BarbaLala schreef:Ik heb ze zonder deken staan, in de winter staan ze al met een deken op, vind dat zo'n belemmering voor een paard en ik zie er de meerwaarde niet van in zolang een dier geen eczeem heeft.
Kap doe ik ook niet.
Maak elke zomer zelf vliegenspul met hertshoorn-olie en dat is van zulke goede kwaliteit dat 1x sprayen genoeg is voor ruim 24 uur. Komt geen vlieg of steekbeest bij in de buurt. Ook niet met deze hitte en windstil.
Spuit ze af ter verkoeling, laat ze drogen/ rollen, spray ze in en klaar. Ideaal.
Dat vind ik ook absoluut. Maar die van ons staan de rest van het jaar zonder dekens en dat bevalt echt prima.
Ik zie ook duidelijk dat ze dekens niet fijn vinden en ze kroelen niet met elkaar, waar die van ons echt klef aan zijn altijd met z'n allen.
Spray etc werkt ook niet afdoende. Ik bekap ze zelf, maar dat lukt nu echt niet, omdat er nog vreselijke agressieve vliegen rond de benen zitten steeds.
Bij ons zijn de dekens dit jaar wel laat op gegaan. Ze hebben ze even terug 3 dagen op gehad en toen kwam periode met regen en wat meer wind, was het echt niet nodig.
Alles hangt ook echt wel af met je omgeving. Vroeger in de polder hadden we echt andere beestjes dan hier vlakbij veluwse bos.