Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
joyce B schreef:Het moet opbrengen wat het kost per paardplek.
Niet wat iemand denkt te willen betalen.
Stalhouders moeten gewoon uitrekenen wat de plek kost per paard. Waarom zou je onder de kostprijs gaan zitten?
Harry72 schreef:joyce B schreef:Het moet opbrengen wat het kost per paardplek.
Stalhouders moeten gewoon uitrekenen wat de plek kost per paard. Waarom zou je onder de kostprijs gaan zitten?
Dat klopt wel wat je zegt, maar laat ik de vraag dan anders stellen.
Stel dat de kostprijs 200 euro per maand is voor een box op deze plek en dat dan ook zo word door berekent aan boxhuur naar de klant.
Zou JIJ voor die prijs dan hier op deze plek nog een paard stallen ?
Of zou jij dat dan te duur vinden voor wat geboden word?
Harry72 schreef:joyce B schreef:Het moet opbrengen wat het kost per paardplek.
Dat klopt wel wat je zegt, maar laat ik de vraag dan anders stellen.
Stel dat de kostprijs 200 euro per maand is voor een box op deze plek en dat dan ook zo word door berekent aan boxhuur naar de klant.
Zou JIJ voor die prijs dan hier op deze plek nog een paard stallen ?
Of zou jij dat dan te duur vinden voor wat geboden word?
gabyfedde schreef:Heel eerlijk: stallen zonder weidegang zouden verboden moeten worden. Elke euro die zoiets kost is er één te veel. Dierenwelzijn zou voorop moeten staan, dat biedt zo’n l.ullig paddockje niet.
eilleen333 schreef:Voor mij is de limiterende factor van deze stal vooral het gebrek aan vrije bewegingsruimte en gebrek aan sociaal contact. Er wordt geschreven dat de dieren in een stal staan (hier ga ik er voor het gemak even van uit dat de dieren alleen kunnen neuzen, maar niet uitgebreid kunnen groomen met elkaar). Daarnaast het is mogelijk om de paarden in een paddock van 12x6 te zetten voor een dagdeel. Als je ze langer buiten wil moet je twee paarden samen zetten. Dan is er wel sociaal contact, maar 12x6 is echt veel te krap voor een paard om aan zijn bewegingsbehoefte te voldoen. Laat staan als er twee paarden staan.
Een paard heeft echt behoefte aan vrije beweging. En daarmee wordt geen buitenrit bedoeld, maar echt tijd waarin het paard zelf kan kiezen waar hij loopt, hoe hard etc. En dat gaat je niet lukken op 12x6. Op termijn krijg je daar paarden van met ongewenst gedrag en stalondeugden etc.
Dat is voor mij meer een reden om niet op een dergelijke stal te staan. Dat men zelf werk moet doen is nog tot daar aan toe, maar er wordt naar mijn mening gewoon niet aan de basisvoorwaarden voor de paarden voldaan.
Harry72 schreef:Iedereen tot nu toe bedankt voor de reacties, hier kan ik wel wat mee.
Maar meer Reacties blijven altijd welkom.
joyce B schreef:Harry72 schreef:Iedereen tot nu toe bedankt voor de reacties, hier kan ik wel wat mee.
Even serieus, mens n die bedragen noemen van €50,- Dat kan echt niet uit voor een staleigenaar. Die betaald namelijk ook hypotheek of huur en als bedrijf ook nog belasting en dan heb je nog de onderhoudskosten.
Zulke mensen hebben echt geen flauw idee wat het kost per maand aan vaste lasten en onderhoud om zo'n pand te bezitten/huren en onderhouden. Echt onzin bedragen.
Harry72 schreef:Weidegang is ook in de zomer niet mogelijk. paarden staan alleen in een paddock.
Wil je je paard de hele dag buiten, dan moet je proberen samen te doen met iemand die een ander dagdeel heeft en dan met 2 in samen in de paddock. maar persoonlijk vind ik ze daar echt veel te klein voor.
joyce B schreef:Harry72 schreef:Iedereen tot nu toe bedankt voor de reacties, hier kan ik wel wat mee.
Even serieus, mens n die bedragen noemen van €50,- Dat kan echt niet uit voor een staleigenaar. Die betaald namelijk ook hypotheek of huur en als bedrijf ook nog belasting en dan heb je nog de onderhoudskosten.
Zulke mensen hebben echt geen flauw idee wat het kost per maand aan vaste lasten en onderhoud om zo'n pand te bezitten/huren en onderhouden. Echt onzin bedragen.