paard trekt zich niets aan van stroom

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:50

meggiemeg schreef:
tamary schreef:
En die vaste klok heeft dit paard wel respect voor? Want dan zou ik ipv aparte klok toch echt de boel aan elkaar knopen (stuk simpeler ook meestal).

Daar heeft hij zeker meer respect voor.

Waarom kan die draad dan niet aan de bestaande omheining? Waarom de oplossing een los stuk draad met aparte klok?

meggiemeg

Re: paard trekt zich niets aan van stroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 16:54

Omdat naar mijn idee dan de stroom weg loopt uit de bestaande omheining als ik 1 enkele draad gebruik die verder nergens naar toe gaat zeg maar.

mino1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 17:58

Dat maakt dus niks uit .Gewoon aanhaken op de bestaande afrastering .

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 18:07

Wat van belang is dat de huidige afrastering(vaste) wél rondloopt. Anders loopt inderdaad de stroom "weg"

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 18:14

siskeh schreef:
Wat van belang is dat de huidige afrastering(vaste) wél rondloopt. Anders loopt inderdaad de stroom "weg"

Dat is mijn bedachte dus ook , als ik dat losse stukje draad wat op de prikpaaltjes zit vast maak aan de vaste omheining ga ik dus een loos stuk krijgen wat na circa 200 meter ophoud en dan niet retour is aan te sluiten op de vaste omheining anders heb ik geen opening voor de paarden om in en uit te lopen.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 18:18

Nee, ik bedoel wat anders: je moet een "basisomheining" hebben die wel rondloopt, jou vaste dus. daar kan je rustig een draadje aan knopen als "los" stuk. Overigens is het nog simpeler wel "rond" te krijgen, gewoon 2 draadjes, een bovenste en onderste, die aan elkaar vast laten zitten, en het loopt weer rond

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 18:21

De basisomheining loopt ook netjes "rond" en daar staat ook inderdaad meer stroom op als de dat de Gallagher S20 levert. Dat blijkt ook wel na het testen zojuist.
Ik zal straks een kijken hoe zwaar het apparaat is wat op het vaste stroomnet zit, hoeveel stroomdraad deze kan hebben.

mino1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 18:32

Gewoon proberen en dan testen.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 21:00

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 21:05

MirandaFuego schreef:
Het kan wel helpen om een stukje verder nog een pen in de grond te zetten en die dan ook te verbinden aan de andere pen.
Wij gebruiken een draadijzer van een meter, kost niks en kan makkelijk de grond in geslagen.

Dat scheelt inderdaad enorm. Bij het stalletje zat maar 1 grondpen toen ik kwam, en ik heb er eentje bijgeslagen en verbonden. Het scheelt een slok op een borrel, of een shet in de wei ipv op de track.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 21:54

Je kunt die tussendraad prima aan de vaste omheining vast zetten. Het geeft helemaal niet dat het niet rond loopt. Ik zet vaak een tussendraad of schapennet wat niet aan de vaste draad eindigt Geen enkel probleem daar staat net zo veel stroom op als aan de vaste draad.

karin30

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 22:31

Kopendraadje vast maken aan het halster werkt zelfs voor de eigenwijste shet

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 06:10

Ik heb mijn vorige shet eens nat gemaakt.
Daar was die wel van onder de indruk.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-20 10:50

Dat heb ik gisteren dus ook gedaan, de manen en hals nat gemaakt en dat was voor nu even genoeg voor de fries. Hij houdt nu wel afstand. Nog een dag of wat en dan is het stuk wel kaal en krijgen ze een groter stuk.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 14:19

meggiemeg schreef:
De basisomheining loopt ook netjes "rond" en daar staat ook inderdaad meer stroom op als de dat de Gallagher S20 levert. Dat blijkt ook wel na het testen zojuist.
Ik zal straks een kijken hoe zwaar het apparaat is wat op het vaste stroomnet zit, hoeveel stroomdraad deze kan hebben.

De basisomheining hoeft helemaal niet rond te lopen. Dat mag, maar maakt geen verschil. Pas als iemand (mens of dier) tegelijk de draad en de aarde raakt is het circuit (met de aardingsaansluiting van je schikdraadtoestel) gesloten en volgt er dus een schok.
Je kan prima de draad met de prikpaaltjes verbinden met de buitenomheining (wel het kleine schikdraadtoestel weghalen dan). De enige reden om het niet te doen zou kunnen zijn dat je denkt dat de omheining met de prikpaaltjes minder stevig is en wanneer die draad zou loskomen en de grond raken heb je in dat geval ook stroomverlies op de buitenomheining.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 08:58

Inderdaad. "stroom' van een stroom klok hoeft helemaal niet rond te lopen. Je kunt er verschillende doodlopende stukken aan knopen zonder probleem. het enige waar je op moet letten is het totaal aantal meter draad. En dat je draad nergens aarde maakt.

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 09:14

Mijn WelshxShet heeft afgelopen januari een periode gehad dat ze totaal geen respect voor de draad had. In even tijd heel vaak uit de wei ontsnapt op zoek naar eten en de moestuin van de buren.. Andere pony heeft wel degelijk respect voor de draad. Staat er wel eens onder, maar loopt altijd terug.

We hebben naast onze gewone accu/stroomapparaat een gallagher stroomapparaat erbij gekocht met accu. Helaas had dit eigenlijk totaal geen effect.Toen Otje eenmaal het trucje door dat ze door het draad heen kan, bleef dit natuurlijk een leuk spelletje. Bij ons was de oplossing een extra lint/draad onder de andere twee. Nu met drie lint/draden, is er geen probleem meer en heeft ze wel degelijk een keer een flinke optater gehad aan haar neus vermoed ik..

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 09:27

Wij maakten bij de Shetlanders op het halster een ijzerdraadje.
Dan kwamen ze tegen het draad met het ijzerdraadje en was het klaar.

Ze leken wel op een Teletubbie, maar na enkele weken was het niet meer nodig.