Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Annet73 schreef:Dat laatste geldt helaas niet oo deze stal. Sterker nog....daar bellen ze mij voor. De meeste werken overdag en komen later op de dag of in de avond.
Ik doe echt ontzettend veel hier op stal. En dat is geen geklaag hoor, ik doe het met liefde en vind het heerlijk zo bezig te zijn. Maar mede door het op en neer gerij met de auto is het bijna een fulltime baan.
Ir111 schreef:Vanitas schreef:Ik vind het echt erg meevallen hoor. Ik heb de staldeuren altijd open staan, voeren kost een paar minuten en de paddock mest ik dagelijks uit. Kost me bij elkaar een half uur per dag. Weide, stoepen vegen doe ik wekelijks en andere zaken als onkruid wieden ed hoeft maar een paar keer per jaar.
Wij hebben de paarden (nog) niet aan huis staan maar hopelijk binnenkort wel. Ik kan me niet goed voorstellen waar je zo druk mee bent als je ze aan huis hebt. De bedoeling is dat we ze zoals Vanitas gaan houden, inloopstal met paddock/weide aangevuld met ruwvoer 24/7.
Ik stel me ook zo voor dat ik dagelijks 3 kwartier besteed aan uitmesten en hooinetten vullen. Dan in het weekend de extra klusjes, goed vegen, evt wat repareren. Die 3 kwartier besteed ik nu aan reistijd.
Waar zijn anderen (in dit topic) verder heel druk mee als ik vragen mag?
Iriscope schreef:Wij hebben ze ook aan huis en ik zou nooit meer anders willen. Als het gaat om tijd die ik eraan besteed, voor ons maakt het weinig uit want de paarden staan dag en nacht buiten, hebben zat ruimte. Dus behalve 2 uurtjes in de week even de mest verdelen (die dan over onze groentetuin heen gaat) en 2x per dag voeren hebben wij er geen extra werk aan.
Grootste voordeel voor mij: Paarden zijn echt huisdieren nu, zijn er altijd om even te kroelen, gedag te zeggen, ze zijn echt onderdeel van het gezin ipv die paar uur per dag die je ermee doorbrengt als ze in pension staan.
Vanitas schreef:Ik vind het feit dat je alles helemaal zelf bepaalt en daarmee 100% aan de individuele behoeften van een paard kunt voldoen ook echt een groot voordeel. Als ik ze weer op pension zou moeten zetten heb ik toch het idee dat ze er flink op achteruit gaan en wat tekort komen.
Ze stond hier met 40+ graden naar eigen keus met een ventilator op stal en met een sproeier in de paddock; waar vind je dat nou?
Iriscope schreef:Wij hebben ze ook aan huis en ik zou nooit meer anders willen. Als het gaat om tijd die ik eraan besteed, voor ons maakt het weinig uit want de paarden staan dag en nacht buiten, hebben zat ruimte. Dus behalve 2 uurtjes in de week even de mest verdelen (die dan over onze groentetuin heen gaat) en 2x per dag voeren hebben wij er geen extra werk aan.
Grootste voordeel voor mij: Paarden zijn echt huisdieren nu, zijn er altijd om even te kroelen, gedag te zeggen, ze zijn echt onderdeel van het gezin ipv die paar uur per dag die je ermee doorbrengt als ze in pension staan.