Gini schreef:Dat weersomstandigheden en de kortere dagen ervoor kunnen zorgen dat paarden in de winter minder lang buiten komen dan in de zomer, dat vind ik begrijpelijk. Als dat "minder lang naar buiten" echter amper drie of vier uurtjes inhoudt, dat begrijp ik dan weer niet.
Dit vind ik ook altijd jammer. Maar als je er over na denkt. Als je om 10u op stal komt voor een lekkere lange buitenrit. Geeft het paard een uitgebreide poetsbeurt, opzadelen en lekker 2 uur weg. 12 uur terug, na verzorgen en wat klusjes en dan om 13u de wei op. Om 17u is het alweer donker op dit moment. Wij moeten 'n eindje lopen, dus in het donker paarden binnen halen doen wij nooit. Dat zijn dus 4 uurtjes. Terwijl het paard 8 uur buiten zijn box is. Dit vind ik niet paard onwaardig. Dan hebben andere paarden het wel minder. Maar morgen bijvoorbeeld dan ga ik in de middag wat doen om 15u. Dus ik zorg dat ze er morgen om 7u/8u opstaat zodat ze lekker een aantal uren buiten staat. Zo probeer ik dat per dag te bekijken.