Welk moment van de dag is het beste mijn paard te verhuizen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTimeXL

Re: Welk moment van de dag is het beste mijn paard te verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-20 15:35

O interessant. Dank je wel!

superpony

Re: Welk moment van de dag is het beste mijn paard te verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 15:45

TS, geen gekke vraag hoor. Wij hebben daar ook altijd rekening mee gehouden als het even kon.

Ik zou nooit verhuizen als het al snel donker wordt. Maar wij hebben onze paarden 24/7 buiten, dus willen ze een tijdje in de gaten houden.

Verder ligt het eraan. Kom je aan en gaan ze op stal, maakt de tijd niet zoveel uit. Veel hooi erin en liefst nog wel iemand die nog 2x een ronde doet.

Gaan ze naar buiten, maar apart, zou ik het doen als het nog een tijd licht is. Dat is dus zomers anders dan 's winters.
Bij andere paarden gelijk erbij, zou ik het zo vroeg mogelijk doen.

Wij hebben in Okt de paarden verhuisd. Eerst 4 tegelijk en kwamen na middag uur aan. Wonen hier, dus nog wel paar keer gekeken met lampjes.
Dagen later kwam nr 5 einde van de dag en die heeft er even naast gestaan, maar ook paar keer gekeken nog.

Week later kwam nr 6. ML moest van Groningen naar Z limburg en weer terug met haar, dus het was al wat donker toen hij terug was. Lampen erbij gehad even en paar keer gekeken. Zij stond ook eerst apart.

De eerste 4 waren altijd samen en heel snel oke na wat rond rennen. Maar die kwamen dus compleet en dan had de tijd niet veel uitgemaakt, maar voor mijn eigen gemoedsrust wil ik ze nog een tijd in de gaten houden.