Gini schreef:Poekkie schreef:Als je paard 6-8 per dag buiten komt is dat voor de meesten echt wel goed, zeker als er dan nog 5x per week hem iemand nog eens extra uit de box haalt. We moeten nu ook niet doorslaan he
Ik ben absoluut geen 24/7 fan, maar amper 6 uur? In de winter op een slechte dag kan ik daar mee leven, maar als standaard zeker niet.
Als het op "paarden houden" en "buiten staan in een grote ruimte" aankomt, zijn we nog lang niet aan het doorslaan. Nog lang niet. Eerder het tegendeel. Postzegelweitjes, paddockjes amper groter dan de stal etc. Allemaal onder het mom 'maar mijn paard staat toch buiten'.
Nee, als je het hebt over voldoende buitenlucht en echt even de benen in een uitgestrekte galop kunnen losgooien zonder meteen te moeten stoppen of draaien, dan zijn we echt nog heel heel veraf van het doorslaan daarin.
Dat je je paard niet op een postzegel moet zetten ben ik zeker mee akkoord. Jammergenoeg zie ik dat zowel op sommige stallen als op sommige PP's (eveneens in de zin van 12 paarden op 1 ha en maar 200 m2 verhard. Dat is voor mij geen haar beter). En helaas zie ik die trend juist alleen maar toenemen de laatste tijd. Echter is dat toch volledig los van hoe lang het paard buiten komt?
Hier staan ze in de winter 10 tot16u per dag buiten (totaal aantal uur, dus niet maar van 10 tot 4), in de zomer 24/7. Maar in de winter MINIMAAL 6u buiten zou voor mij een voldoende eis zijn ja. Zeker met dan 's avonds nog eens extra afleiding van de baas. In de zomer idd liever langer.