Voor welke stalling zouden jullie gaan? Ik weet het niet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Welke stal moet ik kiezen?

Stal 1
6 (5%)
Stal 2
78 (76%)
Stal 3
18 (17%)

Totaal aantal stemmen: 102

Fay1912

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-21 19:27

Dank voor de antwoorden!
Ik heb goede dekens hoor met liner systeem. Gaat me meer om een vliegendeken bijv bij hitte zoals afgelopen zomer :)

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 19:38

Fay1912 schreef:
Dank voor de antwoorden!
Ik heb goede dekens hoor met liner systeem. Gaat me meer om een vliegendeken bijv bij hitte zoals afgelopen zomer :)

Bij ons op stal worden ook geen dekens gewisseld, eigenlijk heb ik er zelden last van. Onderling valt veel te regelen en een paard overleefd toch ook prima zonder vliegendeken (en ja, als ik hem aan huis zou hebben zou ik ook liever buiten een vliegendeken opdoen).
Waar je ook heen zal gaan, er is altijd wel een minpunt te bedenken, ik zou vooral kijken waar je zelf het beste gevoel bij hebt!

Devic

Re: Voor welke stalling zouden jullie gaan? Ik weet het niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 19:47

Ik zou zeker voor 2 gaan. Dat het wat drukker is, kan je ook als een leermoment zien voor jullie beiden. Mijn paard loopt zelfs juist fijner als het wat drukker is in de bak. Lijkt wel of hij dan extra zijn best wilt doen om de show te stelen van anderen. Daarbij zal het echt niet zo zijn dat altijd iedereen er tegelijk is en ze alle 20 gelijk willen rijden.

Stal 1 vind ik zeker geen optie, vooral ook omdat ze zelfs in het voorjaar enkel in het weekend in de wei mogen. Dat vind ik echt een hele vreemde redenatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 20:01

Ik zou zelf denk ik voor 3 kiezen, maar voor jou zou ik dan zeggen 2. Bij stal 1 ookal is het een vriendin van je zou ik echt niet willen blijven met zo beperkte ruimte voor de paarden buiten, ik snap ook niet dat ze 10 kleine landjes heeft maar dat ze niet kijkt of daar 1 of 2 grote weilanden van te maken zijn. Maar nee daar zou ik eigenlijk zelfs zsm weg gaan.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 20:17

Ik had 3 gestemd, maar na meer lezen zou ik voor 2 gaan. Dacht dat ze bij 3 meer naar buiten komen. 3 klinkt ook een beetje alsof ze niet extra willen helpen.
Meer drukte wen je (en paard) wel aan, kan zelfs gezellig zijn. 20 paarden is ook niet te druk, dan ken je iedereen op een gegeven moment wel. Juist fijn om elkaar een beetje te kunnen helpen.
Mijn probleem zou aantal uren buiten zijn, maar als dat voor jou prima is, ga je je daar ook niet aan storen.

Stal 1 zou voor mij echt geen optie zijn ivm te kleine paddocks en weides.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 20:23

Als ze bij 3 niet buiten komen in de winter dan vind ik alle 3 geen optie eerlijk gezegd. Zijn er niet meer mogelijkheden in de buurt? Had ook 3 gestemd, maar als die helemaal niet buiten komen.... This kiezen uit 3 slechte in mijn ogen, maargoed.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 20:28

Ik zou alle 3 niet kiezen eerlijk gezegd.
Veel buiten vind ik echt een pré, dat gaat bij mij voor afstand, luxe,enz.
Als ik het goed begrijp is 7 uur genoeg? Maar ik vind dat voor een jonkie wel veel tijd op stal. In de winter of regen oke maar op mooie dagen vind ik dat wel zonde voor een paard, dan staat die bijv van 08.00 tot 15.00 buiten en de rest van de tijd op stal.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 20:29

Eerlijk? Geen enkele stal.. Paard hoort in mijn ogen overdag gewoon lekker op de wei te lopen met voldoende gras of anders hooi. Daarnaast vind ik ook alle stallen te ver weg. Ik rij zelf in max 5 minuten naar mijn stal en dat vind ik zelf ook heel fijn, zo kan ik er altijd snel even naar toe.

Fay1912

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-21 21:08

Devic schreef:
Ik zou zeker voor 2 gaan. Dat het wat drukker is, kan je ook als een leermoment zien voor jullie beiden. Mijn paard loopt zelfs juist fijner als het wat drukker is in de bak. Lijkt wel of hij dan extra zijn best wilt doen om de show te stelen van anderen. Daarbij zal het echt niet zo zijn dat altijd iedereen er tegelijk is en ze alle 20 gelijk willen rijden.

Stal 1 vind ik zeker geen optie, vooral ook omdat ze zelfs in het voorjaar enkel in het weekend in de wei mogen. Dat vind ik echt een hele vreemde redenatie.

Is ook zo! Ik zie het ook als leermoment hoor :)
Nou, dat in de weekend snap ik wel; de landjes zijn zo klein dat het gras anders binnen een weekend op is ;)

Fay1912

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-21 21:12

Petrichor schreef:
Eerlijk? Geen enkele stal.. Paard hoort in mijn ogen overdag gewoon lekker op de wei te lopen met voldoende gras of anders hooi. Daarnaast vind ik ook alle stallen te ver weg. Ik rij zelf in max 5 minuten naar mijn stal en dat vind ik zelf ook heel fijn, zo kan ik er altijd snel even naar toe.

Tja. Dat is hier in de buurt niet helaas. Op 5 minuten afstand zou ik ook wel willen ;)

Fay1912

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-21 21:12

Anastasia24 schreef:
Als ze bij 3 niet buiten komen in de winter dan vind ik alle 3 geen optie eerlijk gezegd. Zijn er niet meer mogelijkheden in de buurt? Had ook 3 gestemd, maar als die helemaal niet buiten komen.... This kiezen uit 3 slechte in mijn ogen, maargoed.

Ze komen wel buiten in de winter?

Fay1912

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-21 21:16

Bedankt allemaal wederom :) Het helpt me in m’n afweging.

Er zijn hier in de buurt geen stallen waar voldoende land is om paarden in het voorjaar, zomer en lente hele dagen op de wei te laten en te voorzien van gras. Ik heb op een stal gestaan waar m’n merrie wel hele dagen buiten kwam, op een grote weide maar dat was helaas kaalgegeten. Hierdoor veel zand binnengekregen en gedoe gehad.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:18

In welke omgeving woon je dan?

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:34

Ik ben benieuwd wat je keuze gaat zijn. Bedenk wel: helemaal perfect gaat het nooit zijn, niet zolang je gebruik maakt van een pensionstal. Alles naar je zin, dat krijg je alleen als je een eigen plekje hebt. Maar ook daar zitten weer nadelen aan. Want die weekendjes weg met je gezin, worden dan toch ineens een heel geregel.

Je zal in een pension altijd een beetje moeten schipperen. Maar als je een beetje flexibel bent, vind je uiteindelijk echt wel je (bijna) perfecte plekje.

Fay1912

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-21 23:26

Devic schreef:
Ik ben benieuwd wat je keuze gaat zijn. Bedenk wel: helemaal perfect gaat het nooit zijn, niet zolang je gebruik maakt van een pensionstal. Alles naar je zin, dat krijg je alleen als je een eigen plekje hebt. Maar ook daar zitten weer nadelen aan. Want die weekendjes weg met je gezin, worden dan toch ineens een heel geregel.

Je zal in een pension altijd een beetje moeten schipperen. Maar als je een beetje flexibel bent, vind je uiteindelijk echt wel je (bijna) perfecte plekje.

Dat is ook zo! Ik probeer alleen het beste voor m’n paard te vinden :)