Ik ga mee met alle verhalen...
Je moet wel kunnen relativeren, er is altijd iemand die het anders wil ongeacht hoe je je in bochten draait.
Verder is het wel leuk, maar idd veel werk (ben ongeveer 1.5u per dag bezig hier en in het weekend meer) en zeker geen vetpot. Mijn tip is om zeker niet te laag te gaan zitten in stalkosten, mijn ervaring is dat je daarmee veel 'lastig'volk aantrekt. In de zin van voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, goedkoop een paard willen zonder er naar om te zien, wanbetalers, ...
Ah en denk goed na over volpension en half pension. Wij deden eerst half pension voor het werk, maar zijn noodgedwongen op volpension overgestapt omdat 50% niet deftig een stal onderhoudt (1x per week komen is geen goed idee

Als je het ooit doet, is de indeling van de plek en verharding ook zeker het overwegen waard. Als je met een kruiwagen door blub moet hou je het niet lang vol. Maar ook dat zijn serieuze investeringen die je niet zo snel hebt terugverdiend.
Qua kosten: wij rekenen op 100 euro per maand per paard. Dat omvat voer, bodembedekking, hooi, weidehuur, kleine reparaties, mesthoop legen en wei kalken (gemiddeld genomen over 12 maand, niet alleen winterkosten). Maar daarnaast zijn er natuurlijk nog vele extra kosten. Een tractor en sleep zijn niet gratis, afschrijving daarvan, benzine, ... electriciteit, omheining (ook zeker 2000 euro) dit jaar opnieuw een weide inzaaien. Misschien morgen de kruiwagen kapot, e.d. dat zit er allemaal niet bij.