Stalling, toch geen goed gevoel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anne.

Re: Stalling, toch geen goed gevoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 12:54

Waarom ga je niet gewoon in gesprek met de boer, TS? Geef aan wat je dwars zit en kijk of je samen tot een oplossing kan komen. Bij een eventueel vertrek zorgt dat misschien ook voor meer begrip van de staleigenaar.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 13:34

Het ding is dat TS uiteraard mag verhuizen wanneer ze denkt dat het elders beter is. Wat mij echter ook een beetje tegen de borst stoot is dat ze haar eigen geweten wil sussen door slecht over haar huidige plek te praten. Ze komen niet genoeg buiten (terwijl het nooit in haar opgekomen was daarnaar door te vragen), er is te weinig toezicht. Een stugge, oude boer is het met weinig oog voor het welzijn van het paard. En dat is niet eerlijk. Want het is wel diezelfde boer die een plekje aanbood aan TS (ik doe even een wilde gok dat ze er ook best wel goedkoop mag staan, want familie) en het is diezelfde boer die een box van 2500 euro liet aanrukken omdat die het paard niet de winter in wilde laten gaan in een provisorisch bijeengeraapt stalletje. Dat mag ook erkend worden.

Dus wil je verhuizen? Zeker doen, het kan beter. Maar zou ik de boer bij afscheid een flink cadeau geven (en dan niet gewoon een doos chocolaatjes ofzo), jazeker!!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 13:56

Gini schreef:
Het ding is dat TS uiteraard mag verhuizen wanneer ze denkt dat het elders beter is. Wat mij echter ook een beetje tegen de borst stoot is dat ze haar eigen geweten wil sussen door slecht over haar huidige plek te praten. Ze komen niet genoeg buiten (terwijl het nooit in haar opgekomen was daarnaar door te vragen), er is te weinig toezicht. Een stugge, oude boer is het met weinig oog voor het welzijn van het paard. En dat is niet eerlijk. Want het is wel diezelfde boer die een plekje aanbood aan TS (ik doe even een wilde gok dat ze er ook best wel goedkoop mag staan, want familie) en het is diezelfde boer die een box van 2500 euro liet aanrukken omdat die het paard niet de winter in wilde laten gaan in een provisorisch bijeengeraapt stalletje. Dat mag ook erkend worden.

Dus wil je verhuizen? Zeker doen, het kan beter. Maar zou ik de boer bij afscheid een flink cadeau geven (en dan niet gewoon een doos chocolaatjes ofzo), jazeker!!

Nou, dat lees ik helemaal niet..... Ze voelt zich juist bezwaard doordat er met de beste intenties gestart is van beide zijden.
Het verschil van inzicht bleek pas later. Niet iedereen doet op voorhand een diepte-interview, hoe slim dat ook moge zijn... leer je weer van.
Het feit dat ze de vraag stelt en een stukje feedback vraagt is niet je geweten sussen, maar wat hulp om je gedachten te ordenen en te kijken of haar wensen volgens derden buitenproportioneel zijn.

Dat anderen roepen dat het een ouderwetse vent is heeft niks met ts te maken toch? Die spreekt geen kwaad maar geeft alleen het verschil aan inzicht aan.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 14:01

Die van mij staat swinters van 10 tot 5 buiten in een steen paddock in groeps verband.. wel allemaal eigen paddock met hooi :)

Opzich stelt het niet bijster veel voor de paddocks zijn niet erg groot maar het gaat erom dat ze een frisse neus hebben en dat ze elkaar goed kunnen zien en vontact hebben en vooral droge voeten hebben.. ben erg tevreden
mijn normaal frisse en neroot merrie toont zich nu erg rustig deze winter. Ik ken veel paarden die wel rustig in omgang en mentaal blijven met maar 30 min paddock elke dag en dat is fijn ,maar mijn paard kan dat niet accepteren

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 14:22

Ninx schreef:
Gini schreef:

Nou, dat lees ik helemaal niet..... Ze voelt zich juist bezwaard doordat er met de beste intenties gestart is van beide zijden.

Dat is het hem juist. Er is gestart met goede intenties en achteraf komen bedenkingen: de paarden staan al 2 weken binnen...of nee, wacht, ze zijn sinds oktober maar 20 dagen buiten gekomen (wat is het nou?). En die stal van 2500 euro? Die heb ik eigenlijk niet gewild, provisorisch was ook gewoon goed. Ik vind dat er te veel gehamerd wordt op de negatieve aspecten en zelfs wat de boer dan wel goed doet (deftig stalletje) heeft TS helemaal niet gewild en is dus eigenlijk ook niet goed, want het is dat wat haar nu gewetenswroeging geeft.

Dat is mijn visie. Ik zou een goed gesprek aangaan met de boer, hem bedanken voor alles wat die gedaan heeft voor me, hem een extraatje toesteken en paardje verhuizen. Zo moeilijk is het allemaal niet. Daar heb je Bokt zelfs niet voor nodig.

Anique86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-19 16:28

Dank jullie wel voor alle reacties. Ik merk dat het een hoop los maakt bij een hoop mensen.

Het is voor mij een soort van onmogelijk om jullie precies te vertellen hoe het de afgelopen maanden is geweest. Mijn twijfels over de stalling zijn eerlijk gezegd gestart op 1 oktober, het moment dat mijn paardje van mij werd en hij dus verhuisde naar deze stal.
Het had die dag geregend en het land was nat, dus de eerste twee dagen dat hij daar was, stond hij meteen op stal, toen 1 of 2 dagen op de wei en vervolgens weer wat dagen op stal (en zo verder). Terwijl hij vanaf zijn geboorte altijd buiten gestaan heeft.

Ik dacht nog; het zal wel beter worden, maar dat werd het helaas niet echt want het ging steeds meer regenen. 1 december is de laatste dag dat hij (een paar uurtjes) op de wei geweest is.

Ik wil absoluut niet dat de boer in negatief daglicht komt te staan, want de man zelf vind ik een aardige man. We zijn het alleen niet eens over de manier van het houden van paarden.
Ik heb vanaf het begin steeds gevraagd naar mogelijkheden, opties aangedragen maar hij wil de dingen graag blijven doen zoals hij het altijd al doet.
Maar naast het vele binnen staan krijgen de paarden als ik overdag niet langs ga, vaak alleen s morgens en s avonds een beetje hooi. Ik mocht, nadat ik het gevraagd had, meer gaan voeren, maar na 1,5 week kreeg ik te horen dat ik te veel voerde.
Dit zijn voor mij ook dingen die niet lekker zitten.

Ook, niet onbelangrijk, zie ik het gedrag van mijn paardje veranderen. En helaas niet op positieve manier.

Ik ga zo naar stal en heb de voor gevraagd of hij even tijd voor mij heeft. Ik ga hem dan vriendelijk maar duidelijk vertellen hoe het voor mij is en dat ik overweeg om een andere stal te zoeken.

Anique86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-19 16:31

Ninx schreef:
Gini schreef:

Het verschil van inzicht bleek pas later. Niet iedereen doet op voorhand een diepte-interview, hoe slim dat ook moge zijn... leer je weer van.
Het feit dat ze de vraag stelt en een stukje feedback vraagt is niet je geweten sussen, maar wat hulp om je gedachten te ordenen en te kijken of haar wensen volgens derden buitenproportioneel zijn.

Dat anderen roepen dat het een ouderwetse vent is heeft niks met ts te maken toch? Die spreekt geen kwaad maar geeft alleen het verschil aan inzicht aan.

Ik heb er zeker van geleerd. Ik ben hierin nogal naïef geweest.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 16:31

Goedzo, gewoon in gesprek gaan en willen ze dan niet veranderen gewoon opzoek naar een andere stal, je bent ze niks verschuldigd ookal is het familie.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 16:39

als je twijfels gelijk al begonnen snap ik al helemaal niet waarom je 1.niet gelijk hebt gevraagd hoe het zit met buitenstaan. en 2. waarom je dit niet bedacht heeft voor hij een nwe stal voor je kocht.
en het gaat precies de kant op die ik dacht... nu komt ineens het voerbeleid er ook nog bij...als je hem niet zwart wilt maken zou je dat hier niet hoeven te vermelden.
En logisch dat hi het wil blijven doen zoals hij deed...ik zou ook pissed zijn als iemand die nieuw is mij ff komt vertellen wat ik allemasl fout doe.Ik weet daarbij niet wat je betaald maar hooi kost op het moment 60 per baal ofzo.. als je dan inerns veel meer gaat voeren snap ik ook dat hij niet gelukkig wordt... ik denk dat het geen punt zal zijn als je het extra hooi betaald, maar kennelijk is dat nog niet in je opgekomen.

succes met je gesprek. Nogmaals.. je hebt het recht en t is beter voor alle partij en denk ik, maar de dubbele agenda siert je niet.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 16:46

Anique86 schreef:
Dank jullie wel voor alle reacties. Ik merk dat het een hoop los maakt bij een hoop mensen.

Het is voor mij een soort van onmogelijk om jullie precies te vertellen hoe het de afgelopen maanden is geweest. Mijn twijfels over de stalling zijn eerlijk gezegd gestart op 1 oktober, het moment dat mijn paardje van mij werd en hij dus verhuisde naar deze stal.
Het had die dag geregend en het land was nat, dus de eerste twee dagen dat hij daar was, stond hij meteen op stal, toen 1 of 2 dagen op de wei en vervolgens weer wat dagen op stal (en zo verder). Terwijl hij vanaf zijn geboorte altijd buiten gestaan heeft.

Ik dacht nog; het zal wel beter worden, maar dat werd het helaas niet echt want het ging steeds meer regenen. 1 december is de laatste dag dat hij (een paar uurtjes) op de wei geweest is.

Ik wil absoluut niet dat de boer in negatief daglicht komt te staan, want de man zelf vind ik een aardige man. We zijn het alleen niet eens over de manier van het houden van paarden.
Ik heb vanaf het begin steeds gevraagd naar mogelijkheden, opties aangedragen maar hij wil de dingen graag blijven doen zoals hij het altijd al doet.
Maar naast het vele binnen staan krijgen de paarden als ik overdag niet langs ga, vaak alleen s morgens en s avonds een beetje hooi. Ik mocht, nadat ik het gevraagd had, meer gaan voeren, maar na 1,5 week kreeg ik te horen dat ik te veel voerde.
Dit zijn voor mij ook dingen die niet lekker zitten.

Ook, niet onbelangrijk, zie ik het gedrag van mijn paardje veranderen. En helaas niet op positieve manier.

Ik ga zo naar stal en heb de voor gevraagd of hij even tijd voor mij heeft. Ik ga hem dan vriendelijk maar duidelijk vertellen hoe het voor mij is en dat ik overweeg om een andere stal te zoeken.

Heel goed. Een boer (niet alle, maar ze zijn erbij en die hoeven echt niet onaardig te zijn) heeft nu eenmaal (been there, done that en als 'stadse' ...wat weten die nou van paarden...) een iets andere kijk op dieren en vee dan wanneer je 1 paard hebt en het welzijn voorop stelt. Als eigenaar zie je je paard happy, tevreden zijn, of ongelukkig, verveeld of gestrest, en een derde ervaart dat vaak anders of negeert het. Dat wordt hier ook vaak gezegd: niet mee bemoeien, is niet jouw paard/dier.

Succes, en mocht er geen goede oplossing uitkomen waar beiden tevreden mee zijn en het paard ook, dan zit er weinig anders op te verhuizen.
voor mij was dat in elk geval desttijds de reden om van een verder prettige stalling te verhuizen, van 2 uur per dag buiten en de rest binnen werd hij zo gestrest en verveelde zich kapot. Binnen 2 weken was ik weg. Het is het meest relaxte paard sinds hij op een PP staat.

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 16:54

IHN schreef:
als je twijfels gelijk al begonnen snap ik al helemaal niet waarom je 1.niet gelijk hebt gevraagd hoe het zit met buitenstaan. en 2. waarom je dit niet bedacht heeft voor hij een nwe stal voor je kocht.
en het gaat precies de kant op die ik dacht... nu komt ineens het voerbeleid er ook nog bij...als je hem niet zwart wilt maken zou je dat hier niet hoeven te vermelden.
En logisch dat hi het wil blijven doen zoals hij deed...ik zou ook pissed zijn als iemand die nieuw is mij ff komt vertellen wat ik allemasl fout doe.Ik weet daarbij niet wat je betaald maar hooi kost op het moment 60 per baal ofzo.. als je dan inerns veel meer gaat voeren snap ik ook dat hij niet gelukkig wordt... ik denk dat het geen punt zal zijn als je het extra hooi betaald, maar kennelijk is dat nog niet in je opgekomen.

succes met je gesprek. Nogmaals.. je hebt het recht en t is beter voor alle partij en denk ik, maar de dubbele agenda siert je niet.

Ik ben van mening dat een stalhouder de prijsstijging dan maar moet incalculeren. Paarden structureel te weinig hooi voeren omdat het anders te duur wordt vind ik een slap argument. TS betaalt schijnbaar incl hooi voeren en dan mag je er vanuit gaan dat je paard dan ook voldoende te eten heeft. Extra hooi moeten bijbetalen alleen omdat de stalhouder vindt dat het hooi te snel op gaat vind ik een rare redenatie. De belangen van het paard staan voorop ik deze casus lijkt mij. Ik vind het ook geen zwart maken van de stalhouder maar een zeer duidelijk meningsverschil en een visie die niet goed op elkaar aansluit. Er mag best genoemd worden wat TS niet als prettig ervaart, ze is de enige die voor haar paard kan opkomen. Argumenten opnoemen wat wel en niet fijn is lijkt mij niet direct onder zwart maken vallen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 17:05

Bij gezeur om hooi en stro ben ik snel vertrokken. Nu bepaalt de boer veel te veel hoe je je paard moet verzorgen. Omdat ieder verandering weerstand oplevert zou ik inderdaad vertrekken.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 17:33

Misschien vindt hij het stiekem zelf ook wel een opluchting als je vertrekt. Wil hij je niet de deur wijzen maar heeft hij ook eigenlijk geen zin in dat gezeur steeds (in zijn ogen). Wie weet is het vertrekken wel win win, kan ook nog.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 17:35

harriehoef schreef:
IHN schreef:

Ik ben van mening dat een stalhouder de prijsstijging dan maar moet incalculeren. Paarden structureel te weinig hooi voeren omdat het anders te duur wordt vind ik een slap argument. TS betaalt schijnbaar incl hooi voeren en dan mag je er vanuit gaan dat je paard dan ook voldoende te eten heeft. Extra hooi moeten bijbetalen alleen omdat de stalhouder vindt dat het hooi te snel op gaat vind ik een rare redenatie. De belangen van het paard staan voorop ik deze casus lijkt mij. Ik vind het ook geen zwart maken van de stalhouder maar een zeer duidelijk meningsverschil en een visie die niet goed op elkaar aansluit. Er mag best genoemd worden wat TS niet als prettig ervaart, ze is de enige die voor haar paard kan opkomen. Argumenten opnoemen wat wel en niet fijn is lijkt mij niet direct onder zwart maken vallen.

Weet je hoevaak dit voorkomt op pension?!
Dat stalhouders te weinig voeren omdat het anders te snel op gaat. Grootste onzin die er is. Dan kopen ze maar extra in. Je gaat mij niet vertellen dat nou zoveel extra kost en anders dan bereken je dat maar door.

De punten die TS aanhaalt zijn heel veel voorkomende dingen die in het begin heel anders worden gebracht door de stalhouders vaak. En gaandeweg veranderen de regels.
Ooit kwam ik kijken bij een pension van 10 paarden. Ik vroeg hoe het in de winter ging. Ja dan gingen ze de paddock in allemaal. Ik vond het al vreemd om 10paarden tegelijk in een paddock zo groot als een rijbak te doen maar alles kan (manegelessen zijn soms 8/9 paarden bijeen). Maar in de winter bleek dat ze per 2 naar buiten gingen en maximaal 2 uur. En op zondag alles zelf regelen.
Ik vind dat vreselijk.
Twee keer per dag maar een hoopje hooi. Hoe kan hij daar 22 uur vaneten?!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 18:17

IHN schreef:

Het zou jou sieren als je niet zo beschuldigend reageert. Ts heeft geen ervaring met het zoeken naar een stal en ging er vanuit dat er op een paard waardige manier voor de paarden werd gezorgd. Dat is niet 22 uur per dag op stal met twee kleine beetjes hooi. Het is een harde leer maar volgende keer doet ze het beter.

Het is moeilijk als het familie is, je wilt het blijven proberen en hebt hoop dat het beter gaat. Nu weet ze het niet meer en wil erover praten. Dat is niet zwart maken

Ts ik zou verhuizen. Duidelijk zijn er teveel verschillen. Ga het gesprek aan en geef aan dat je weggaat. Als die iets terug wilt voor de stal zal die dat zelf wel aangeven dan kun je daar rustig over nadenken

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 18:34

Vreemde reactie. Lijkt wel of je helemaal niet goed hebt gelezen.
Iets teveel projectie vrees ik. En niet erg correct.

IHN schreef:

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 19:16

Dat de paarden in de wintermaanden niet meer op de weide komen vind ik niet meer dan normaal. Mijn 5 paarden en 3 mini-koeien staan aan huis en komen nu ook niet meer op de weide, puur omdat een weide tijd nodig heeft om te herstellen voor het volgende weide seizoen. Gesleept en schoon gaan ze de winter in. Alleen wordt dat door veel mensen niet geaccepteerd. De paarden hebben paddockstallen en de koeien staan op een klein stukje met schuilhut en worden bijgevoerd. Niet ideaal, veel modder, alleen mag ik hier niets verharden of paddockroosters leggen i.v.m. archeologisch landschap. Soms moet je daarmee dealen.

De boer wil de paarden niet zonder toezicht in de bak laten, is daar misschien een reden voor? Ligt het aan de omheining? Wellicht zou daarin nog iets aangepast kunnen worden, al is het maar met prikpaaltjes en een stroomdraad.

Anique86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-19 19:18

Nou lieve mensen, ik heb de boer gesproken. Het was een fijn en goed gesprek. Ik heb aangegeven dat ik moeite had met dat de paarden zo veel binnen staan.

Hij gaf aan dat hij ook moeite had met dat de paarden zo veel binnen staan, maar dat hij er niets aan kan veranderen dat het zo nat is en dat hij ze gewoon niet langer dan een uur of 2 op de bak wil hebben zonder toezicht omdat ze dan gaan lopen klieren en ze volgens hem door het hek heen zullen gaan ook al zou er stroom op staan.

Hij zei (op een normale niet verwijtende manier) dat ik, als ik het ergens anders beter kon vinden, ik dan moest gaan, dat hij daar geen problemen mee had.
Toen ik aangaf dat lastig te vinden omdat ik me banketstaaf voel over die stal, zei hij dat hij er wel weer een ander paard in zou zetten en dat het hem niet uit maakte als hij een half jaar leeg zou staan.

Ik ga nu dus rustig kijken of ik het beter kan vinden voor Moran. En ik zal goed doorvragen over het voerbeleid en de mogelijkheden om naar buiten te gaan.

Anique86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-19 19:23

Shalimar schreef:
Misschien vindt hij het stiekem zelf ook wel een opluchting als je vertrekt. Wil hij je niet de deur wijzen maar heeft hij ook eigenlijk geen zin in dat gezeur steeds (in zijn ogen). Wie weet is het vertrekken wel win win, kan ook nog.

Haha ja, hij is wel een beroepsmopperaar. Hij klaagt ook altijd over de vorige pensionklant dus hij zal over mij ook wel wat te zeggen hebben.
Maar we hebben nu wel een fijn gesprek gehad.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 19:47

Goh, wie had gedacht dat een simpel gesprek met de persoon in kwestie zoveel duidelijkheid zou scheppen. :D
Sorry voor mijn sarcasme, TS en ik wens je oprecht een betere plek toe. :) Maar laat dingen niet aanslepen. Wanneer je nu naar een nieuwe stal gaat kijken, vraag door. Zorg dat je exact weet hoe je paard gehouden zal worden in ieder seizoen en bij iedere omstandigheid voordat je je paard ernaartoe verhuist. Wordt er later een afspraak niet nagekomen, praat met diegene met wie je de afspraak gemaakt heb.

Anique86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-19 19:53

Gini schreef:
Goh, wie had gedacht dat een simpel gesprek met de persoon in kwestie zoveel duidelijkheid zou scheppen. :D
Sorry voor mijn sarcasme, TS en ik wens je oprecht een betere plek toe. :) Maar laat dingen niet aanslepen. Wanneer je nu naar een nieuwe stal gaat kijken, vraag door. Zorg dat je exact weet hoe je paard gehouden zal worden in ieder seizoen en bij iedere omstandigheid voordat je je paard ernaartoe verhuist. Wordt er later een afspraak niet nagekomen, praat met diegene met wie je de afspraak gemaakt heb.

Haha, een beetje sarcasme kan ik wel hebben hoor .

Ik ben nogal een piekeraar en voel me snel tot last waardoor ik mijn eigen wensen en grenzen aan de kant schuif. Waardoor ik nu dus al weken in een stress situatie zat.
Ik vind het ook lastig om zo'n gesprek aan te gaan dus dat is voor mij al snel beangstigend. Maar ik ben heel blij dat ik het nu aangegaan ben.

Ik ga zeker goed vragen en de voors en tegens van andere plekken naast elkaar leggen zodat ik een weloverwogen keuze kan maken.
Dank je wel voor je bericht!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 20:05

Lieve Ts, heb zelf ook een keer dit meegemaakt. Moet eerlijk zeggen, dit was de eerste keer dat ik verhuisde en heb me daar enorm op mispakt. Ik had mijn paard al 2,5 jaar in eigen beheer. Ik geef toe dat dit deels mijn eigen schuld was want ik had niet genoeg onderzoek gedaan naar deze mensen/stal. Maar achteraf bleek ook dat deze mensen gewoon echt knettergek waren en totaal niet aan het baardwelzijn dachten. Ik ben dus ook verhuisd.
Hier mijn topic: https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=13&t=1936320

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 20:20

harriehoef schreef:
IHN schreef:

maar de stalhouder heeft een bepaald stalbeleid wat hij al had voordat ts er kwam..daar calculeert hij zijn prijs op. TS wilde meer voeren, en kreeg zelfs toestemming om dat te doen. TS is misschien wel van onbeperkt hooi, en boer gewoon 2 keer per dag. Ik ben ook van onbeperkt, hoor...maar zat stallen waar ze gewoon 2 a 3 keer per dag krijgen, dus dan zeggen: had stalhouder in moeten calculeren..nee. TS had vantevoren moeten vragen hoe het zit met voeren, en niet ineens nu komen met dingen, die ws al zo waren ver voordat ze er was.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 20:25

Begrijpelijk dat je wilt verhuizen en goed dat je doorpakt.
Klinkt alsof het geen verkeerde man is.
Jullie manieren van paarden houden liggen uit elkaar.
Maar fijn dat hij begrip kan opbrengen voor je situatie.

Ik heb zelf ook moeten leren. Ben begonnen met mijn pony op een postzegelpaddock.
Overgegaan naar een paddock met schuilstal, maar helaas stond ze alleen en zat er draad tussen haar en de rest. En dan nu lekker 24/7 buiten op het land in een kudde. En als ik nu ooit nog verhuis? Dan wil ik betere kwaliteit ruwvoer.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 20:29

Amber_anne schreef:
IHN schreef:

Nou ja...nu is er een fijn gesprek geweest, en word er ook nog even vermeld dat hij een beroepsmopperaar is en ook wat te mopperen heeft over de vorige klant dus ook vast over haar. Echt waarom moet dat dan vermeld? Het dient toch geen enkel doel, behalve die man zwartmaken?
Ik merk ook idd dat het nog nieteens allemaal jegens ts is, maar dat de boer zich hier niet kan verweren en eigenlijk door heel veel mensen hier door het slijk gehaald wordt vanwege zijn manier van paarden houden...dit terwijl hij alleen ts wilde helpen aan een plek...

maar goed...t is al opgelost. Dus mooi.

Het zou jou sieren als je niet zo beschuldigend reageert. Ts heeft geen ervaring met het zoeken naar een stal en ging er vanuit dat er op een paard waardige manier voor de paarden werd gezorgd. Dat is niet 22 uur per dag op stal met twee kleine beetjes hooi. Het is een harde leer maar volgende keer doet ze het beter.

Het is moeilijk als het familie is, je wilt het blijven proberen en hebt hoop dat het beter gaat. Nu weet ze het niet meer en wil erover praten. Dat is niet zwart maken

Ts ik zou verhuizen. Duidelijk zijn er teveel verschillen. Ga het gesprek aan en geef aan dat je weggaat. Als die iets terug wilt voor de stal zal die dat zelf wel aangeven dan kun je daar rustig over nadenken