Hoeveel aan stallingsgeld is redelijk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 13:53

Hubbels schreef:
Nog even een reactie van mij, het betreft inderdaad prive terrein en we hebben 2 hectare land voor nu, 3 paarden, zou dus eventueel 5 worden.

We denken er niet aan dat we hier rijk van gaan worden, we gaan al wat langer mee in de paardenbisnis zal ik maar zeggen.

Onze paarden staan van 6 uur in de ochtend tot een uurtje of 10/11 savonds buiten. Ook in de winter. Overdag staan de stallen open,zodat ze in en uit kunnen lopen.

Onze bak ,20x40, is een fijne bak om in te rijden.

Het zou gaan om 2 tinkerpony's van rond de 1.50.

Wij dachten aan 175 inclusief hooi stro, dacht toch echt dat dit niet al te duur was.

My god, nee, dat is een koopje! Ik zit met verbazing te lezen hoe weinig mensen hier betalen voor bepaalde faciliteiten. Is het in België zoveel goedkoper dan hier? Ik woon in de randstad en voor 175 euro heb je hier een hoekje land en verder niks. Of een kale stal bij een boer met een halfgare rijdbak.

Wat jij noemt zou hier al zeker tegen de 300 euro zijn, maar gezien jouw regio zou ik met wat je biedt en inclusief hooi en stro echt wel 250 euro vragen hoor! Als het een doe-het-zelf-systeem zou worden en zelf binnen en buiten zetten en voeren etc, dan hooguit 200 euro, maar de tijd en moeite die jullie hierin gaan steken, mag ook wel beetje vergoed worden.

Zijn het vrienden/bekenden? Maak goede afspraken en trek consequente grenzen. Ik ben hier zelf in het verleden de mist mee ingegaan en op mijn stal geen derden meer.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 13:58

Als je zelf 3 paarden hebt staan en deze toch moet verzorgen zou ik enkel volpension aan bieden en de paarden van de klant ook uitmesten, voeren enz. Je kunt dan een mooi rond bedrag vragen en je houd het netjes zoals jij het fijn vind.
Ik Weet niet wat jou hooi/stro en Krachtvoer kost en ook niet wat je afvoer van mest kost e.d dus zou niet kunnen zeggen hoeveel je kunt vragen daarvoor. Ik zou wel beetje ruim zitten met de prijs.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 14:13

Mijn ervaring met halfpension is dat het gewoon niet werkt, ik was elke dag verdrietig toen ik de paarden in een vuile meststal moest zetten. Hier alleen dus nog maar volpension voor eigen gemoedsrust.

Regio midden belgie betaal je voor volpension met buitenbak 250-300 euro.
Voor zelf mesten 220-250.
Voor kale stal 75-120.
Allen prijzen per paard.
Trailerstalling 15-25 euro.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 14:42

Duke schreef:
My god, nee, dat is een koopje! Ik zit met verbazing te lezen hoe weinig mensen hier betalen voor bepaalde faciliteiten. Is het in België zoveel goedkoper dan hier? Ik woon in de randstad en voor 175 euro heb je hier een hoekje land en verder niks. Of een kale stal bij een boer met een halfgare rijdbak.

Wat jij noemt zou hier al zeker tegen de 300 euro zijn, maar gezien jouw regio zou ik met wat je biedt en inclusief hooi en stro echt wel 250 euro vragen hoor! Als het een doe-het-zelf-systeem zou worden en zelf binnen en buiten zetten en voeren etc, dan hooguit 200 euro, maar de tijd en moeite die jullie hierin gaan steken, mag ook wel beetje vergoed worden.

Zijn het vrienden/bekenden? Maak goede afspraken en trek consequente grenzen. Ik ben hier zelf in het verleden de mist mee ingegaan en op mijn stal geen derden meer.

Hier in Friesland sta je voor 185/200 vol pension, incl binnen/buitenbak.

veerxsjimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 15:13

Brainless schreef:
Duke schreef:

Hier in Friesland sta je voor 185/200 vol pension, incl binnen/buitenbak.

185-200 volpension.. met binnen en buitenbaan jaloers haha!

JusticeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 15:14

Ik zit 20minuutjes boven Zwolle en betaal hier voor volpension 220 incl twee rijbakken (buiten), volle dagen buiten en al het voer en stro included. Omdat je waarschijnlijk dichter (of nog beter, iets onder) Zwolle zit kun je echt wel wat meer vragen. Ik vind 230-270 een goede prijs voor de punten die je benoemt (wel incl hooi en stro).

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 15:19

Duke schreef:
Hubbels schreef:
Nog even een reactie van mij, het betreft inderdaad prive terrein en we hebben 2 hectare land voor nu, 3 paarden, zou dus eventueel 5 worden.

We denken er niet aan dat we hier rijk van gaan worden, we gaan al wat langer mee in de paardenbisnis zal ik maar zeggen.

Onze paarden staan van 6 uur in de ochtend tot een uurtje of 10/11 savonds buiten. Ook in de winter. Overdag staan de stallen open,zodat ze in en uit kunnen lopen.

Onze bak ,20x40, is een fijne bak om in te rijden.

Het zou gaan om 2 tinkerpony's van rond de 1.50.

Wij dachten aan 175 inclusief hooi stro, dacht toch echt dat dit niet al te duur was.

Ik betaal 175 euro voor een paddock paradise, onbeperkt hooi, wel zelf uitmesten (doen we met elkaar in beurten), 24/7 buiten. In de Randstad betaalde ik het dubbele voor hetzelfde :j

Nowiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 15:26

Ik zit 5 tot 7 minuten van Zwolle, met grote binnenbak en buitenbak. Ze gaan van 08.00 tot 17.00 in de paddock, in de zomer kunnen ze de weide ook op (mag ook in de nacht). Eigen houten kist en metalen kast. S’avonds moet je zelf voeren trouwens.

Ik betaal €100 PM en hier zit niks bij in. Ongeveer €180,- incl vlas, hooi en brok dus :j

Tango1979

Re: Hoeveel aan stallingsgeld is redelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 15:41

Incl bodembedekking en hooi en binnen en buiten zetten is wel heel wat anders dan alleen kale stal. €175 vind ik veel voor kale stal, maar veel te weinig voor inclusief.

Incl hooi en stro vind ik vanaf € 225 redelijk.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-21 18:52

Nowiexx schreef:
Ik zit 5 tot 7 minuten van Zwolle, met grote binnenbak en buitenbak. Ze gaan van 08.00 tot 17.00 in de paddock, in de zomer kunnen ze de weide ook op (mag ook in de nacht). Eigen houten kist en metalen kast. S’avonds moet je zelf voeren trouwens.

Ik betaal €100 PM en hier zit niks bij in. Ongeveer €180,- incl vlas, hooi en brok dus :j

Jemig dat is wel heel weinig, met binnenbak? Waar sta jij dan? Ben bekend in Zwolle, ben wel benieuwd waar dit is

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 12:42

Daihyo schreef:
Ik betaal 175 euro voor een paddock paradise, onbeperkt hooi, wel zelf uitmesten (doen we met elkaar in beurten), 24/7 buiten. In de Randstad betaalde ik het dubbele voor hetzelfde :j

Maar ik vind een PP niet vergelijkbaar met wat zij bieden. TS gaat zelf veel arbeid verrichten door binnen en buiten te zetten etc.

Maar goed, ik geloof dat ik moet verhuizen. :o
Als ik eenmaal niet meer terecht kan waar ik nu sta dan...

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 12:47

Ik zou wel voor mezelf bepalen, wat ik er aan over wil houden als compensatie voor het extra werk en inleveren van privacy. Én of dat het me wel waard zou zijn. Stel dat dat 50 euro per box is, tja...

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 12:51

Stalling in de omgeving Zwolle doet;
230 euro incl. All in.
175-185 per box zelf mesten incl hooi en stro.
Zonder binnebak uiteraard.

Kaal 85/100 euro per box. Dus zonder service en hoi/stro.

Succes !

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:45

noukie12 schreef:
230 euro incl. All in.

Succes !

En hoeveel boxen verhuren deze stallen? Voor 2 boxen zetten deze bedragen geen zoden aan de dijk imo.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 14:10

Ik kan moeilijk oordelen over prijzen maar wil wel een tip geven.
Verhuren aan bekenden is mooi maar maak dan heel duidelijke regels en grenzen. Begin niet met "wij willen wel eens uit mesten". want '"eens" is voor intepretatie vatbaar. Mest zelf en doe het in de prijs. Of mest niet. Want van '"wel eens" komen geheid problemen. :) En dat geldt voor al je "regels"/voorwaarden. :)

Goede afspraken maken goede vrienden. (en zorgen ook dat het zo blijft.)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 14:16

Inderdaad Tessebes.
Het doet er helemaal niet toe wat anderen vragen, of dat nou in dezelfde regio is of aan de andere kant van Nederland. Je moet berekenen wat de voerkosten zijn, hoeveel uren je eraan gaat besteden en wat je er aan over wilt houden. En dan kom je op een X bedrag. En wie dat ervoor wil betalen kan je klant worden. Issesimpel

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 14:59

Tessebes schreef:
noukie12 schreef:
230 euro incl. All in.

Succes !

En hoeveel boxen verhuren deze stallen? Voor 2 boxen zetten deze bedragen geen zoden aan de dijk imo.

Ik woon net onder Zwolle en de prijzen liggen hier echt een stuk hoger hoor.
En weinig echt all in service. En winter dag en nacht op stal vaak.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:27

Ik sta op een vergelijkbare plek met die van jou. Ik zal onze punten even vergelijken;

#2 boxen van 2.75x3.00, met aangrenzend een halve hectare grasland, misschien zelfs wel iets meer.
we hebben dikke rubbermatten in de boxen, zodat je niet veel bodembedekking nodig hebt.
Onze stallen zijn groter, bijna 3,5 bij 3,5 geen rubbermatten.

#Achter de stallen is een grote zadelkamer die afsluitbaar is en alleen door huurder gebruikt zal worden

Hier ook ieder een eigen zadelkast

#Een goed begaanbare, verlichte buitenbak
Zelfde, echt een nette bak bij ons die zo'n 3x per week gesleept wordt.

#een heel mooi droge longeercirkel.
Hebben wij niet, longeren kan in de bak

#een leuk stukje bos, met ruiterroutes vanuit huis
Buitenrijden kan direct vanaf stal, je kunt ritten door bos & tot aan de hei maken. Als je wilt kun je de hele dag wegblijven :+

#Parkeren van trailer mag
Check

# wij willen de paarden in de ochtend voeren en buitenzetten en savonds weer naar binnen doen en
voeren
Check
#zelfmesten, wij willen best ook wel eens uitmesten
Check
#vlakbij Zwolle
Wageningen

Ik betaal €150 kaal. Zelf mesten, zelf voer, hooi en bodembedekking regelen, er is wel per persoon opslagruimte. Vooral hooi is duur voor mij op jaarbasis, dus er komt echt nog wel een best bedrag bovenop per maand :P

2 groepen in de wei/paddock (7 paarden totaal, ruinen en merrie's gesplitst). Per groep een droge paddock met verharding (dus altijd een stuk droog), waar ook hooi gevoerd wordt (1 beurt op de dag doen we zelf) in de winter. Aan elke paddock grenzen 3 weilanden per groep waar we van de zomer op door rouleren.

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 13:31

Tessebes schreef:
noukie12 schreef:
230 euro incl. All in.

Succes !

De incl stallen hebben veel boxen. 15+
De zelf mest stallen minder. Bij ons 7.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 10:17

Ik zou eerst uitrekenen wat de verbruikskosten zijn aan bodembedekking ruwvoer en krachtvoer. Het gebruik van stro voor het pakken gaat met andere hoeveelheden dan als een pensionklant dit zelf moet betalen. Het mesten zou ik zeker zelf laten doen. binnen en buiten zetten als je toch thuis bent is niet zo veel werk vooral niet als het om 2 paarden extra gaat.
Maar kijk ook naar overige kosten, wat als de paarden iets slopen, afvoer kosten van de extra mest en overig afval. heb je voldoende opslag voor het ruwvoer? etc

Hubbels schreef:
Wij hebben bij ons aan huis nog 2 boxen over, vrij.
Met deze boxen doen wij al jaren niks en staan dus leeg.

Nu overdenken wij deze wellicht te gaan verhuren aan iemand die ik ken.
Ze willen beide boxen huren.

Wat zou volgens jullie een redelijke prijs zijn voor;

#2 boxen van 2.75x3.00, met aangrenzend een halve hectare grasland, misschien zelfs wel iets meer.
we hebben dikke rubbermatten in de boxen, zodat je niet veel bodembedekking nodig hebt.
#Achter de stallen is een grote zadelkamer die afsluitbaar is en alleen door huurder gebruikt zal worden
# wij willen de paarden in de ochtend voeren en buitenzetten en savonds weer naar binnen doen en
voeren
#vlakbij Zwolle

Wat zou een redelijke prijs zijn? Dan wel een prijs zonder hooi en stro als een prijs inclusief hooi en stro,
voer sowieso zelf kopen.

Ben benieuwd , wij denken zelf aan 175 per paard.

We willen een prijs waar ieder zich goed bij voelt, wij weten het even niet

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 10:50

friesiszwart schreef:
Ik zou eerst uitrekenen wat de verbruikskosten zijn aan bodembedekking ruwvoer en krachtvoer. Het gebruik van stro voor het pakken gaat met andere hoeveelheden dan als een pensionklant dit zelf moet betalen. Het mesten zou ik zeker zelf laten doen. binnen en buiten zetten als je toch thuis bent is niet zo veel werk vooral niet als het om 2 paarden extra gaat.
Maar kijk ook naar overige kosten, wat als de paarden iets slopen, afvoer kosten van de extra mest en overig afval. heb je voldoende opslag voor het ruwvoer? etc

Hubbels schreef:
Wij hebben bij ons aan huis nog 2 boxen over, vrij.
Met deze boxen doen wij al jaren niks en staan dus leeg.

Nu overdenken wij deze wellicht te gaan verhuren aan iemand die ik ken.
Ze willen beide boxen huren.

Wat zou volgens jullie een redelijke prijs zijn voor;

voeren
#vlakbij Zwolle

Wat zou een redelijke prijs zijn? Dan wel een prijs zonder hooi en stro als een prijs inclusief hooi en stro,
voer sowieso zelf kopen.

Ben benieuwd , wij denken zelf aan 175 per paard.

We willen een prijs waar ieder zich goed bij voelt, wij weten het even niet

Mesten zou ik noooiit meer zelf laten doen :o
Dat deden we vroeger zo, maar laat ik zeggen dat er veel mensen zijn die het niet zo nauw nemen. Ik werd er helemaal kriegel van van tegen vuile stinkstallen die eens per week werden uitgemest aan te kijken. Heel bewust overgeschakeld naar alleen volpension.