LiselotZorro schreef:Kaitlyn schreef:Als ik met een tondeuse langs de oren van mijn paard wil gaan, kan daarna de ambulance worden gebeld zonder verdoving/praam. Dus daar ook niet te simpel over denken.
Want opvoeden is te moeilijk?
Niet alle paarden over 1 kam scheren (

Er zijn sommige die het gewoon echt en echt niet willen. Kan je oefenen tot je een ons weegt. Je kan een paard leren de oren aan te raken, scheergeluiden , scheergeluiden bij het oor , of knip geluiden , en dat ze hem alsnog flippen dat je met het apparaat of de schaar daadwerkelijk scheert/knipt. En ik wil niet een hoef in mijn gezicht als ik daar op een krukkie naast sta.
Snap ook niet wat er erg is aan een praam. Mijn paard is prima opgevoed. Met oefenen inderdaad zo ver gekomen dat de baard, benen en staart probleemloos zo gedaan worden. Oren hangt echt van haar dag af. Ene keer niks loos. Andere keer gaat ze steeds wegduiken. Dus dan blijf je krukje verzetten. Dan kan ik een uur bezig blijven, en uiteindelijk nog de helft vergeten , of ik pak voor 5 minuten de praam. Niks mis mee. Scheeld voor beide irritatie