen helaas.Ik zou het wel bespreken met de eigenaar van de wei. Dat jij hebt onderverhuurd lijkt me heel normaal omdat jouw paard anders alleen zou staan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:31

Zoek juridische hulp, wij kunnen van alles vinden, maar uiteindelijk heb je daar niets aan.
Aan de hand van wat die adviseert handel daar naar, en hou verder mondeling stil.

En ik heb zelf wat mensen op pension gehad en ja zeker fijne ervaringen, maar ook echt wel mindere wat mij uiteindelijk geld heeft gekost maar ik blij was dat ze opgedonderd waren.
Hier komt geen vreemde meer op mijn erf, dan doe ik zelf liever wat meer.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:24

Persoonlijk vind ik het toch een aardige bedreiging die ze geuit hebben, aangifte doen? Direct er in mee nemen dat je ze weg wilt hebben van de weide en dat ze weigeren te vertrekken, wellicht kan je daar later je voordeel mee doen als ze echt niet weg gaan.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 08:41

ik zou zeggen, ga met de eigenaar van jouw wei praten en leg uit hoe alles zit. ( en niet wachten met alles!) en vraag ergens advies hoe het juridisch zit en wat jouw rechten zijn in dit geval.
dan weet je waar je aan toe bent en kun je daar verder mee.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 09:21

Hoe het met het contract zit geen idee, maar zorg dat je zelf eerst de weide eigenaar inlicht zodat hij het van jou kant hoort, mochten zij toch naar hem toestappen. En geef aan de mensen aan dat je de verzorging na een maand opzeg termijn stopt. Je zou nog kunnen zeggen dat, als ze langer nodig hebben je daar in overleg kan. Maar eigelijk zou ik daar voor waken want mp of fence, het klinkt alsof ze volledig over je heen hebben gelopen afgelopen tijd dat ze bij jou stonden en daar verder op kunnen gaan inspelen. Succes er mee!!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 09:49

Einde van de maand en nu???

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 11:44

Ik zat er ook aan te denken hoe het nu is bij TS

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 12:17

Eerst even bij juridischh loket vragen. Stel nou daar komt niks uit dan zou ik ze een ultimatum geven. Tot....... Heb je de tijd om te ontruimen. Daarna kom ik je paard bij je thuis afleveren. Of wordt paard verwijderd van perceel.

Ze gaan echt geen gang naar de rechter maken want ze hebben geen poot om op te staan.
Heb je daar bv een slot op een hek of deur om perceel op te komen of bij spullen te komen? Dreigen dat je die veranderd na xx datum.

Wat een drama en ellende zo zeg.. Zo blij dat ik zelf een paard erbij heb gekocht ipv een medehuurder.