Super bedankt voor alle tips! Ga ze gewoon 1 voor 1 proberen tot ik het beste voor mij gevonden heb

Eerst maar de staart in de kookwas morgen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Devic schreef:Hier ook super tevreden over cowboy magic en mijn paard heeft echt een dikke staart. Elke dag pluis ik hem even uit met de hand, kost me hooguit 10 minuten. En dan heb ik voldoende aan 1x per week een kwakje CM. Ik was zijn staart zelden. Hij heeft er een enorme hekel aan maar het is ook niet echt nodig.
Ik heb een fles, maar daar doe ik makkelijk 1,5 jaar mee.
Keet schreef:In de winter waste ik de staarten trouwens regelmatig. Emmer met warm water een sopje maken, staart erin en dat beetje soppen en rommelen. Andere emmer met lauw water om te spoelen en nog een keer naspoelen met nog een schone emmer.
Even grondig doorwoelen met een handdoek en de boel was droog zat. Werden ze verder weinig nat van
Wellicht is dat nog een optie voor je paardje?
pluisje88 schreef:Keet schreef:In de winter waste ik de staarten trouwens regelmatig. Emmer met warm water een sopje maken, staart erin en dat beetje soppen en rommelen. Andere emmer met lauw water om te spoelen en nog een keer naspoelen met nog een schone emmer.
Even grondig doorwoelen met een handdoek en de boel was droog zat. Werden ze verder weinig nat van
Ja ga ik morgen doenstaart in emmer warm water en daarna uitspoelen met koud water uit de slang en dan een halve fles conditioner erin
Mijn handen willen ook geen paarden wassen in de winter
maar kom er niet onderuit denk ik Haha.
pluisje88 schreef:0000 schreef:Regelmatig wassen, eerst met shampoo en dan met conditioner en daarna pas antiklit spray. Van de conditioner word de staart al veel zachter en dan doet de antiklit het laatste beetje.
Dat doe ik in de zomer ook zeker. 2x met shampoo (hij is zo dik dat hij in 1 keer zeker niet schoon is. In 2x ook vaak nog niet) en dan met van die crème voeding. In laten trekken, daarna laten opdrogen en als het droog is anti klit en dan een kam. Dan lukt het redelijk
Maar nu in de winter: brrrrr
_Nelleke_ schreef:Heel herkenbaar, ook de structuur die je omschrijft als bezemachtige haren.
Toch is regelmatig wassen echt de enige remedie. Ik doe het hier ook in een emmertje warm water met een eco-vaatwasblokje (niet de staartwortel), even goed weken en heen-en-weer soppen, dan uitspoelen met een schoon emmertje warm water. Ik was het daarna 1x na met 2-in-1 shampoo. Ook uitspoelen, afdrogen, cowboy Magic erin en als het droog is gewoon doorborstelen. Ik doe echt een eeuw met zo'n tube cowboy Magic dus ik denk dat je veel te veel gebruikt.
Olie in de staart zorgt juist ook voor extra veel vuiligheid die eraan blijft plakken. IK heb daar zelf echt helemaal geen fijne ervaring mee.
pluisje88 schreef:0000 schreef:Regelmatig wassen, eerst met shampoo en dan met conditioner en daarna pas antiklit spray. Van de conditioner word de staart al veel zachter en dan doet de antiklit het laatste beetje.
Dat doe ik in de zomer ook zeker. 2x met shampoo (hij is zo dik dat hij in 1 keer zeker niet schoon is. In 2x ook vaak nog niet) en dan met van die crème voeding. In laten trekken, daarna laten opdrogen en als het droog is anti klit en dan een kam. Dan lukt het redelijk
Maar nu in de winter: brrrrr
pluisje88 schreef:_Nelleke_ schreef:Heel herkenbaar, ook de structuur die je omschrijft als bezemachtige haren.
Toch is regelmatig wassen echt de enige remedie. Ik doe het hier ook in een emmertje warm water met een eco-vaatwasblokje (niet de staartwortel), even goed weken en heen-en-weer soppen, dan uitspoelen met een schoon emmertje warm water. Ik was het daarna 1x na met 2-in-1 shampoo. Ook uitspoelen, afdrogen, cowboy Magic erin en als het droog is gewoon doorborstelen. Ik doe echt een eeuw met zo'n tube cowboy Magic dus ik denk dat je veel te veel gebruikt.
Olie in de staart zorgt juist ook voor extra veel vuiligheid die eraan blijft plakken. IK heb daar zelf echt helemaal geen fijne ervaring mee.
Ik denk dat de staart eerst gewassen moet worden met veel conditioner zodat het haar wat minder hard wordt. Op deze manier doet zelfs veel cowboy magic praktisch niks. En daarvoor is het toch echt te duur om er veel in te klaaien als het niet werkt,
Keet schreef:In de winter waste ik de staarten trouwens regelmatig. Emmer met warm water een sopje maken, staart erin en dat beetje soppen en rommelen. Andere emmer met lauw water om te spoelen en nog een keer naspoelen met nog een schone emmer.