Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kiara schreef:Niet eerlijk zijn tegenover je paard. Dat vind ik not done.
Of je paard zeer bezweet na het rijden terug de stal in kwakken. Zonder even te borstelen of zweetdekentje ofzo.....
En wat Coby zegt, daar sluit ik me ook bij aan.
Uiterlijke kenmerken zeggen mij niet zo veel.

) Ethelate schreef:ik erger me dood aan mensen die denken dat ze meer zijn, omdat ze toevallig een duur paard onder hun reet hebben, alleen maar dure merken en toevallig met een mooie trailer aan komen rijden...
Terwijl meestal zijn dat de ruiters die niet eerlijk zijn tegen over hun paard.
Want dat is toch wel het toppunt van NOT-DONE vind ik: ruiters die niet eerlijk zijn tegen over hun paard.
dingen vragen die hij nog niet kent, op het paard boos worden inplaats van de schuld bij hun zelf zoeken... Maar ook gewoon consequent straffen. .
Lielle"]
[quote="een andere bokker schreef:Ja, oke, dan nog een vraag, voor wie hebben jullie meer respect ?
Persoon 1; kan goed rijden (doet me denken aan de mensen die in het topic hieronder genoemd worden) en kan toch redelijk met paarden omgaan, maar die persoon weet (helaas) van zichzelf dat hij ofzij goed kan rijden.
Persoon 2; kan wat minder rijden, maar heeft veel over voor zijn of haar paard en kan er goed mee omgaan en dat paard heeft een fantastisch leven, loopt af en toe lekker onder het zadel en lummeld de rest van de tijd in het land met andere paarden of word wat gepoetst.
Dan heb ik toch meer respect voor persoon 2.

) is nee. Wij werken allebei fulltime, hebben allebei een goede baan met dus een dito salaris, en geven heel veel op voor onze paardenhobby (danwel lifestyle, want dat is het eigenlijk meer).
Angeliek schreef:
1Een dunne neusriem (Ik hou alleen van dikke neusriemen)
2Een staart die op wedstrijd ingevlochten is (alleen bij de pony's vind ik het wel staan, ik hou alleen van geschoren staart)
3Een bruin zadel, en zwart hoofdstel (Of omgekeerd)
4Een hoedje in het B of in het L. (in het M kan het nog wel)
5Een voorpluk die op wedstrijd niet ingevlochten is
6En een dekje met zo'n punt eraan.
7Een wit onderlegde frontriem
Sorry moest er ff uit
)

Angeliek schreef:Ik heb even een paar vraagjes.
Wat vinden jullie nou NOT-DONE?
(Niet om mensen te kwetsen die dit wel hebben)
Maar hier heb ik een hekel aan:
*Een dunne neusriem (Ik hou alleen van dikke neusriemen)
*Een staart die op wedstrijd ingevlochten is (alleen bij de pony's vind ik het wel staan, ik hou alleen van geschoren staart)
*Een bruin zadel, en zwart hoofdstel (Of omgekeerd)
*Een hoedje in het B of in het L. (in het M kan het nog wel)
*Een voorpluk die op wedstrijd niet ingevlochten is
*En een dekje met zo'n punt eraan.
*Een wit onderlegde frontriem
Die dingen zou ik niet doen.
Anderen mogen het best van mij doen, maar ik vind het niet mooi.
In die dingen ben ik een echte dresuurmuts, ja.
Wat vinden jullie nou Not-Done?
(behalve ingevlochten staart, dat vind ik juist mooi. Geschoren staarten vind ik dus helemaal niets. Je krijgt er van die stoppels van die nooit helemaal meer mooi zullen aangroeien)
Maarja, ik erger me wel aan mensen die denken dat ze 'betere spullen' hebben als ik, of die denken dat ze alles beter weten met wat enigszins met paarden te maken heeft..
En ik erger me ook aan mensen die denken dat ze kunnen rijden, maar dan wel altijd er 1of andere elastiek aan hangen. En aan mensen die paarden niet eerlijk behandelen en daarbij dan dikwijls mensen ook niet!