Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MutsAapje schreef:Ik begrijp dat stalgeld eens in de zoveel tijd verhoogd wordt, daar heb ik ook voor getekend en alle begrip voor. Maar een stijging van 15% waar je niet onderuit kan, lijkt mij gewoon niet hoe het hoort. Want ook als ik de stalling per direct opzeg, moet juli in theorie nog betaald worden. En dan zou ik ook daadwerkelijk een nieuwe plek moeten hebben gevonden in die tijd. Dat probeer ik al een jaar, dus ik verwacht niet dat ik dat opeens in een maand geregeld heb.
mvdende schreef:Hier in Zuid West Brabant is de eerste snede er al af, mooi droog hooi van wat ik heb gezien. 2e snede zal niet lang meer duren, gras groeit als een tierelier. Ook met de droogte.
Ik snap best dat beregenen ook geld kost, maar 15% huurverhoging is wel echt absurd.
Zeker als het eindbedrag niet meer in verhouding staat met wat je er voor krijgt.
Voor 24/7 padock/ weiland ga ik ook echt geen €300 per maand betalen bijvoorbeeld. Hooi is duur, maar niet zó duur.
Roodvos schreef:Als de opzegtermijn een kalendermaand is, dan is de termijn voor een prijsverhoging ook een kalendermaand.
Air schreef:TS vraagt of een verhoging van 15% wel mag en er komen alleen maar antwoorden vanuit een mening zonder feiten.
Aangezien er bij een huurverhoging bij een huurhuis ook een max % verhoging geldt kan ik me voorstellen dat TS graag wil weten of dit bij een stalling ook zo geldt.
Misschien heeft iemand daar antwoord op?
_Penotti schreef:Maar stel dat blijkt dat het niet mag, maar de stalhouder doet het toch, wat doet ts dan?
Je kan wel in je recht staan. Maar als dan de verhouding compleet scheef gaat, ze krijgt al een jaar niets anders gevonden. Heb je dan wat je wilt?
MISTRAL94 schreef:Ik vind de reacties als er groeit geen gras of het is droog wel grappig om te lezen. Als het een enorm goed jaar is qua hooiopbrengst zakken de prijzen ook niet. Dus hoe is dat te verklaren dan?
_Penotti schreef:Heb je je paarden aan huis word het nu ook duurder.
MISTRAL94 schreef:Dit is dan ook precies waarom er een crisis is. Het moet altijd maar meer meer meer. Je hoeft geen econoom te zijn om te weten dat dit een keer fout gaat. Wat natuurlijk niet alleen komt door een prijsstijging in de stalling in dit geval. Dit is precies hoe het in de hele maatschappij er aan toe gaat. Maar dat is weer een andere discussie
_Penotti schreef:Maar voor de stalhouder mag het dan wel steeds minder minder?
Want hij krijgt de dure hooi prijzen ook niet voor minder, dus gaat hij er elke maand op inleveren.
Of moet hij de hobby van andere maar gaan faciliteren?
Heb je je paarden aan huis word het nu ook duurder.
Citaat:Maar stel dat blijkt dat het niet mag, maar de stalhouder doet het toch, wat doet ts dan?
Je kan wel in je recht staan. Maar als dan de verhouding compleet scheef gaat, ze krijgt al een jaar niets anders gevonden. Heb je dan wat je wilt?
_Penotti schreef:Mistrall, Hij gaat niet meer verdienen, met wat geluk blijft het gelijk.
En dat hij er aan mag verdienen lijkt me logisch, elk ander gaat ook niet werken zonder verdienste.
Popstra, maar wat als het niet mag, wat gaat ts dan doen? Naar de rechter?
Dit schreef ik eerder alCitaat:Maar stel dat blijkt dat het niet mag, maar de stalhouder doet het toch, wat doet ts dan?