Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sizzle schreef:Er zijn ook revalidatie stallen waar je echt alles naar wens kunt hebben, maar dat loopt wel in de papieren.
Ik zou eerst eens even kijken wat er uit de pssm1 test komt (die is nog niet terug toch?)
Als hij daadwerkelijk positief is, dan is het ook echt geen schande (ook al is dat niet bokt proof) om toe te moeten geven: die zorg kan ik niet aan.
Sizzle schreef:Ik praat eigenlijk niet van een ander baasje.
Een pssm1 paard is chronisch ziek. Daar neem je in mijn ogen eigen verantwoording voor. Kun je de zorg niet opbrengen dan zet je hem of op eigen kosten ergens waar de zorg wel geboden wordt of je maakt er een einde aan. Met zieke dieren ga je niet handelen en het risico lopen dat hij het ergens anders nog slechter krijgt.
Sure_lee schreef:Waar ik sta, staan een aantal paarden met PSSM. Doen het hier super goed.
Supplementen en afgestemd voer worden iedere dag gegeven.
Maar voor 200 kun je hier niet staan hoor.
Als je bereid bent om wat verder te reizen en meer te betalen kan het een optie zijn.
Zie mijn onderschrift.
Sure_lee schreef:Oh ik ging uit van een paard haha geen idee waarom.
Graag gedaan!
Het is ook echt een hele mooie en gezellige plek. Met allemaal leuke mensen. Er loopt echt niemand rond die ik niet aardig vind. En daarnaast is het ook heerlijk voor kinderen en midden in het bos.
Nouvel schreef:Nou dat weet ik niet, soms zijn er mensen die daar wel aan willen beginnen, die er al eentje hebben bijv die alleen op een paddock mag met een specifiek dieet, en die zoeken er soms nog eentje bij die op dezelfde manier gehouden kan worden als gezelschap.
Maar goed, ik ben het met je eens dat dat niet heel vaak voor zal komen en dat je zo’n paard niet kunt verkopen maar dat je dan eerder moet denken aan weg geven voor een echt goede plek.
Gini schreef:Dus als ik het goed begrijp vind jij een paard met een aandoening toch niet zo leuk en wil je het wegdoen, maar ga je even de schuld en de verantwoordelijkheid in de schoenen van de stalhouder schuiven?
"Omdat de stalhouders nooit doen wat ik vraag, moet ik nu mijn paard wegdoen" zo die insteek een beetje?
anonyme schreef:Ik heb nu sinds een jaar en 3 maanden een eigen paardje en wat mij opvalt is dat er, vooral op kleinere stallen zo gelogen word over dingen. Belasting onderduiken ook. Zo word er vaak gezegd onbeperkt hooi en dan blijkt later dat ze dat helemaal niet geven. Of er word gezegd een paar uur zonder en dan staan ze 8 uur zonder, als het niet meer is, want ik weet niet hoe laat ze het op hebben savonds, want de persoon in kwestie kwam in ieder geval pas weer de volgende ochtend om half tien en had de laatste portie hooi gegeven om half zeven.
Zo heb ik ook meegemaakt dat ze zeggen de supplementen te geven bij de voerbeurten en dan blijkt dat dat helemaal niet gebeurd en ik maar moeite hebben met mn pony.
Of dat ze er muesly en bix in willen stoppen maar mn pony heeft een voorlopige diagnose pssm 1 en daar krijgt hij symptomen van.
Ik was ook op een stal daar had de stalmanager 2 eigen paarden en een pony en daarvan staan er 4 bij van een ander en een paar shetlanders en toen ik op een keer de paarden zag zonder deken schrok ik ervan. De ribben waren goed zichtbaar, ingevallen flanken, hangende achterhand, en eigenlijk vond ik het koppie ook wel dun in verhouding.
Ik wil eigenlijk mijn pony met het eerlijke verhaal van pssm1 een nieuw huisje gaan geven om deze reden. Ik voel me belet on goed voor mn pony te zorgen. Een paddock paradise is ook geen optie omdat hij slecht reageerd op kuil en voordroog en de slowfeeders van 4cm eet hij veel te veel van totdat hij erbij neervalt.
Ik kan gewoon geen plek vinden waar hij zonder pijn kan staan op deze manier.
Wie herkent deze of soortgelijke dingen?
Sure_lee schreef:Waar ik sta, staan een aantal paarden met PSSM. Doen het hier super goed.
Supplementen en afgestemd voer worden iedere dag gegeven.
Maar voor 200 kun je hier niet staan hoor.
Als je bereid bent om wat verder te reizen en meer te betalen kan het een optie zijn.
Zie mijn onderschrift.