Passie en plezier weg met eigen pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Re: Passie en plezier weg met eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 10:32

Voorpoten? Infiltreren? Dierenarts aanvallen waardoor er 3 keer geprobeerd is om te behandelen?
Dat klopt natuurlijk niet.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 16:41

Ach, lekker een ander met ellende opzadelen toch!?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:31

Er zijn mensen die een "projektje" willen om op te knappen. Maar volgens de beschrijvingen van ts lijkt dit me een heel moeilijk geval en daarom stelde ik de vraag hoe die mensen dit dan aanpakken. Ts zegt al enkele malen te zijn gaan kijken dus zij kan dan weten hoe ze het doen? Ik persoonlijk zou het niet kunnen en zou dit paard zelfs niet gratis willen hebben daarom. Maar ik ben toch niet goed in het oplossen van problemen met agressief gedrag.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:50

Mijn pony is poeslief, maar als hij pijn heeft dan is hij pislink. Ieder paard reageert anders op pijn. Het is prettig dat hij aangeeft dat er iets niet goed is, voor mij zou het handig zijn als hij dat iets genuanceerder zou doen _O- Dus een paard dat heftig reageert communiceert gewoon heel duidelijk.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:53

Anjali
De projectjes bij 16 jarige zijn meestal niet meer dan duidelijk en consequent zijn zodat het dier weet wat van hem verwacht wordt en geen tig puberale overdreven mixed emoties moet ontcijferen. Van meestal niet verder dan manege niveau en geen begeleiding, want dat vinden de ouders te duur.

TisMO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-23 14:15

Popstra schreef:

Die ander persoon werd goed geïnformeerd over alles..

TisMO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-23 14:15

Storm schreef:
Voorpoten? Infiltreren? Dierenarts aanvallen waardoor er 3 keer geprobeerd is om te behandelen?

En hoezo zou dit niet kunnen kloppen

TisMO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-23 14:18

har166 schreef:
Mijn pony is poeslief, maar als hij pijn heeft dan is hij pislink. Ieder paard reageert anders op pijn. Het is prettig dat hij aangeeft dat er iets niet goed is, voor mij zou het handig zijn als hij dat iets genuanceerder zou doen _O- Dus een paard dat heftig reageert communiceert gewoon heel duidelijk.

Ik wist ook dat ze niet goed liep en pijn had, daarom ook meerdere keren de dierenarts laten komen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 14:19

En wat had ze dan eigenijk?

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 14:48

TisMO schreef:
Storm schreef:

En hoezo zou dit niet kunnen kloppen

Omdat de dierenarts het paard dan zou sederen?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 16:25

TisMO schreef:
Popstra schreef:

Die ander persoon werd goed geïnformeerd over alles..

En in dat geval vind ik het helemaal niet verkeerd dat het paard is verkocht.

Zoveel huisdieren, die achteraf gezien beter niet aangeschaft hadden kunnen worden, veranderen van eigenaar en zolang die nieuwe eigenaar niet voorgelogen wordt, of slecht geïnformeerd, is daar niets op tegen, vooral niet als die nieuwe eigenaar beter met dat dier om kan gaan/een betere omgeving kan bieden.

TisMO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-23 17:54

De dierenarts had reeds al het maximum dosis verdoving gegeven

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 18:17

Voorbenen infiltreren? Wat bedoel je daarmee? Ik vind het, sneu voor een paard, als het pijn heeft en het wordt verkocht. Elk paard kan behandeld worden, ik heb zelf ook altijd “karaktervolle” paarden. Als je echt dol op je dier bent, doe je er toch alles voor en zorg je dat ie weer gezond wordt. Als we het hebben over een band opbouwen, dan gebeurt het verdiepen van die band vaak als het tegenzit, met blessures bv. Jouw doorzettingsvermogen is dan belangrijk, je paard weet dan echt: ze blijft bij me, ook als het niet zo goed gaat.Vertrouwen, liefde voor het dier. Zorgen voor medische begeleiding, en dagelijks even iets doen, grondwerk kan simpel op elke ondergrond en zelf, bij echt verplichte boxrust , bv bij een breuk, kan het in de box. Het koppie van je paard goed houden. Afleiding verzorgen door speeltjes met voerbeloning. Veel ruwvoer om te knabbelen.
Ik blijf het een apart verhaal vinden, een paard is een grote verantwoordelijkheid en het is niet elke dag geweldig. Ik kan alleen maar hopen dat je heel veel hebt geleerd en goed nadenkt, voor je weer een paard aanschaft.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 18:21

Jetta schreef:
Voorbenen infiltreren? Wat bedoel je daarmee? Ik vind het, sneu voor een paard, als het pijn heeft en het wordt verkocht. Elk paard kan behandeld worden, ik heb zelf ook altijd “karaktervolle” paarden. Als je echt dol op je dier bent, doe je er toch alles voor en zorg je dat ie weer gezond wordt. Als we het hebben over een band opbouwen, dan gebeurt het verdiepen van die band vaak als het tegenzit, met blessures bv. Jouw doorzettingsvermogen is dan belangrijk, je paard weet dan echt: ze blijft bij me, ook als het niet zo goed gaat.Vertrouwen, liefde voor het dier. Zorgen voor medische begeleiding, en dagelijks even iets doen, grondwerk kan simpel op elke ondergrond en zelf, bij echt verplichte boxrust , bv bij een breuk, kan het in de box. Het koppie van je paard goed houden. Afleiding verzorgen door speeltjes met voerbeloning. Veel ruwvoer om te knabbelen.
Ik blijf het een apart verhaal vinden, een paard is een grote verantwoordelijkheid en het is niet elke dag geweldig. Ik kan alleen maar hopen dat je heel veel hebt geleerd en goed nadenkt, voor je weer een paard aanschaft.

Hier ben ik het zeker mee eens, maar dan moet er wel een basisklik zijn tussen paard en eigenaar. En afgaande op de berichten van ts ontbrak die. Dan is verkopen beter dan elkaar verder ongelukkig te maken.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 16:22

[/quote]
Hier ben ik het zeker mee eens, maar dan moet er wel een basisklik zijn tussen paard en eigenaar. En afgaande op de berichten van ts ontbrak die. Dan is verkopen beter dan elkaar verder ongelukkig te maken.[/quote]

Ik begrijp wat je bedoelt, dat was hier waarschijnlijk kansloos, een jong paard met “gebruiksaanwijzing” als eerste paard voor een onervaren eigenaar.
Maar dan nog: Een klik ontstaat nooit zomaar, zelfs liefde op het eerste gezicht is geen garantie voor de klik.Aan een klik moet gewerkt worden. Ik hoop dus ook, dat dit paard op een goede plek terecht is gekomen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 16:23

TisMO schreef:
De dierenarts had reeds al het maximum dosis verdoving gegeven

Voor welke behandeling moest ze verdoofd worden? Wat had je pony?