Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
anjali schreef:Vind ik ook. Ik zie het probleem dus niet. Ts heeft de luxe dat ze haar paarden aan huis heeft staan, dus dan is het gemakkelijk om individuele verschillen in de verzorging te realiseren.Op een pensionstalling is het lastiger als je paard iets anders wil dan wat de normale stalroutine is.
ponyparadijs schreef:Naar mijn idee is de groep hecht.
Zo hecht dat ze zoals vandaag later naar buiten gaat, ze loopt te roepen en de pony beslist dat ze dan maar allemaal naar binnen gaan.
saden schreef:Tot nu toe, idereen bedankt voor de tips.
Nog meer tips graag!
Maar liever niet over hooi voeren of schuilstallen plaatsen.
GDG schreef:TS, verhuis anders naar een plek waar ze wel een goede schuilstal hebben en je paard zelf kan kiezen, en waar ze overdag ook gewoon ruwvoer kunnen eten.saden schreef:Tot nu toe, idereen bedankt voor de tips.
Nog meer tips graag!
Maar liever niet over hooi voeren of schuilstallen plaatsen.
Waarom niet? Het is namelijk een zeer voor de hand liggende oplossing.
ponyparadijs schreef:Oké ik zal meer dan de helft van bokt wel over me heen krijgen.
Maar het is echt zo.
Eerst even de geschiedenis wat betreft dit probleem
Op een van de eerdere stallen ging ze zomers op het land en na een uurtje of 2 kwam ze over het draad weer naar stal.
Ging dan ook direct haar box in.
Vandaar uit verhuisd naar een stal waar ze dat gelukkig niet meer deed.
Vervolgens is ze verhuisd naar Groningen
Waar ze het in eerste instantie niet deed.
Ze heeft al eens eerder een periode bij het draad gestaan.
Maar nu wordt het weer extreem.
Na 2 uurtjes staat ze bij het draad en als ze iemand ziet komt ze aanrennen en schreeuwt om gehaald te worden.
Van de week is ze door het draad naar stal gegaan.
Ze is de hele tijd op het land onrustig
Loopt de boel bij het draad stuk straks mogen ze geen van alle meer het land op door haar gedrag.
We zitten echt met ons handen in het haar!
Vanmiddag is ze binnen gezet en zijn na verloop van tijd de andere paarden zoo rt het draad ook naar stal gelopen.
Dat is natuurlijk ook niet echt de bedoeling
Wie heeft een idee wat het zou kunn een zijn en hoe we het zouden kunnen oplossen
saden schreef:Ik kan t lezen.
Ik weet wel iets van gras
Maar wat mij ik ook zie zijn paarden die niet hongerig binnen komen.
Die op stal komen en dan in t verse stro staan te knabbelen en dan een plukje hooi pakken
Geen paarden die hongerig op t hooi aanvallen.
Op het krachtvoer wel. Maar dat geef ik inmiddels al veel later.
MarryAnneR schreef:Ooh ik heb er in mijn kudde ook eentje. Zodra er iets uit de lucht valt staat mevrouw in de schuilstal vooraan te wachten tot de staldeur opengaat om naar binnen te gaan.
Ze moet naar buiten, omdat het nu eenmaal beter is dan heel de dag in haar stal te staan. Maar ik weet bijna zeker dat als ze het zou kunnen, ze heel de dag lekker bij me op de bank zou komen liggen netflixen. Lijkt mij trouwens ook wel gezellig
saden schreef:Hier een foto van t land waar ze staan. Vooraan iets zwart door dat Znoes hier heen en weer loopt [ [url=m/jAQ8Le.jpg]Afbeelding[/url] ]
Stroom staat er ruim voldoende op.
Vanmiddag gaat ze samen met de pony 2 uur naar buiten.
De rest staat er dan al
_San87_ schreef:Ja goed, er is iets dat je paard als onprettig ervaart voor wat betreft het buiten staan in de winter. Een baal hooi in het weiland zetten is een makkelijke eerste optie om te zien of dat iets oplost.
Als je daar echt niet aan wil, ook prima. Dan moet je de oplossing in het later naar buiten zetten zoeken, ik las dat je daar al mee bent begonnen.
ponyparadijs schreef:Op de 2de stal stond ze alleen op een stukje die nauwelijks gras had en daar bleef ze wel staan