Wat moet ik hiermee? (Stal)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gerliev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 16:29

upendo schreef:
Ik snap prima dat je niet boos bent op de 170 euro, maar ik denk dat het merendeel hier je probeert te laten inzien dat je voor 170 euro per maand een vijfsterren all inclusive accomodatie met bijbehorende services kan verwachten.

Volgens mij zijn dit letterlijk jouw woorden:
Maar boos zijn omdat voor 170 euro per maand een deken niet afgehaald wordt zoals u het blieft.. Jeetje

Dus snap je het niet helemaal.

Gerliev

Re: Wat moet ik hiermee? (Stal)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 16:30

Maar prima ik weet voor nu voldoen. Wil hier verder niet meer op in gaan ;)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:35

Ik zou naar een andere stal gaan verhuizen.

Gewoon niet zeuren en ga op zoek naar n ander stal.

Een dementerend iemand kun je niets kwalijk nemen.
Juist de beheerder van de stal wel! Je paard moet er veilig staan en is dat niet het geval dan zit er niks anders op dan te gaan verhuizen.

Over de dekens, dan doe je het zelf, je woont er toch dichtbij!

Gerliev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 16:38

Ragdollcat schreef:
Ik zou naar een andere stal gaan verhuizen.

Gewoon niet zeuren en ga op zoek naar n ander stal.

Een dementerend iemand kun je niets kwalijk nemen.
Juist de beheerder van de stal wel! Je paard moet er veilig staan en is dat niet het geval dan zit er niks anders op dan te gaan verhuizen.

Over de dekens, dan doe je het zelf, je woont er toch dichtbij!

Ja want ik zit elke dag bij huis niks te doen. :)) Kies niet voor niks voor volpension. ;)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:41

Gonli schreef:
upendo schreef:
Ik snap prima dat je niet boos bent op de 170 euro, maar ik denk dat het merendeel hier je probeert te laten inzien dat je voor 170 euro per maand een vijfsterren all inclusive accomodatie met bijbehorende services kan verwachten.

Maar boos zijn omdat voor 170 euro per maand een deken niet afgehaald wordt zoals u het blieft.. Jeetje

Zeker wel. Ik denk dat je mij niet helemaal goed begrepen hebt. Ik zeg daarmee dat ik het buitenproportioneel vind dat jij zulke service verwacht voor de 170 euro die je betaalt.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:43

Wat een vervelende situatie TS. Ja €170,- is inderdaad niet veel voor een stalling met volpension maar jullie en ik kennen de faciliteiten niet. Je betaald elke maand een bedrag zodat jij er vanuit kan gaan dat je paard op tijd voer krijgt, netjes binnen en buiten gezet wordt en dat ze uitmesten. Ik vind het niet meer dan logisch dat dit allemaal op een veilige manier gebeurd. De prijsverhoging vind ik dan weer dubbel met het feit dat je zelf moet uitmesten en de paarden binnen en buiten moet zetten. Ik denk dat je met de stalbaas moet afspreken wat nou precies de afspraken zijn. Dit moet je samen bespreekbaar maken.

Daarnaast is het heel sneu dat de stalhulp dementerend is, ik denk dat ze er zelf ook heel erg last van hebt. Het lijkt mij verschrikkelijk om ineens niet meer te weten of je iets wel of niet hebt gedaan. Ze doet het tenslotte niet expres. Echter heeft ze wel een verantwoordelijkheid af te leggen. Daar moet een oplossing voor geboden worden. Wellicht kan er een bord opgehangen worden waar de klusjes op staan die ze elke dag kan afvinken zoals bijvoorbeeld:

Stallen uitgemest
Halster afgedaan
KRachtvoer gevoerd
Ruwvoer gevoerd
Hekken dicht gedaan, noem maar op.

Wellicht kan je dit bespreekbaar maken? Want straks is het te laat en gebeuren er wel ongelukken, de stalhulp zal zich dan ook schuldig voelen. De enige oplossing is dus communiceer met elkaar en maken dingen bespreekbaar. Een deken op en af doen, dat is neem ik aan geen verplichting. Als het mogelijk is, heel fijn maar anders moet je dit idd zelf doen..

De discussie over de 170€ wat je wel en niet kan verwachten vind ik onnodig. Het enige wat telt is dat de afgesproken taken veilig en uitgevoerd worden.
Laatst bijgewerkt door DonDon op 23-04-20 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:45

Zo he, even buiten de dementerende stalhulp, 150 of zelfs 170 voor deze service en buitenkom tijden is in mijn regio niet te doen.
Daar betaal je voor wat jij hebt al gauw 350 euro, minimaal. :$

Maar ik zou er zelf geen prettig gevoel bij hebben dat de verzorging niet 'correct' gedaan wordt.
Ik vind dat dat wel standaard mag zijn, dat draadjes dichtgedaan worden en halsters af, dit zijn belangrijke basisdingen.
Is deze stalhulp permanent of tijdelijk?

Gerliev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 16:47

FjeLOVER schreef:
Zo he, even buiten de dementerende stalhulp, 150 of zelfs 170 voor deze service en buitenkom tijden is in mijn regio niet te doen.

Maar ik zou er zelf geen prettig gevoel bij hebben dat de verzorging niet 'correct' gedaan wordt.
Ik vind dat dat wel standaard mag zijn, dat draadjes dichtgedaan worden en halsters af, dit zijn belangrijke basisdingen.

350 voor enkel weidegang en een stalletje met een balk ervoor? Dat is veel. Deze stalhulp is hier al 4 jaar en het is een vriendendienstje tussen stalbaas em stalhulp hun hebben elkaar viavia leren kennen.. lange termijn is ze dus
Laatst bijgewerkt door Gerliev op 23-04-20 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:48

upendo schreef:
Gonli schreef:

Zeker wel. Ik denk dat je mij niet helemaal goed begrepen hebt. Ik zeg daarmee dat ik het buitenproportioneel vind dat jij zulke service verwacht voor de 170 euro die je betaalt.

Als een dienst eerst wel kon en toen betaalde ik 150 en nu betaal ik 170 en kan die dienst opeens niet meer, zou ik ook niet tevreden zijn. Ongeacht dat ik 170 euro stalgeld ook zeer laag vind. Het is niet omdat je je stalling zeer goedkoop aanbiedt dat een klant maar met iedere gril en bevlieging van de staleigenaar akkoord moet gaan. Je spreekt een prijs af en daar staat iets tegenover, en dat is afgesproken. Moest daar ergens verandering in komen, dan moet dat opnieuw besproken en afgesproken worden.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:48

Wat een ontzettend vervelende situatie. Maar ik zou toch echt opzoek gaan naar een veiligere plek. Dementie wordt vaak erger en ook al ga je dingen zelf doen geeft dat geen garantie dat ze afblijft van dingen die ze niet moet doen. Waardoor de veiligheid er op termijn echt niet beter op wordt als je paard daar blijft staan. Wellicht voorlopig proberen een handje uit te steken tot je echt iets passend gevonden hebt.

Gerliev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 16:50

Dankjullie.

Ik wil nog 1x duidelijk zeggen: ik vind de stal niet te duur, ja de prijs is verhoogd, dit vind ik geen probleem. Ik baal er alleen van dat zonder dat ik het wist de service dus ook blijkbaar veranderd is. En hier wil ik het bij laten.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:56

Als ik het gevoel heb dat mijn paard niet veilig staat ( en dat gevoel laat je blijken) dan ga ik dringend op zoek naar een andere stal áls praten met de staleigenaar niet helpt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:59

Als ik de omschrijving van je stal nu lees dan is 170€ niet te weinig nee voor enkel wei en stal.
Maar dan nog zou ik er mijn paard weg halen want zoals je in je begin post schrijft is het natuurlijk niet fijn zo je paard te moeten achterlaten wetende er elk moment weer wat mis kan gaan.

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 17:00

Gonli schreef:
FjeLOVER schreef:

350 voor enkel weidegang en een stalletje met een balk ervoor? Dat is veel. Deze stalhulp is hier al 4 jaar en het is een vriendendienstje tussen stalbaas em stalhulp hun hebben elkaar viavia leren kennen.. lange termijn is ze dus

Jaa dat en een bak.
Sta zelf niet voor zo een prijs hoor maar het is nogal de gang van zaken merk ik van anderen stallen.
Zie ze soms weleens voor 500 per maand!! Dan heb je meestal wel een binnenbak, maar je paard komt 2 uurtjes per dag buiten.
Tja die 500 betaal je dan puur voor de luxe vd binnenbak

Gerliev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 17:03

Best interessant, dan zit je denk ik wel in een ander gebied. Stallen van 500 heb ik hier niet voorbij horen komen. :+

Gerliev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 17:03

Ik ben al aan het rond kijken naar andere stallen, maar op marktplaats staat niet veel soeps. Heb wel gebeld met 1 stal en ik ga daar binnenkort kijken.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 17:04

Op het moment dat jij je paard ergens neer zet tegen een vergoeding en je hebt daarbij een aantal afspraken gemaakt wat je er voor in ruil terug krijgt mag je hoe dan ook verwachten dat veiligheid boven aan staat en dat dat niet iets is wat je moet bespreken.
Dus ja ik snap je zorgen en dat het vervelend is dat er verantwoordelijke taken over worden gedragen aan iemand die dat eigenlijk niet meer aan kan hoe graag diegene dat ook nog wilt doen. Het is dan ook jammer dat de eigenaresse dat niet inziet.
Als ik de kans kreeg voor wat anders wat paste dan ging ik verhuizen, tot die tijd er maar het beste van maken en proberen de veiligheid in het oog te houden voor zover dat mogelijk is.

AlphaDaemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 17:17

Ik vind totaal niet dat die 150 / 170 euro te laag / te veel is. Ik betaal 200 en paard staat bij mensen aan huis. Er wordt gemest, gevoerd, binnen / buiten gezet. Echter geen faciliteiten. Dat vind ik ook een normale prijs en ik zit in een duurdere regio dan TS denk ik. De prijzen zijn overal anders en ik vind 150 / 170 echt niet gek. Zeker niet als je ook 3 keer per week helpt is het echt niet "bar" laag ofzo.

Dat terzijde... Ik denk dat het nadeel van een stalletje als deze is, dat er niet echt een soort standaard pakket is wat aangeboden is. Zo lijkt TS er gekomen te zijn (via via contact en enige pensionklant) en zo is de stalhulp er denk ik ook gekomen (joh ik heb een paard, maar bijna geen geld, kan ik er niet voor werken?). En nu zit je pensionhouder ook met een moeilijk pakket, want ze heeft ergens op toegezegd en helemaal ideaal werkt het niet. Die hulp erop aanspreken zal voor beide partijen niet gemakkelijk zijn.

Ik zou ofwel weg gaan, ofwel kijken of je met je pensionhouder iets kunt regelen zodat de stalhulp geen fouten meer KAN maken met jouw paard. Dus dat ze niks met die van jou doet. Dit doordat je zelf meer doet, iemand vraagt te helpen, zelf dingen klaar zet oid. Indien dat niet kan, zou ik wel weg gaan. Briefjes ophangen en checklists maken is leuk, maar als het klusje gedaan is, is de stalhulp niet 100% zeker meer of het gedaan is tegen de tijd dat ze voor het bord staat.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 17:35

TS zo te lezen heb je al een keuze gemaakt, ik wil je in ieder geval veel succes wensen bij het vinden van een andere fijne stal!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 20:18

Zuid Drenthe, D pony.... € 170 euro is een normale prijs.
Misschien zelfs aan de hoge kant voor het gebied :o .

Maar ingewikkeld is het wel. Voor mij zou het belangrijkste zijn dat mijn paard veilig was.
En als ik daar niet zeker van kon zijn én daar geen invloed op uit kon oefenen was ik weg...

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 20:45

Het is altijd makkelijker gezegd dan gedaan: zoek een andere stal. Maar je weet wat je hebt en nooit wat je gaat krijgen. Mijn eerste reactie was ook: meteen weg daar voor de veiligheid van je paard. Maar ja...moet je wel een goed alternatief hebben. Als je kiest voor een andere stal, wil je er ook op vooruit gaan.

Als je er de tijd voor hebt, zou ik meer zorg zelf op me nemen, zodat er geen dementerende met m’n paard zou moeten rondlopen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 20:56

Opzicht vind ik de stalhuur niet heel erg hoog voor wat er allemaal gedaan wordt en klinkt jet verder ideaal.
Alleen de dementerende stalhulp is wel echt link.
Waarom werkt zij daar nog.
Zou het begrijpen als ze lekker met iemand mee zou lopen als er iemand bij is.
Hoe denken andere pensionklanten hierover?
Als mijn paard hier onnodig risico door loopt zou ik daar niet blij van worden en zou ik echt aangeven dat het moet veranderen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 21:42

jesito schreef:
Opzicht vind ik de stalhuur niet heel erg hoog voor wat er allemaal gedaan wordt en klinkt jet verder ideaal.
Alleen de dementerende stalhulp is wel echt link.
Waarom werkt zij daar nog.
Zou het begrijpen als ze lekker met iemand mee zou lopen als er iemand bij is.
Hoe denken andere pensionklanten hierover?
Als mijn paard hier onnodig risico door loopt zou ik daar niet blij van worden en zou ik echt aangeven dat het moet veranderen.

Er is geen andere pensionklant. Alleen Ts en de dementerende vrouw zijn daar pensionklanten.