Sclimpre schreef:Bekijk het ook eens vanuit de kant van de eigenaar.
Je zegt de weide op en wil graag een stuk van de huur recupereren. Ze is akkoord en vindt een nieuwe huurder, waardoor jij een stuk van de huur zal terugkrijgen. Tot zover iedereen blij.
Je hebt de omheining altijd zo goedkoop mogelijk hersteld (prikpalen) maar het is logisch dat een nieuwe huurder geen omheining aanvaardt die voor een stuk uit prikpalen bestaat.
Als ik het goed begrijp had zij voor de hoekpaal het materiaal aangeboden maar is die paal niet geplaatst.
Aan het schuilhok heb je veranderingen aangebracht maar je wil die nu voor eens stuk weghalen.
Waarschijnlijk zou de eigenaar liefst hebben dat het schuilhok in zijn oorspronkelijke staat hersteld wordt. Want de meeste mensen worden niet zo heel blij van veranderingen die door iemand anders gedaan zijn, kijk maar naar de sloopwerken die iedere nieuwe bewoner aan een huis doet. Ze weten dat de kans klein is dat dat gebeurt zonder schade, dus 2de keuze is dat het blijft zoals het is.
Als compromis zou ik voorstellen dat je de stal laat zoals hij is, de dakgoot terughangt en een paar palen voor de omheining koopt als de eigenaar dan de palen plaatst en jou je deel van de huur terugbetaalt. Dan is het aan hen om dat op 3 dagen klaar te hebben. Ik denk dat de eigenaar volledig in haar recht is, behalve dat bij het begin de omheining ook niet in perfecte staat was. Maar als jij bij het begin van de huur de omheining geaccepteerd hebt, kan je daar nu moeilijk op terugkomen.
Eens met Sclimpre.