Drama op stal, reden om te vertrekken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 21:15

Ik ben het eens met neetoch,en ik zou weg wezen daar. Zo is er toch geen lol meer aan, en die vriendin die geen vriendin is zou ik lozen.

kiki1976

Re: Drama op stal, reden om te vertrekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 23:37

De oude pensionstal waar ik stond was de eerste tijd een leuke stal maar op den duur veranderde het. Deels ook door de staleigenaren zelf, die maakte iedereen achter hun rug om zwart.

Op mijn huidige stal, kleinschalig met 8 paardjes waarvan er 2 van de stal eigenaresse zijn.
maar sta hier nu bijna 2 jaar en tot op heden nog nooit onderling gezeur had. Nu is de ze wel selectief met wie ze binnen haalt.
Maar alles is bespreekbaar, en onderling is niemand te beroerd elkaar te helpen.
Paardjes staan er super, mogen gewoon lekker paard wezen.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 23:45

Ik heb enkel de beginpost gelezen...
Als jij het een goede reden vindt om van stal te veranderen, als jij denkt dat je je er beter bij gaat voelen als je daar weg bent, dan moet je dat gewoon doen! Iedereen zal hier wel een mening over hebben, maar het is jou mening die telt en waar het om gaat....
Succes met beslissen !

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 12:10

Indien interesse,

ik heb uiteindelijk de knoop doorgehakt en beslist om effectief te verhuizen.
Nog 10x herberekend dat het financieel zeker kan en vorige week een afspraak gemaakt
met de eigenaar, dat klikte meteen supergoed en ik heb een hele fijne rondleiding gekregen.
Deze week ga ik terug om contract te tekenen en de verhuis staat gepland eind Maart.

Ik heb mijn huidge staleigenaar nog gezien en al gezegd dat ik hierover nadacht.
Wel met hem nog een zeer goed gesprek gehad en nu heb ik dus volledig uitsluitsel dan mijn
voormalige "vriendin" gewoon aan het liegen was. Voelde me nu bijna schuldig dat ik wil vertrekken,
maar zelf voor het idee van verhuizen had de eigenaar erg begrip voor.

Met het weer de laatste dagen ben ik wel nog gesterkt in mijn idee, het gaat zo'n ander leven worden
om niet telkens afhankelijk te moeten zijn van het rotweer hier. De beslissing heeft me ook terug veel enthousiaster en positiever gemaakt, dus ik denk wel dat het de goede keuze is.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 12:29

Ik ben in februari vorig jaar vertrokken door een hoop drama op stal. Vond het vreselijk, maar kwam elke dag met buikpijn naar stal dus dat was geen optie meer.
Helaas was de nieuwe stal ook niet wat ik verwacht had en kreeg ik hierdoor weer problemen met mijn paard. Na een maandje training opnieuw verhuisd en elkaar weer gevonden gelukkig.

Helaas liep hij in de zomer een heftige blessure op en kon ik sowieso de winter niet overbruggen op die plek(ivm gebrek aan ruimte in de winter) en heb ik in november ervoor gekozen om weer terug te gaan naar de stal waar ik in februari vertrokken ben.

Beste keuze ooit. Ik steek gewoon een denkbeeldige dikke vinger op naar de mensen die het drama veroorzaken en doe mijn eigen ding. Mijn vriendinnen/stalgenoten hebben inmiddels ook ontdekt dat de hoofd drama veroorzaker gewoon vreselijk is en er zijn een hoop nieuwe mensen die gelijk gezind zijn dus ik heb het weer helemaal naar mijn zin.

Ik hen niet direct spijt van afgelopen jaar, het heeft me veel gebracht en helaas ook veel gekost maar het is nu eenmaal zo.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 12:45

Zolang de verhuizing voor je paard niet betekend dat die er op achteruit gaat was voor mij de stap heel makkelijk gezet. Lekkere vriendin om jou zo te behandelen terwijl ze zelf met het nodige zit en dan probeert het jou aan te rekenen en je ook nog eens een slecht gevoel te geven. Laten waaien die hap denk ik dan.
Bedenk wel hier vind je wat en daar laat je wat. Er is overal wel eens gedoe en dan is het de kunst (wat je nu ook al probeerde) om jezelf er niet in te mengen en er buiten te blijven. Met de een kan je nu eenmaal beter dan met de ander.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 13:19

Fijn dat je de beslissing genomen hebt. Paarden hebben, verzorgen, berijden, moet ontspanning zijn, vind ik. Overigens gebeurt dit erg veel op stallen, vraag me wel eens af waarom bij dat paardenvolk ;-).

Heel veel plezier en succes voor jou en je paard straks!!

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 13:32

Ik heb het topic ook een beetje doorgelezen en zeg ook; verstandige keuze! Je paard kan het op zijn nieuwe plekje ook heus wel naar zijn zin krijgen. Gelukkig is er van de eigenaar van je huidige stalling begrip hiervoor. Pech dat hij nu een pensionklant kwijt is, maar je hobby moet wel je hobby blijven en dat betekend plezier. Het is ook geen goedkope hobby en als je gevoel zegt dat de nieuwe stal goed aan voelt; doen!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 20:44

Ik denk een goede keuze!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 20:48

Jenara schreef:
Wel met hem nog een zeer goed gesprek gehad en nu heb ik dus volledig uitsluitsel dan mijn
voormalige "vriendin" gewoon aan het liegen was.

In wat voor opzicht? Heeft die staleigenaar haar ook door? En hij wil nog steeds met haar door ondanks dat ze pensionklanten wegjaagt?

Veel plezier op je nieuwe stal, klinkt in elk geval op meerdere fronten als een vooruitgang!

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 21:09

Hey Ts. Ik begrijp je volkomen. Een hobby is zo veel leuker als die gedeeld kan worden. Als je voor het sociale aspect maar op 1 persoon kunt rekenen loopt dat eigenlijk altijd wel op een bepaald moment fout. Hier de paarden aan huis en heel blij dat ik een eigen paardje heb ingeruild voor een pensionklantje om samen op buitenrit te gaan. Daarbuiten train ik veel op verplaatsing en wil ik terug aansluiten bij een vereniging. Ik raak ook minder gemotiveerd als het sociale aspect wegvalt en snap je dus volledig. Hopelijk is het snel eind maart en leer je leuke mensen kennen daar en krijgt je paard het evenzeer naar zijn zin.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 21:15

Goed om te horen TS, je kan trots zijn op jezelf +:)+

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-20 21:16

elnienjo schreef:
Jenara schreef:
voormalige "vriendin" gewoon aan het liegen was.

In wat voor opzicht? Heeft die staleigenaar haar ook door? En hij wil nog steeds met haar door ondanks dat ze pensionklanten wegjaagt?

Veel plezier op je nieuwe stal, klinkt in elk geval op meerdere fronten als een vooruitgang!

Ja hij weet dat ze zwaar durft overdrijven en de boel op stelten zetten, hij vind het zelf inderdaad ook niet leuk.
Maar hij heeft ook wel een aantal dingen aan haar te danken in de afgelopen paar jaar, vandaar dat hij haar ook niet zomaar buitengooit, wat ik wel begrijp. Uiteindelijk was het nooit hun bedoeling om pensionklanten te hebben en ben ik er ook via "mijn vriendin" terechtgekomen, dus ik heb niet de indruk dat ze het echt supererg vinden dat ik vertrek. Het is in ieder geval hun probleem nu verder, niet meer het mijne en daar kan ik prima mee leven.

betadine schreef:
Hey Ts. Ik begrijp je volkomen. Een hobby is zo veel leuker als die gedeeld kan worden. Als je voor het sociale aspect maar op 1 persoon kunt rekenen loopt dat eigenlijk altijd wel op een bepaald moment fout. Hier de paarden aan huis en heel blij dat ik een eigen paardje heb ingeruild voor een pensionklantje om samen op buitenrit te gaan. Daarbuiten train ik veel op verplaatsing en wil ik terug aansluiten bij een vereniging. Ik raak ook minder gemotiveerd als het sociale aspect wegvalt en snap je dus volledig. Hopelijk is het snel eind maart en leer je leuke mensen kennen daar en krijgt je paard het evenzeer naar zijn zin.

Thanks voor je reactie! Blij dat ik niet de enige ben die dit toch wel belangrijk vind! Ik hoop in ieder geval dat het einde van deze vriendschap gevolgd mag worden door een hoop nieuwe leuke contacten op de nieuwe stal :) Ik tel alvast enorm af!