Paardenverzekering wie helpt mij!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Heb jij je paard verzekerd tegen ziektes??

ja
38 (56%)
nee
29 (43%)

Totaal aantal stemmen: 67

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 09:23

Nou bedankt voor jullie gesprek, ben een stuk wijzer nou hihi. *LOL*
Meiden bij mij op stal hebben ook interpolis en zijn daar ook over te spreken.
Waar jullie het over hadden, elke keer die premie het is voor mij ook gewoon dat ik een beetje zekerheid wil. Mocht er iets met Smookey gebeuren dat ik het wel kan betalen ondanks dat net de koelkast en de wasmachine het hebben begeven, snap je?! Schijnheilig
In iedergeval bedankt voor een ieder zijn reactie en wie nog meer tips heeft hoor ik het graag.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 10:52

Nee; ik werk op de uithof en krijg hier veel korting mocht er iets moeten gebeuren.
Dus dat haal ik er qua premie aan een verzekering nooit uit.
Voordat ik hier werkte had ik mijn paard wel verzekert en betaalde ik 52 euro per maand; met de korting die ik hier krijg is het gewoon zonde om ze nog langer verzekert te hebben; kost me hier amper iets!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:13

hmm hebben jullie nog vacatures? Knipoog

Nee serieus, ik wil hem inderdaad wel tot zijn overlijden houden dan is het wel handig denk ik om hem tot zijn laatste zucht in de verzekering te hebben. Moet er nog even over nadenken en alles goed naast elkaar leggen om te zien wat het beste past bij mijn paardje en ons.

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:46

Ik heb mijn haflinger hierbij verzekerd www.agriver.com/nl er staat bierum en omstreken, maar ik woon zelf in Katwijk aan Zee dus.... het maakt nisk uit waar je woont ik heb een standaard verzekering met een zieketkosten verzekering

Vosje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:51

Ik ben verzekerd bij de Friesche..
Nooit geen klachten over gehad.. Goed bereikbaar en duidelijk..

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:53

en ik ben 200 euro kwijt per jaar

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 17:52

Cassidy"]
[quote="Cheveyo schreef:
Weet iemand of je castratiekosten en evt opname onder de ziektekostendekking vallen bij een van de verzekeringen, kan haast niet denk ik.

Castratie? Nee, dat valt niet onder verzekering. Net zo min als de inentingen. En ook al heb je je paard ziektekosten verzekerd, er is altijd een bepaald bedrag voor je eigen rekening.
[/quote]

Volgens mij kun je je bij AMEV wel hiertegen verzekeren. Zal het thuis eens nakijken.
Heb mijn jaarling daar verzekerd, hoefde geen keuring omdat hij onder bepaalde leeftijd viel, alleen moest de dierenarts een verklaring invullen.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:54

Ik ben verzekerd bij interpolis. Standaard + veterinaire kosten. Goede ervaringen tot nu toe.
Ze kwamen mijn paard keuren van de verzekering. Stap en draf opt harde en kleine klinische keuring: hart, longen ed
Mijn eigen risico is 20%, maar moet minimaal 40 euro zijn.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 22:17

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 22:33

hebben jullie geen plaatselijke paardenverzekering (per gemeente) of is dat hier alleen in de achterhoek, ik heb daar nog nooit iets over te klagen gehad en de mensen van de verzekering zie je dan ook op de paardenclub

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 22:35

Ik heb ze niet verzekerd , ik heb er 3 (had er 4) en kan voor het bedrag wat ik aan premie zou betalen zelf een meer dan aardige spaarpot opbouwen.

Jel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 23:16

Ik heb hem verzekerd bij de Efo. Ik heb er tot nu toe goede verhalen over gehoord qua uitbetalen. Maar het blijft een hoop geld. Je betaald het per half jaar en dan moet je toch even slikken...

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 23:18

Ik ben verzekerd bij de Efo , en tsja dat is duur maar ik vind het wel belangrijk er zal maar eens iets ergs gebeuren dat ie naar de kliniek moet ofzo
Kane is dan ook "all risk " verzekerd

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 09:40

Ook ik ben verzekerd bij Efo, sinds een maandje denk ik. Ik vond het er allemaal wel netjes uit zien en het klonk goed. Ze is net al Kane ook 'all risk' verzekerd. Je weet maar nooit..

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 11:33

Ik heb Ozis verzekerd bij Interpolis. Uitgebreid + veterinaire kosten. Net als bij SymO hebben ze een soort van keuring gedaan alvorens je geacsepteerd werd. Nu had ik nog een keuringsrapport liggen dus dat scheelde ook weer. De verzekering kost me 100 euro per 3 maanden, (ik heb haar maar voor 2500 euro verzekerd ivm de hoge premie ) hiervoor is in principe vrijwel alles gedekt.

Laatst dacht ik dus voor het eerst gebruik te kunnen maken van mijn dure verzekering maar helaas... Het kraken en de accupunctuur behandeling worden dus niet vergoed Boos! Verder vind ik dat de mensen van Interpolis je goed te woord staan bij vragen. Ik ben alleen wat minder te spreken over de opname in de verzekering, in totaal heeft het regelen alleen al 2,5 maand in beslag genomen Boos! (waar ik achteraf dus wel gewoon premie over moest betalen Verward )

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 12:45

Esme_27 schreef:
Ohja en Interpolis accepteerd alle dieren-en veeartsen. Niet alleen "aangesloten"

Weet iemand of dit ook zo is bij amev?

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 13:38

Citaat:
Weet iemand of dit ook zo is bij amev?

Zal ik je een kopie van de voorwaarden sturen?

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 13:53

graag kan dat per pb /email. Of is het zon heeeeeeel dik pak?

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 13:46

Wij zijn ook bij Interpolis verzekerd. En ik ben er echt super tevreden over. Rick was gevallen en had een dierenartsrekening van 260 euro. Een week nadat ik het declaratieformulier opgestuurd had stond het geld (210 euro) al op mijn rekening. OK dan!

Bij Amev moesten we minstens 3 maanden wachten. Dus als je een rekening van 400 euro hebt moet je dat dus eerst voorschieten, niet tof dus.

Als ik ze bel sta ik niet uren in de wacht en wordt altijd goed te woord gestaan.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 16:34

sitatje schreef:
Ik heb laatst een verzekering afgesloten bij EFO. Kennissen van mij hebben daar ook verzekerd en die zijn er heel positief over.

Ik ook en ik ben ook dik tevreden!! Zo snel als zij het gedeclareerde bedrag overmaken, en dat zonder gezeur OK dan!

sophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 16:51

Mijn paard is verzekerd bij fairmount. Ik ben er heel erg tevreden over, ook al heb ik het gelukkig nog niet nodig gehad. Haha!