verhuizen of blijven? prijs/kwaliteit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 20:09

pmarena schreef:
Als de situatie en relatie er naar is, zou je natuurlijk altijd op de juiste toon iets kunnen zeggen waarbij je eerst grote waardering uitspreekt over de afgelopen 10 jaar hoe alles gegaan is. En aangeven dat je altijd graag geholpen hebt op stal ter compensatie van het niet betalen van stalgeld.

Maar dat je toch benieuwd bent hoe ze dat nu zien, nu je volle bak moet betalen net als de nieuwe klant. Is het dan de bedoeling dat de nieuwe klant ook gaat helpen en op een vergelijkbare manier bij gaat dragen? Of gaan ze er vanuit dat jij nog steeds vanalles zal doen dus zowel in natura bijdragen als volledig stalgeld betalen?

Natuurlijk mag je heel erg blij zijn hoe het de afgelopen jaren verliep. Daar hoef je verder ook geen rechten aan te ontlenen. En je weet nooit of de nieuwe klant snel weer afknapt en vertrekt en het dan weer wordt teruggedraaid ofzo.

Maar ik vind het toch wel bijzonder als de verwachting nu zou zijn dat je zowel volle mep betaalt als dat de rest dan ook door blijft gaan. Zeker als je voorheen al vaak aangeboden hebt om te betalen enzo dan zou je toch denken dat het niet zo is dat ze daar een wrang gevoel aan over hebben gehouden oid :)

Ik ben wel benieuwd hoe ze het zien :)

Heel mooi gezegd, dat is ook wat ik vind.

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-19 22:01

_Nancy schreef:
Ze willen verder geen andere klanten, waarom dan wel ineens officieel gaan factureren voor 1 paard?

Dat is helemaal niet logisch en zolang ze geen bedrijf zijn, is de btw ook onzin?
Ze hoeven dan niks af te dragen of te vorderen..

Dat je een bedrag moet gaan betalen, oké, dat is fair.
Maar de btw die er zogenaamd bovenop moet komen snap ik dan niet helemaal?

Ze zijn wel een bedrijf. Ze rijden vooral paarden voor eigenaars. Dat is hun activiteit.
Nu willen ze ook het verhuur van de boxen (ik en 2 andere paarden van iemand anders) als beroepsactiviteit doen.

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-19 22:04

Kymalin schreef:
ikkebenhier schreef:
In gesprek gaan heeft weinig zin. Ze hebben al eerder gezegd dat wie niet tevreden is, kan vertrekken.

Maar zeiden ze dat in het algemeen of ook echt aan jou gericht? Jij bent tenslotte nooit echt een pensionklant geweest. Maar goed, jij kent ze het beste en jij kunt daar het beste over oordelen.

Eerder in het algemeen.

beatje

Re: verhuizen of blijven? prijs/kwaliteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 22:17

Ik ben ook van Belgie,van Antwerpen nog wel en hier kan je voor die bedragen toch op sjieke stallingen staan.Ik vind het een enorm bedrag moet ik zeggen,waar je realistisch gezien weinig voor terug krijgt.
Persoonlijk vind ik ook niet dat je verplicht bent je hele leven er te blijven staan omdat je er ooit tegen hulp gratis mocht staan dat was toen de afspraak en heeft niks met nu te maken. Zelf zou ik denk ik blijven staan maar rondkijken of ik iets anders vind wat me bevalt en waar je of betere service krijgt of voor het zelfde minder moet betalen,die stallen bestaan wel het is alleen even zoeken en kijken.Het scheelt dat je niet halsoverkop weg moet.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 22:31

ikkebenhier schreef:
Kymalin schreef:
Maar zeiden ze dat in het algemeen of ook echt aan jou gericht? Jij bent tenslotte nooit echt een pensionklant geweest. Maar goed, jij kent ze het beste en jij kunt daar het beste over oordelen.

Eerder in het algemeen.

Zou het dan niet kunnen zijn dat de opmerking niet op jou gericht is en je toch wel met ze in gesprek kunt gaan? En het dan zo aanvliegen zoals pmarena hier beschreef?

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 22:47

Kymalin schreef:
ikkebenhier schreef:

Eerder in het algemeen.

Zou het dan niet kunnen zijn dat de opmerking niet op jou gericht is en je toch wel met ze in gesprek kunt gaan? En het dan zo aanvliegen zoals pmarena hier beschreef?

Mee eens, je bent niet zomaar uitgepraat als je ergens zo lang staat. En als dat wel het geval is TS, dan is het voor jou kiezen of delen.

Duidelijk is wel dat de tijden die je gehad hebt voorbij zijn en vooruit moet gaan kijken.

Ik zou zeker het gesprek aangaan en ook zeker mijn licht elders opsteken.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 22:51

Tijd voor een blond haar en blauwe ogen act en heel verwonderd vragen hoe het nou zit? Of jij de volle mep moet betalen net als de andere pensionklant en dan dezelfde service krijgt of dat je minder betaalt omdat jij zelf nog allerlei klussen doet, ook voor hen, en dus niet dezelfde service krijgt als de andere pesionklant?

Dakkapel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 07:45

Ik kan je geen advies geven, het lijkt me een moeilijke situatie.
Maar denk je er aan dat het zomaar kan zijn dat ze dit topic tegen komen? Je situatie is heel erg herkenbaar. Meer mensen lezen hier mee zonder veel te plaatsen, zeker als het paarden mensen zijn zoals je hier schrijft, of iemand die ze kent die jouw situatie herkent.
Dus ik zou wel zo snel mogelijk met ze gaan praten, voordat zij dit lezen en misschien niet zo leuk vinden dat je hier advies vraagt.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 00:14

Dakkapel schreef:
Ik kan je geen advies geven, het lijkt me een moeilijke situatie.
Maar denk je er aan dat het zomaar kan zijn dat ze dit topic tegen komen? Je situatie is heel erg herkenbaar. Meer mensen lezen hier mee zonder veel te plaatsen, zeker als het paarden mensen zijn zoals je hier schrijft, of iemand die ze kent die jouw situatie herkent.
Dus ik zou wel zo snel mogelijk met ze gaan praten, voordat zij dit lezen en misschien niet zo leuk vinden dat je hier advies vraagt.

Wat een onzin, TS is niet herkenbaar en bokt is een heel groot forum, snap wel dat ze hier om advies vraagt en blij dat we dat hier kunnen geven, er zijn meer mensen die geen stalgeld betalen en daarvoor dingen terug doen..

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-19 21:06

we hebben ondertussen een compromis gevonden :-).
Iedereen blij.
Ben vooral blij voor mijn paard, want hij staat er echt heel rustig.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 21:09

Wat is het compromis geworden?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 21:21

Da's mooi. Is dat compromis gesloten na een gesprek?

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 03:03

Ik ben ook benieuwd, vertel TS!