Zelf een pensionstal starten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Poekkie

Re: Zelf een pensionstal starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:20

Ik weet niet... gezien hoeveel werk en verplichtingen volpension met zich mee brengt voor de verzorger, blijf ik me toch verbazen over die trend. Maargoed, voor ieder wat wils natuurlijk :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:23

270 voor volpension mocht ik willen in deze omgeving :')

Betaal 320 en moet hierbij zelf de wei en paddock leegscheppen en onkruid weghalen

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:27

Dilan93 schreef:
270 voor volpension mocht ik willen in deze omgeving :')

Betaal 320 en moet hierbij zelf de wei en paddock leegscheppen en onkruid weghalen

Wij vragen 275 volpension, onbeperkt ruwvoer en eten naar keuze incl. En een perfecte buitenpiste :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:29

wij vragen nu 175, onbeperkt goed onverpakt hooi, marstall force vitaminekorrel en uitmesten. Paddock paradise. Zadelkamer en kantine aanwezig. (overdekte) poetsplaatsen. Verlichting door de hele track. Zodra de buitenbak klaar is gaan we naar 200 euro.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:34

Ja kijk... dat zijn toch prijzen waarvoor het eigelijk amper uit kan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:35

Klopt, wij betalen onszelf niet. Het streven is een beetje dat onze eigen 2 paarden zo min mogelijk kosten, in de zomer kosten zij ons niets en in de winter een klein beetje.

Er gaat gemiddeld al zo'n 100 euro per paard aan hooi per maand doorheen.

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:36

Waarom zou je gratis gaan werken?

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:37

Nobel streven. Jammer dat zo veel mensen dat niet zien. En eigelijk is al jou harde werk ook wel wat waard zou ik denken :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:39

Robijntjah schreef:
Klopt, wij betalen onszelf niet. Het streven is een beetje dat onze eigen 2 paarden zo min mogelijk kosten, in de zomer kosten zij ons niets en in de winter een klein beetje.

Er gaat gemiddeld al zo'n 100 euro per paard aan hooi per maand doorheen.

Ik zou idd ook als uitgangspunt hebben om eigen paarden gratis tot zeer goedkoop te willen houden.

Maargoed, met de grondprijzen en huizenprijzen in deze omgeving gaat het sowieso niet lukken :')
Hoop met een aantal jaar te kunnen verhuizen naar een plek waar de prijzen wat minder hoog zijn en waar iets meer grond ter beschikking is.

Weg van de kleigrond zou ook best fijn zijn :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:45

Ik zie het niet als gratis werken, we zijn toch al aan het mesten en voeren dus dan voor die extra paar paarden meer. Ik laat graag mensen mee genieten van onze plek en rijd ook liever gezellig samen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:47

Poekkie schreef:
Nobel streven. Jammer dat zo veel mensen dat niet zien. En eigelijk is al jou harde werk ook wel wat waard zou ik denken :)

Dat is het ook, daarom zijn wij ook zeer selectief in wie wij hier op stal hebben. En na wat andere klanten ook steeds selectiever geworden.

We willen actieve mensen die lekker meedenken, bereid zijn ook klusdagen mee te komen helpen (wat gewoon gezellig en leuk gemaakt wordt met een hapje en een drankje), en mensen die zien wat we er voor doen en dus begrip hebben dat niet alles nog perfect is maar we hard aan het werk zijn om er wat moois van te gaan maken.
En mensen die ook niet mekkeren als we een weekend weg gaan en ze dus zelf mogen inspringen.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 13:09

Ik vind de prijzen hier nog vrij laag liggen, zeker met de steeds stijgende kosten van hooi en stro/vlas. Dan sta je dus inderdaad gratis de stront van andere mensen weg te scheppen en leg je er nog bijna op toe ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 13:10

als de hooiprijzen stijgen, stijgen wij mee, zo simpel is het.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 13:27

Ik heb het ook 5 jaar volgehouden om met drie pension klanten mijn eigen paard uit de kosten te hebben qua voer en stallingskosten. Ik huur een stuk land met stallen en van de opbrengsten kon ik net mijn eigen paard uit de kosten houden. Maar.........het was vaak lastig, best wat gedoe met de eigenaren en ook met de verhuurder als de dames het niet netjes achter gelaten hadden. Ik werd er op een duur gefrustreerd van en nu heb ik alleen mijn eigen paarden nog daar staan. Kost me dus een deel van mijn salaris maar scheelt een boel irritatie. Echter ik mis wel wat maatjes om mee te rijden en het had ook wel gezellige aspecten die ik nu mis. Soms zou ik nog wel 1 pension gast willen, voor de gezelligheid en om niet altijd alles alleen te hoeven doen!

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 13:34

goldenarrow schreef:
Ik vind de prijzen hier nog vrij laag liggen, zeker met de steeds stijgende kosten van hooi en stro/vlas. Dan sta je dus inderdaad gratis de stront van andere mensen weg te scheppen en leg je er nog bijna op toe ook.

Daar komt het eigelijk wel op neer ja :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 13:36

Wij hebben ook 3x serieus met dit plan gezeten, omdat het vroeger een penny droom was van mij. Ik had op stallen/maneges gewerkt en kon geen stal vinden die aan mijn wensen/eisen voldeed.

Zonder veel eigen geld iets kopen om een stal te beginnen, gaat vrijwel niet lukken. Maar stel je verkoopt je villa en kan voor datzelfde geld iets met stallen terugkopen, heb je al een start.

Het mooiste en meest aantrekkelijke is dat je iets kleins kan huren om iets op te bouwen. Dan neem je geen grote risico's en kan het opbouwen. Maar dan moet je er iets naast kunnen doen. Dus of een gewone baan, of lesgeven, training, verkoop etc.

Of dat je ergens woont waar je ruimte hebt en met enkele stallen kan beginnen. Vaak zie je dat bij boeren bedrijven. Soms groeit het dan uit tot groter. Maar een begin is lastig. Daarom zie je vaak dat men niet vol investeerd en de omstandigheden door de jaren heen verbeteren.

Er zijn ook stallen waar men een goed lopend bedrijf heeft, de vrouw niet of part time meewerkt en de stal er als uit de hand gelopen hobby bij gedaan wordt. Als er wat investerings mogelijkheden zijn, zie je dat vaak terug in de accomodatie.

Maar elk type stal, trekt zijn eigen type klanten.

Toen we begonnen met een huis zoeken, was de situatie anders. We keken naar iets grotere objecten en dachten ook aan een deel voor pension.
Er veranderde een en ander en zoektocht werd uitgesteld.

Daarna kwamen we ons huisje tegen en daar werden we verliefd op vanwege de plek. We investeren veel in de pp voor de paarden en ons oude huisje, maar nu puur alleen voor onszelf.
En eigenlijk willen we echt niemand in pension. Krijgen wel vaak een verzoekje, maar beginnen er niet aan.
Ten eerste is onze groep hecht en ten tweede heb ik er echt geen zin in. Kan uitmesten wanneer ik wil, voeren wanneer en hoe ik wil, loop nooit ergens tegenaan dat iemand in de weg loopt, met wensen komt etc.

Buiten de arbeid buiten om, is het ook best veel extra werk als je een boekhouding erbij moet doen.

En qua kosten? Ik zou echt te hoge huur moeten vragen voor deze regio om alleen al uit de kosten te komen. We bezuinigen nergens op en daarvoor liggen normaal de prijzen te laag hier.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 13:59

Ik heb een paard in Duitsland staan. Niet ver over de grens en daar betaal je 500/maand....Belgie (Eifel)550/maand....
All in. Dus ook stapmolen, weidegang...7 dagen in de week
Hier in NL stond ik tot 5 jaar terug in Barneveld Voor 420/maand volpension 7 dagen mesten en buiten.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 14:03

Popstra schreef:
Ik heb een paard in Duitsland staan. Niet ver over de grens en daar betaal je 500/maand....Belgie (Eifel)550/maand....
All in. Dus ook stapmolen, weidegang...7 dagen in de week
Hier in NL stond ik tot 5 jaar terug in Barneveld Voor 420/maand volpension 7 dagen mesten en buiten.

Welke stal vraagt hier 550 per maand in belgie? Buiten hier een daar zo’n poepie superdeluxe stal en dat ding in brussel waar die schatrijke ferrero italiaan in heeft geinvesteerd, weet ik hier niks.
Maar zou wel een goede trend zijn, voor dat geld draai ik met liefde voor alle grillen van eigenaars op :)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 14:07

Eifel gold ranch

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 14:09

Popstra schreef:
Eifel gold ranch

Wauw... wat een droom!
Maar zelfs met 600 euro stalhuur krijg ik de eerste 20 Jaar dat optrekje niet afbetaald gok ik zo.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 14:16

Het is een paarden paradijs.
De familie is niet gelijk zo groot begonnen. Die hebben ook steeds meer land bij gekocht in het verleden.

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 14:54

Ook even goed verdiepen in de benodigde verzekeringen,vergunningen ,mestboekhouding,stikstofwetgeving en wat er bijkomt aan registratie bij de overheid per april.Er zullen een hoop stallen niet voldoen qua vergunningen en of dat gedoogd blijft of niet dat is dan afwachten.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 17:12

Poekkie schreef:
Popstra schreef:
Eifel gold ranch

Wauw... wat een droom!
Maar zelfs met 600 euro stalhuur krijg ik de eerste 20 Jaar dat optrekje niet afbetaald gok ik zo.

Het zijn wel realistische prijzen waardoor je nooit hoeft te bezuinigen. En dat vind ik wel een belangrijk punt. Stel hooi wordt duurder, wat doet een stal? Nog steeds voor kwaliteit gaan en dan meer betalen? Of zoeken naar goedkoop en dan maar mindere kwaliteit?

Ik heb echt veel teveel stallen meegemaakt waar echt vieze kuil gevoerd wordt en ook vaak te weinig. Waar het een rommeltje is qua buiten-binnen zetten, de bak slecht onderhouden wordt etc.

Ik begrijp echt dat veel mensen denken dat ze voor 200-300 een paard kunnen onderhouden. Maar als je dan realistisch gaat kijken naar je wensen, kan dat vaak gewoon niet.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 19:16

Ik kan ook meerdere stallen in de omgeving noemen die rond de 500 zitten, vooral als het stallen zijn waar je bijv apart moet betalen voor het buitenzetten of voor een landje in de zomer o.i.d.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 19:57

Klopt, rond Amsterdam..Den Haag..
Weitjes, stapmolen, paddock in zetten/uit halen..alles komt nog boven op de standaart pensionprijs.