Waar hebben jullie nou een hekel aan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

iloveperry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:07

Ik haat het als ik op stal kom en het is er een gigantische puinzooi!
hooi en stro overal
en de hooizolder dikke puinzooi

en ik haat het als perry tijdens het rijden schrikt om niets. (die buien heeft ie regelmatig!)

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:10

[quote="Angeliek"]
Ik heb een hekel aan mensen die:
*Na een wedstrijd niet vragen hoe het is gegaan uit aggorantie.

Dit moet vast zijn arrogantie..... Verward Knipoog

Ja dit ben ik met je eens en vaak zijn dat wel van die lui die pronken met hun centen Boos!

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:11

[quote="iloveperry"]Ik haat het als ik op stal kom en het is er een gigantische puinzooi!
hooi en stro overal

ben ik het ook al mee eens!!!
Oh oh, wat ben ik een grote zeikerd Schijnheilig

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 23:27

Jaike"]
[quote="Angeliek schreef:
Ik heb een hekel aan mensen die:
*Na een wedstrijd niet vragen hoe het is gegaan uit aggorantie.

Dit moet vast zijn arrogantie..... Verward Knipoog

Ja dit ben ik met je eens en vaak zijn dat wel van die lui die pronken met hun centen Boos!

Haha! Knipoog

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:28

Kiara schreef:
Niet eerlijk zijn tegenover je paard. Dat vind ik not done.
Of je paard zeer bezweet na het rijden terug de stal in kwakken. Zonder even te borstelen of zweetdekentje ofzo.....
En wat Coby zegt, daar sluit ik me ook bij aan.
Uiterlijke kenmerken zeggen mij niet zo veel.

helemaal mee eens. en ik heb volgende week met de springles met zo'n sjachrijn die zo oneerlijk tegen haar paard is en ik ga dat is tegen der zeggen *LOL*
(als ik durf Bloos! )

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 23:32

Ethelate schreef:
ik erger me dood aan mensen die denken dat ze meer zijn, omdat ze toevallig een duur paard onder hun reet hebben, alleen maar dure merken en toevallig met een mooie trailer aan komen rijden...
Terwijl meestal zijn dat de ruiters die niet eerlijk zijn tegen over hun paard.
Want dat is toch wel het toppunt van NOT-DONE vind ik: ruiters die niet eerlijk zijn tegen over hun paard.
dingen vragen die hij nog niet kent, op het paard boos worden inplaats van de schuld bij hun zelf zoeken... Maar ook gewoon consequent straffen. .

Idd, daarom ben ik het helemaal eens met de uitdrukking:
de problemen met je paard, liggen 99% bij de ruiter zelf.
Als mn paard het niet goed doet op wedstrijd, ligt het nooit aan mn paard, maar aan mij, want als ik verander, zoals als je in de ring rijd, word je gespannen, dan veranderd je paard ook. en daarom straf ik mn paard nooit als ie iets niet goed doet, maar dan kijk ik eerst wat ik fout doe.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 00:10

en dit topic van lang geleden schoot me ook weer eens te binnen Haha!

Lielle"]
[quote="een andere bokker schreef:
Ja, oke, dan nog een vraag, voor wie hebben jullie meer respect ?
Persoon 1; kan goed rijden (doet me denken aan de mensen die in het topic hieronder genoemd worden) en kan toch redelijk met paarden omgaan, maar die persoon weet (helaas) van zichzelf dat hij ofzij goed kan rijden.
Persoon 2; kan wat minder rijden, maar heeft veel over voor zijn of haar paard en kan er goed mee omgaan en dat paard heeft een fantastisch leven, loopt af en toe lekker onder het zadel en lummeld de rest van de tijd in het land met andere paarden of word wat gepoetst.

Dan heb ik toch meer respect voor persoon 2.

en dan heb ik ook een vraag. Voor wie hebben jullie meer respect?

Persoon 1; kan wat minder rijden, maar heeft veel over voor zijn of haar paard en kan er goed mee omgaan en dat paard heeft een fantastisch leven, loopt af en toe lekker onder het zadel en lummelt de rest van de tijd in het land met andere paarden of wordt wat gepoetst. Persoon vindt (helaas) wel dat iedereen die wedstrijden rijdt alleen maar prestatiegericht bezig is ten koste van zijn paard en en niet echt om zijn paard geeft.

Persoon 2; kan goed rijden, rijdt graag wedstrijden en is daar serieus mee bezig. Rijdt lessen, traint veel en gaat met kennis van zaken om met de capaciteiten van zijn paard.

Dan heb ik toch meer respect voor persoon 2.
[/quote]
en daar sta ik nog steeds volledig achter. Ik erger me dus aan persoon 1 in mijn voorbeeld

Maar rubber laarzen in het Z kunnen best hoor Fitz Knipoog

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 00:51

Ik erger me iedere keer weer als ik per ongeluk tussen een kudde van die dressuurmutsen terecht kom die elkaar het licht in de ogen nog niet gunnen... Wat een krengen lopen daar tussen zeg... Zo erg heb ik ze tussen de springers nog nooit meegemaakt.(gelukkig) Het geeft overigens wel een kick om dan met je springgefokte opdondertje ze er allemaal af te rijden en vervolgens je springzadel er weer op te gooien.... Haha!

( ach, ik ben ook maar een schorpioen, ik kan er niks aan doen... )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 10:37

Ik ga toch stiekum voor een 2e keer reageren in dit topic.

Ik zie dat aardig wat mensen zich ergeren aan mensen met "dure" spullen die zich te goed voelen voor anderen.

Ik wil daar toch even aan toevoegen dat ik redelijk vaak meemaak dat diegenen met "dure spullen" gewoon hartstikke sympathiek en normaal zijn, maar dat ze dit stempel opgedrukt krijgen van mensen die zelf onzeker zijn en er dus maar vanuit gaan dat iemand met mooiere spullen dan zijzelf ook meteen arrogant is en zich beter voelt dan een ander. En vaak speelt jaloezie ook een behoorlijke rol.

Ik vind het niet eerlijk om mensen een stempel op te drukken die toevallig liever wat langer sparen of wat harder werken voor een duurder zadel. Of die krom moeten liggen (want DAT zien jullie niet!!!) om met een mooie en veilige veewagen op concours te kunnen gaan.

Persoonlijk kies ik ook uitsluitend voor hoge kwaliteit en vertik ik het om met minder genoegen te nemen. Onze paarden worden uitsluitend nog vervoerd in een veewagen die oud maar 100% tiptop in orde is, omdat we er jarenlang projectmatig aan verbeterd hebben. Voelen Dick en ik ons nu beter dan een ander omdat we toevallig met kwaliteitsmerken zadels rijden, paarden met goede papieren hebben, en een half jaarsalaris in een veewagen hebben kunnen steken? Of omdat wij lessen bij een instructrice op GP-niveau, in plaats van een zeventienjarig beuntje dat net een puntje in de M heeft gereden?

Het antwoord (voor wie dat nog niet kon raden Haha! ) is nee. Wij werken allebei fulltime, hebben allebei een goede baan met dus een dito salaris, en geven heel veel op voor onze paardenhobby (danwel lifestyle, want dat is het eigenlijk meer).
En ja, dan kan het wel eens voorkomen dat ik iemand niet groet op een wedstrijd. Misschien zag ik je echt niet. Of was ik me aan het concentreren op m'n paard of op de proef. En ik kan ook wel eens teleurgesteld in mezelf en/of m'n paard de bak uitkomen waardoor ik woest kijk en tijdelijk even communicatief wat minder vaardig ben Tong uitsteken

En dat geldt voor heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel andere mensen met "mooie spullen".

Amberto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:51

Haha... wat maakt mij het uit wat iemand op zn paard gooit! t belangrijkste is dat t zowel voor het paard als de ruiter lekker zit en dat t gewoon goed is onderhouden. Ik ken btw genoeg mensen met "goedkope" spullen die hartstikke arrogant zijn en mensen met dure spullen die helemaal niet arrogant zijn! Wat maakt het allemaal uit, doe wat je leuk en mooi vindt en zorg gewoon goed voor je paardje! dat is het allerbelangrijkste!
(ok... 1 ding dan dat ik niet echt vind... een ingevlochten staart bij een haflinger... die hebben gewoon te dikke billen daarvoor! -maar ik erger me er niet aan als iemand t wel heeft gedaan....-)

natte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:01

Ik sluit me aan bij sonja echt waar OK dan!
Ik hou ook van kwaliteit en goede spullen en ik wacht liever wat langer dan dat ik iets koop wat eerder versleten of kapot is.
Ik heb ook eigenlijk alleen maar dure spullen voor mijn paard, maar ik ben er ook superzuinig op. Mijn beenbeschermers van jos lansink met dat echte schapenbont heb ik nog steeds en ook datzelfde sjabrak, het is nu al zo'n vierenenhalf jaar oud, en al zeg ik het zelf door goed onderhoud en door de kwaliteit is het nog in een hele goed nette staat. Dus ik vind dat duurkoop toch ook wel goedkoop is ja.
Het ligt er denk ik ook aan hoe je zelf voor je spullen bent, sowieso doe ik altijd in het weekend trouw mijn zadel en hoofdstel en na het rijden deed ik elke keer een doekje met zadelconditioner. Ik heb onlangs mijn andere dressuurzadel verkocht en die had ik al ruim vier jaar, maar nog kreeg ik er een hele goede prijs voor omdat ze dachten dat het zadel nog niet zo lang in gebruik was..........

groetjes natte OK dan!

Maxima

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:08

Angeliek schreef:

1Een dunne neusriem (Ik hou alleen van dikke neusriemen)
2Een staart die op wedstrijd ingevlochten is (alleen bij de pony's vind ik het wel staan, ik hou alleen van geschoren staart)
3Een bruin zadel, en zwart hoofdstel (Of omgekeerd)
4Een hoedje in het B of in het L. (in het M kan het nog wel)
5Een voorpluk die op wedstrijd niet ingevlochten is
6En een dekje met zo'n punt eraan.
7Een wit onderlegde frontriem

1 Licht eraan wat voor neusriem!!
2Ik hou absoluut NIET van een geschoren staart!
3 Ben ik het mee eens!
4Ik ben niet tegen een hoedje hoor
5Ik vind het mooier als ie NIET ingevlochten is
6In dekje met een punt eraan vindt ik vreselijk stom!! Sorry moest er ff uit
7 Een wit onderlegde neusriem vind ik toch wel mooi!

Ver der dit nog :
Een puinhoop op stal!!(moet ik weer vegen Knipoog )
Een niet opgeruimde spullen!
oude zadels(sorry maar daar zit je zo hard op)

en ja ... verder niks!!
Dit is mijn mening hoor!!
Trouwens leuk berichtje!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:31

Not done is als springruiters hele egoïstische grooms bij zich hebben die denken dat de losspringhindernis van zichzelf is Boos!
En er zijn ook van die hele stomme veiligheidscaps met allemaal deuken erin, die er meer als een wielrenhelm uitzien: ieks!
Not done is ook mensen die na de rijles hun paard bezweet op de trailer zetten, gaan zuipen in de kantine 2 uur lang en dan dronken met de trailer en paard erop naar huis rijden.
Met een sigaret in je bek op een paard zitten ziet er ook niet uit.
En kinderen van 6 jaar op een A pony, met een springzadel/dressuurzadel, pikeurjasje, leren rijlaarzen en een vrachtwagen met een living erin enzo dat vind ik ook onnodig.

En ook nog ff over mezelf:
Not done is als ik in een proef vind dat de middendraf niet genoeg is, nog een beetje been erbij geef en...hoppa een galopje. Waardoor ik een 4 scoor, terwijl het met die magere middendraf een 5 was geweest. Boos!
Not done is ook als ik voor een wedstrijd zo zenuwachtig ben dat ik mijn groom afsnauw, terwijl die daar helemaal niks aan kan doen Bloos
En op zondag iets langer in bed blijven liggen terwijl de paardjes eigenlijk gevoerd willen worden is ook niet zo netjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:33

Helemaal mee eens Sonja!!!!!! OK dan!

Ik werk vanaf mijn 16e, meer dan fulltime
De laatse jaren ben ik pas minder gaan werken, niet omdat ik dat graag doe, maar omdat ik ziek ben.
Marco werkt ook heel veel overuren in een jaar.

Wij gaan niet op vakantie, geen dure luxe artikelen, geen dure kleren, of duur uiteten enz enz, maar stoppen ons geld in onze hobbies.
Marco aan zijn moter, ik aan het paard.
ook ik spaar liever door voor goede kwaliteit.
Ik heb ook pas een paard gekocht toen wij ons huis al hadden gekocht en zekerder waren van onze financiele situatie.

Verder doen we niet aan leningen, omdat we dingen perse moeten hebben, of omdat de buurman ze heeft.
Nee, we sparen voor dingen die wij nodig vinden. ouderwetes hè Haha!

Dus ja, wij hebben een auto met trailer en heb ik 2 merkzadels en die liggen op mijn "merk" paard.

Maar je wil niet weten hoe het voor een ME/cvs er is om daar elke dag voor te aan werken.
Ik doe het met plezier, maar kijk me dan niet aan op mijn spullen, want dat kost me meer dan genoeg aan energie.
Maar ik heb het er graag voor over.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:56

Tsja, aan mensen met veel of dure spullen kan ik me niet ergeren.

Eerder aan mensen die je een mening opdringen.
Gezeur over hoe je paard dr uit moet zien en hoe zijn spulletjes moeten enz. (Ok, ik snap dat jullie liever geen clownsact van 4 verschillende kleuren bandages en weer een ander kleurtje dekje, rijbroek en jas/trui van de ruiter zien).

YvonneAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 15:02

Angeliek schreef:
Ik heb even een paar vraagjes.
Wat vinden jullie nou NOT-DONE?
(Niet om mensen te kwetsen die dit wel hebben)
Maar hier heb ik een hekel aan:

*Een dunne neusriem (Ik hou alleen van dikke neusriemen)
*Een staart die op wedstrijd ingevlochten is (alleen bij de pony's vind ik het wel staan, ik hou alleen van geschoren staart)
*Een bruin zadel, en zwart hoofdstel (Of omgekeerd)
*Een hoedje in het B of in het L. (in het M kan het nog wel)
*Een voorpluk die op wedstrijd niet ingevlochten is
*En een dekje met zo'n punt eraan.
*Een wit onderlegde frontriem

Die dingen zou ik niet doen.
Anderen mogen het best van mij doen, maar ik vind het niet mooi.

In die dingen ben ik een echte dresuurmuts, ja.
Wat vinden jullie nou Not-Done?

Joepie ik voldoe aan je eisen.. Al die dingen heb ik namelijk niet.. Knipoog (behalve ingevlochten staart, dat vind ik juist mooi. Geschoren staarten vind ik dus helemaal niets. Je krijgt er van die stoppels van die nooit helemaal meer mooi zullen aangroeien)

Maar ik kan me daar dus helemaal niet aan ergeren he. Laat die mensen toch Scheve mond Maarja, ik erger me wel aan mensen die denken dat ze 'betere spullen' hebben als ik, of die denken dat ze alles beter weten met wat enigszins met paarden te maken heeft..

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:42

Ik erger me aan dichtgesnoerde neusriemen i.p.v of ze onderlegt zijn of niet en in welke kleur, Lachen En ik erger me ook aan mensen die denken dat ze kunnen rijden, maar dan wel altijd er 1of andere elastiek aan hangen. En aan mensen die paarden niet eerlijk behandelen en daarbij dan dikwijls mensen ook niet! Boos!