Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Niello schreef:Change3x schreef:Wij gebruiken leidingwater.
Hoeveel leidingwater gebruikt zo'n bak?
Niello schreef:Laurievc schreef:Wij zijn begonnen op leidingwater, maar je betaald je blauw... Wij hebben een grondwaterput laten boren.
Hadden jullie ook een ontijzeringsinstallatie nodig? En bevalt het nu op grondwater?
Niello schreef:Ff een vraagje. Mijn huidige bak heeft een omheining die licht schuin geplaatst is. Bij ons nieuwe huis komt ook een bak. De leverancier meldde ons dat tegenwoordig alle omheiningen recht geplaatst worden. Twijfel of je dan niet steeds met je voeten of knieën er tegenaan komt. Wat zijn jullie ervaringen? Schuin plaatsen kan nog wel, maar is duurder.
Niello schreef:Toch even nieuwsgierig, is jullie eb en vloed bak met dit noodweer plasvrij?
kimmie261 schreef:Uren voor de bak leeg is? Oeps... Mijne (30x70) stond afgelopen week na een wolkbreuk blank en was op een uur weer gewoon netjes berijdbaarVroeger ( in 2003) heb ik een heritage eb en vloed bak aan laten leggen , toen we nog in Belgie een pensionstal hadden, maar mijn ervaring is dat ik niet weer zou doen.
Wat ik best een punt vond was dat je in de zomer dus de bak vol met water zette, zodat je een mooie bodem had en als er een stortbui overheen kwam stond ie dus gewoon blank en ja dan moest die put leeg en duurde het uren voor de bak weer leeg was, naar mijn idee heb je dan meer aan een goed gedraineerde bak, die je af en toe sproeit.
Die bak werd gevuld met leidingwater wat dus water rekeningen van 1800 euro opleverde...
Deze had overigens wel een rechte omheining ook, zo'n wit kunststof hek, zag er wel mooi uit