Marith_Ov schreef:Amber_anne schreef:
Dit klinkt wel ideaal! Ik denk dat dit ook voor paarden die graag op stal rusten perfect zou zijn. Helaas heb ik het nog nooit voorbij zien komem
Waar ik sta is ook geen pensionstal. Ik sta bij iemand privé, die zelf 1 paardje heeft en ik sta daar samen met nog 1 persoon daar in pension. Wij doen alles rondom de paarden, ook het paardje van de eigenaresse van de locatie en we kunnen dus ook zelf bepalen hoe we het hebben willen. Het is al een paar keer gewijzigd, maar het overdag op het land en 's nachts ieder zijn eigen paddock met schuilstal werkt tot nu toe echt het beste. We hebben dan ook 3 paarden met echt verschillende voerbehoeftes. Een Haflinger van 19, een Welsh Cob van 24 en een Arabier van 16.
Ik denk ook eerlijk gezegd dat ik dit ook nooit meer weer ga vinden als ze er mee stoppen, het zijn nl mensen die aardig op leeftijd zijn. Maar ieder jaar dat we er kunnen staan zijn we heel erg dankbaar voor.
Dit klinkt idd echt wel heel fijn

Alleen denk ik dat het voor een pensionstal nooit echt haalbaar zou zijn qua kosten. Heel vaak worden paddocks gedeeld met meerdere of afgewisseld per dagdeel En is er ook geen schuilstal. Als je ruimte moet hebben voor weidegang + een paddock met schuilstal voor elk paard dan heb je een heel groot stuk nodig waar je via ‘reguliere’ methodes minstens dubbel zo veel paarden op zou kunnen houden.