Wat er allemaal bij een paard kopen komt kijken...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 17:27

Citaat:
1000 euro is niet genoeg als buffer als je ook nog een zadel moet kopen, keuring wilt inzetten bij de aankoop, als er iets gebeurd dat je direct klaar kan staan met een dierenarts en deze kan betalen. Je buffer kan na de aanschaf van het zadel zo op zijn, als je deze niet snel kan aanvullen en de prijs loopt hoog op, ondanks je verzekering, kan het flink geld gaan kosten..

Oude examenregel: eerst de opgave taalkundig en redekundig ontleden.

De aanschaf van een zadel is in principe eenmalig.
Het aanschaffen van eenmalige spulleboel komt niet ten laste van de buffer.

Kritiek op TS is tot daar aan toe
("nee, meiske, je komt pas kijken, je verkijkt je er enorm op")
maar heb dan als kritikaster tenminste nog je eigen zaakjes op orde.

Mijn ervaring met efo is dat DA kosten keurig vergoed worden, dus die horror hoeft niet.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 17:57

Los van de kosten even mijn bericht. Over de kosten ga ik je niet aanspreken want dat hebben al veel voorgangers gedaan.

Maar ik zou zeggen begin als eerste paard/pony niet met een sportpaard. Zeker als je nog wat angstig bent aangelegd. Zou zeggen neem dan een braaf recreatiepaard. Kunnen vaak ook wel een sprongetje en een dressuurlesje aan, zolang je niet aan de hoge wedstrijdsport zit te denken.

En die paarden zijn meestal toch wat braver en makkelijker te rijden. Natuurlijk zitten daar ook hete beestjes tussen, vandaar de nuancering meestal.
Maar ik zou lekker zoeken naar een braaf beginnerspaard. Ga je straks zoveel plezier van krijgen.

Beter een leermeester waar je gelijk leuke dingen mee kan doen, dan een sportpaard waaraan je heel hard moet gaan werken.

Maar het is maar een advies hoor! Vooral doen wat goed voelt

Shantyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-20 18:27

XxLMMxX schreef:
Los van de kosten even mijn bericht. Over de kosten ga ik je niet aanspreken want dat hebben al veel voorgangers gedaan.

Maar ik zou zeggen begin als eerste paard/pony niet met een sportpaard. Zeker als je nog wat angstig bent aangelegd. Zou zeggen neem dan een braaf recreatiepaard. Kunnen vaak ook wel een sprongetje en een dressuurlesje aan, zolang je niet aan de hoge wedstrijdsport zit te denken.

En die paarden zijn meestal toch wat braver en makkelijker te rijden. Natuurlijk zitten daar ook hete beestjes tussen, vandaar de nuancering meestal.
Maar ik zou lekker zoeken naar een braaf beginnerspaard. Ga je straks zoveel plezier van krijgen.

Beter een leermeester waar je gelijk leuke dingen mee kan doen, dan een sportpaard waaraan je heel hard moet gaan werken.

Maar het is maar een advies hoor! Vooral doen wat goed voelt

Jaa zeker, dat is ook ongeveer waar we naar zoeken!
Super bedankt