Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gizeppie schreef:Poekkie schreef:Ik vraag me altijd af wat mensen bedoelen bij 'grote stal', 'kleine stal', 'niet te grote groep' e.d.
Heb het gevoel in mijn omgeving dat de ene een groep vanaf 4 paarden 'groot' noemt, de andere gaat tot >10. Idem met de stallen.
Haha voor mij is 50 normaal en 100 groot..
Poekkie schreef:Ik vraag me altijd af wat mensen bedoelen bij 'grote stal', 'kleine stal', 'niet te grote groep' e.d.
Heb het gevoel in mijn omgeving dat de ene een groep vanaf 4 paarden 'groot' noemt, de andere gaat tot >10. Idem met de stallen.
NienkeV1994 schreef:Pff groepen van 50 normaal?Ik zat meer te denken aan 4-10 'normaal' en alles daarboven groot
Gizeppie schreef:Poekkie schreef:Ik vraag me altijd af wat mensen bedoelen bij 'grote stal', 'kleine stal', 'niet te grote groep' e.d.
Haha voor mij is 50 normaal en 100 groot..
BrittS schreef:Westernruiter met grote behoefte om ook zo nu en dan een mooie buitenrit te maken:
Eisen:
- 24/7 buiten in een nette paddock met een normale kudde met goede schuilstal
- Mogelijkheid om droog te staan in de winter (groot stuk verhard bijv. of goed gedraineerde paddock)
- Zo goed als onbeperkt hooi (geen kuil of voordroog)
- Rijbak die het hele jaar door bruikbaar is
- Fijne uitrijmogelijkheden
- Mogelijkheid om overdekt te poetsen/zadelen
Wat ik verder nog fijn zou vinden is een ruime zadelkast waar een westernzadel in kan en een plek voor mijn trailer.
Zo'n plek bleek in Noord-Holland niet te vinden, dus ik heb ze nu aan huis in een ander deel van het land
meggiemeg schreef:Voor mij is de max aan paarden op een stal 15, daarboven wordt het mij te groot, hier in de omgeving zitten stallen met meer dan 50 paarden, lijkt me niet prettig, maar dat komt wellicht ook omdat ik er verder geen ervaring mee heb. Op een kleine stal is er altijd wel een moment te vinden waarop er minder aan het rijden zijn of zelfs helemaal nieman.