Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
0000 schreef:Ik lees even mee. Heb ze gewoon op stro, vooral omdat ik vind dat ze er fijn op staan en lekker altijd wat te knabbelen hebben. Maar ik heb ze er best dik in staan, wil geen potstallen en met de prijzen de laatste jaren begint het wel pittig te worden. Hoor goede verhalen over strokorrel, zou dan waarschijnlijk gewoon een plak stro erin blijven gooien in een hoek om wat van te eten ofzo. Ik heb echter ook ooit vlas gebruikt en mijn grootste probleem daarmee was dat het ontzettend zwaar is om te mesten als de stal wel leeg moet en dat ik het erg vond stinken. Ik houd de stallen behoorlijk goed bij en het stinkt hier normaal dan ook niet naar ammoniak ofzo, dat wil ik zeker weten zo houden. Daarbij vind ik schoon en droog kunnen liggen heel belangrijk. Zijn er mensen die al langer, minstens een halfjaar op strokorrel staan? Blijven de stallen dan nog steeds netjes en redelijk geur neutraal?
En ben je echt goedkoper uit als je de stallen goed bijhoud?
Nadiine__x schreef:Ik las ook negatieve verhalen over de normale stro-korrel, die schijnt kleiner te zijn, kei hard te worden in de hoefen en net als vlas vrij snel nat. (weinig verschil)
Maar de equibedding echt zeer tevreden over tot nu toe!
[ [url=m/zrhg3H.jpg]Afbeelding[/url] ]
Net in de box en natgemaakt
[ [url=m/WIJ0H4.jpg]Afbeelding[/url] ]
5 nachten later, niks erbij gedaan. Mooi dik geworden en 0 natte plek eruit hoefen halen, want die was er gewoon nog niet..
[ [url=m/Xk9Svo.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na 11 dagen, 0 natte plek eruit gehaald, enkel elke dag de drollen eruit gehaald en er nog niks bij gedaan.
Morgen dus natte plek eruit halen
tienus63 schreef:Jeej, eind jaren ‘90 ooit voor de folder van Hemperade een stal, bedrijf met meer dan 100 paarden, in orde moeten maken.
Paardenbedrijf bestaat inmiddels niet meer.
Maar ik zie de balen Hemperade maar weinig liggen.
Was toen wel mooi licht gekleurd spul. Wel stekelig en hard als ik het met de stropellets vergelijk.
schuimpie schreef:Wonderlijk om te zien hoe dik het bed wordt in een week tijd, toch?![]()
Fijn dat het bij jou ook lijkt te bevallen, ik vind het in ieder geval nog steeds een uniek strooisel.
Shenavallie schreef:schuimpie schreef:Wonderlijk om te zien hoe dik het bed wordt in een week tijd, toch?![]()
Fijn dat het bij jou ook lijkt te bevallen, ik vind het in ieder geval nog steeds een uniek strooisel.
Ik dacht bij de eerste foto: zo weinig? Maar de foto later blijkt het toch dikker geworden. Blijft het niet vochtig aanvoelen, omdat je de bedding vochtig moet maken?
Coby schreef:Nu bezig met de laatste zak Hemperade Eucalyptus. Zal de heerlijke geur missen!
En dan dit weekend starten met equibedding. Heel benieuwd!