Akires1 schreef:Sclimpre schreef:Inderdaad. Een paardenstalling waar je je eigen stal moet meebrengen dat is toch wel heel bizar.
Hoe zeker ben je dat die mobiele stal ok is voor de gemeente?
Ik snap jullie redenering, maar bekijk het ook eens van de andere kant: waarom zou je als staleigenaar een schuilstal neerzetten, die je zelf niet nodig vindt?
Met daarbij het risico dat de klant die het wel nodig vindt, na een paar maanden misschien wel weer vertrekt?
Zit je dan met je dure schuilstal...
En niemand zegt toch dat de TS een eigen stal moet meenemen?
Ik vind het al een mooi gebaar van de staleigenaar dat het mág!
TS, veel plezier op je nieuwe stalling! Ik denk dat je je paard er een groot plezier mee doet
Sorry, ik zie dat gewoon anders. Als staleigenaar zorg je ervoor dat de paarden die je onder jouw hoede hebt een goede, optimale verzorging krijgen. Als een stalklant dan met een idee afkomt om de faciliteiten in zijn/haar ogen te verbeteren, dan kan je daar 2 dingen mee doen.
1) het nut en het voordeel van die verbeterde faciliteit inzien en investeren.
2) het nut en het voordeel van die verbeterde faciliteit niet echt zien of het de kosten niet waard vinden en de stalklant vriendelijk bedanken voor het idee.
De derde optie: "Ah ja, leuk idee, dat zou wel goed zijn voor de paarden. Zorg jij ervoor?" is niet een reactie die ik van de stalhouder verwacht. Toch zeker niet als we het hebben over een vol/halfpensionstal, een doe-het-zelf stal is natuurlijk nog iets anders.
Daarnaast zie ik dit ook nog een grond van conflicten worden:
1. Wat als er iemand niet mee wilt betalen? Het ding staat in de wei en het paard van de niet-meebetaler gaat erin staan? Wat dan? Eruit jagen?
2. Wat als andere klanten niet staan te springen om dit idee, maar goed, ze hebben er ook niet echt iets op tegen, dus laten ze TS maar doen. Twee weken later verwondt een paard van een andere klant zich aan deze schuilstal. Wat dan?
3. TS en een aantal klanten kopen schuilstal. Het gaat goed, tot er een regenperiode aankomt. De grond rond de schuilstal wordt helemaal kapot getrapt, iets wat daarvoor niet was. Stalhouder is hier niet happy mee. Wat dan?
Nee sorry, op een volpensionstal zorgt de stalhouder voor de faciliteiten, niet de klanten.