Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
har166 schreef:Mijn pony is poeslief, maar als hij pijn heeft dan is hij pislink. Ieder paard reageert anders op pijn. Het is prettig dat hij aangeeft dat er iets niet goed is, voor mij zou het handig zijn als hij dat iets genuanceerder zou doenDus een paard dat heftig reageert communiceert gewoon heel duidelijk.
TisMO schreef:Popstra schreef:Ach, lekker een ander met ellende opzadelen toch!?
Die ander persoon werd goed geïnformeerd over alles..
Jetta schreef:Voorbenen infiltreren? Wat bedoel je daarmee? Ik vind het, sneu voor een paard, als het pijn heeft en het wordt verkocht. Elk paard kan behandeld worden, ik heb zelf ook altijd “karaktervolle” paarden. Als je echt dol op je dier bent, doe je er toch alles voor en zorg je dat ie weer gezond wordt. Als we het hebben over een band opbouwen, dan gebeurt het verdiepen van die band vaak als het tegenzit, met blessures bv. Jouw doorzettingsvermogen is dan belangrijk, je paard weet dan echt: ze blijft bij me, ook als het niet zo goed gaat.Vertrouwen, liefde voor het dier. Zorgen voor medische begeleiding, en dagelijks even iets doen, grondwerk kan simpel op elke ondergrond en zelf, bij echt verplichte boxrust , bv bij een breuk, kan het in de box. Het koppie van je paard goed houden. Afleiding verzorgen door speeltjes met voerbeloning. Veel ruwvoer om te knabbelen.
Ik blijf het een apart verhaal vinden, een paard is een grote verantwoordelijkheid en het is niet elke dag geweldig. Ik kan alleen maar hopen dat je heel veel hebt geleerd en goed nadenkt, voor je weer een paard aanschaft.