Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
GDG schreef:Je bent niet duidelijk. Je probeert het wel maar wil de consequenties niet aanvaarden. De consequentie van jouw duidelijkheid is dat zij boos/verdrietig/beledigd is en dat vind je niet fijn en dan krabbel je weer terug. Oplossing: aanvaarden dat zij niet blij is met jouw grenzen. Meer niet. Laat het gewoon zijn, ga er niet op in en ga weer genieten van en met je paarden.
YellowLemon schreef:Ik heb al verschillende dingen uitgeprobeerd:
* mij beperken tot een vriendelijke hoi & doei > krijg ik nadien berichten met de vraag waarom ik niks zei. Ga ik er dan op in en zeg ik dat ik het vervelend vind me constant te moeten verantwoorden, kruipt ze in de slachtofferrol en gaan er tranen lopen.
Ja nou en. Dat is haar probleem. Aan haar om daaraan te werken.
* het onderwerp "paarden" vermijden > erg moeilijk, gaat er hoe dan ook wel 's over
* gewoon 'ja'-knikken > begint ze er de dag nadien nog eens opnieuw over want ze ziet/merkt toch wel dat ik niet doe waar ik gisteren toch 'ja' op had gezegd
Ja knikken en nee bedoelen is halve communicatie. Geeft geen duidelijkheid dus probleem blijft bestaan
* ik geef vriendelijk aan dat ik haar commentaar niet fijn vind of ik het anders zie > same; gaat ze ook er opnieuw op in en geeft ze aan dat ze toch wel zeker weet dat wat zij vindt, juist is
Vriendelijk hoeft niet duidelijk te zijn. Duidelijk klinkt soms niet vriendelijk maar is wel helder wat de boodschap is.
Vind het een vervelend straatje zonder einde. Nou ben ik in alle eerlijkheid ook niet de meest spraakzame persoon hoor. We zitten met twee in dit vervelend straatjeMaar 'k begrijp niet dat met alles wat ik hierboven al geprobeerd heb, de boodschap maar niet lijkt over te komen.
Soms tref je van die mensen. Die kan je het beste negeren. Hoi doei en lekker je ding doen. Doe een oortje met muziek in en je hoort ze niet meer. Alles wat je zegt is aandacht en voeding.geef ze niks en ze houden vanzelf op.
Nu kijken we ook 's aan wat het zou geven als we de weides gaan splitsen. De stalbaas is al een oude kerel en we willen hem ook niet overladen met al die belachelijke gedoe.
Alleen vrees ik dat er zo'n gedoe zal zijn. Ik vind het prima zo hoor, maar ja, dan kan ik weer niet dat "geslagen hond" b-oliebol. Zij is dan het arme schaap dat niks meer tegen mij mag zeggen. Daar ben ik ook geen held in hoor. Ben ik weer te empathisch voor en vind ik het weer zielig voor haar![]()
Empathie is in dit geval verspilde energie. Ze mag best wat tegen je zeggen. Jij bepaald of je antwoord.
Heb ik nou eens een geweldige plek gevonden, kan ik er nog niet eens in alle rust naar toe
YellowLemon schreef:Persoonlijk weet ik niet of ik het zo 'hoi en doei'-verhaal met verder niks aangenaam zou vinden; dat voelt voor mij weer aan als een "elephant in the room".
YellowLemon schreef:Probleem is momenteel dat het voor haar nogal zwartwit is. Gister gesprek gehad, heb ik ook uitgelegd dat ik het best gezellig vind met haar maar dat ik het gevoel heb me constant te moeten verantwoorden als ik wat met de paarden doe. Dat dat gedeelte niet fijn is.
Kreeg ik net bericht dat ze dan nooit meer de weide ging inkomen als ik er benDat hoeft voor mij ook weer niet. Maarja, als ik nu effectief zeg dat dit ook niet hoeft, dan is het precies ook niet duidelijk voor haar.
Het is lastig. Weet dat ik nu niet verantwoordelijk ben voor de manier waarop zij reageert maar toch. Leuk is anders.
YellowLemon schreef:Probleem is momenteel dat het voor haar nogal zwartwit is. Gister gesprek gehad, heb ik ook uitgelegd dat ik het best gezellig vind met haar maar dat ik het gevoel heb me constant te moeten verantwoorden als ik wat met de paarden doe. Dat dat gedeelte niet fijn is.
Kreeg ik net bericht dat ze dan nooit meer de weide ging inkomen als ik er benDat hoeft voor mij ook weer niet. Maarja, als ik nu effectief zeg dat dit ook niet hoeft, dan is het precies ook niet duidelijk voor haar.
Het is lastig. Weet dat ik nu niet verantwoordelijk ben voor de manier waarop zij reageert maar toch. Leuk is anders.
Bernoe schreef:Nabster schreef:Ik vraag me af, als de paarden met elkaar op 1 wei staan, dan moet paard van stalgenoot ook noodgedwongen uit dat hooinet eten?
Pagina hiervoor legt ze uit dat het om hooinetten in de paddock gaat, en het paard van het stalgenootje heeft een eigen paddock.