Hier ook een gevalletje "omdat het kan" denk ik.. plus combi verveling.
Weide met soortgenootjes is saai want allemaal oudjes die niet willen spelen. De weide ernaast met de jongere - speelse - paarden wordt hij uitgetrapt (letterlijk!). Even aankijken is geen optie omdat hij in paniek dwars door de draden rent.
Maar nu het gras op is is de veilige wei ook niet meer leuk (s zomers is hij te druk met eten en blijft ie keurig netjes in zn land). Oplossing: eruit springen en op avontuur. In kleiner weitje (minder aanloop) met hoger draad (moeilijker springen) en meer gras (jammie eten) heeft een paar dagen gewerkt. Buitenbak (met nóg hoger draad >1.5m) en hooi in hooizak (extra lang bezig zijn) heeft eventjes geholpen maar daar is ie nu ook binnen 10 minuten weer uit.
Het begint met rondjes lopen, de boel even verkennen. Dan in een rustig drafje, rustig galopje en opeens trekt hij het gas open, achterhand eronder en hij vliegt er overheen (fijn zo'n springgefokte KWPN-er die van springen houdt

). Tot nu toe is het goed gegaan en heeft hij geen blessures aan zn capriolen overgehouden maar door de gladheid haalt hij de sprong niet meer even goed en neemt hij nu ook het draad mee (en trekt de palen omver). Paardlief mag dus niet meer naar buiten en daar krijg ik echt buikpijn van.
Hebben ervaringsdeskundigen nog tips voor me?