Want wat je schrijft over jezelf, schrijf je ook over je paardje. Ik lees dus vooral veel onrust bij de eigenaar
Je ziet wel waar 't schip strandt, toch ? Paarden spreken echt wel paardentaal onder elkaar.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Omdat het gewoon allemaal zo moeilijk en onduidelijk is.
BarbaLala schreef:CalipsoLover schreef:Idem ditto, mijn paard is dus met vervroegd pensioen. Wij kunnen nog wel vanaf de grond werken en wat gaan wandelen maar dat zijn mijn ambities niet en ik ga licht uitgedrukt echt kapot als ik niet fanatiek dressuur kan rijden.
I feel you! Heb voor mijn merrie (ze was mijn vroegere verzorgpony) mijn dressuur ambities aan de wilgen gehangen toen ik haar kocht, en met liefde hoor. Maar ik mis de dressuur sindsdien onwijs. En nu ze met pensioen is wordt dat alleen maar meer merk ik, droom regelmatig over dat ik dressuur rijd op een machtig sportpaard
En wat hierboven staat, paard op eigen tempo laten bepalen is inderdaad een mooi idee als dat mogelijk is.
Helaas is het bij mijn merrie hollen of stilstaan, die heeft zo'n "go", dat ze zichzelf daadwerkelijk stuk loopt, voor ons helaas geen optie daardoor.
En ik spaar voor een tweede paard, maar of die er ooit gaat komen is een beetje een vraagteken. Citaat:Interessant, dat klinkt als die van mij.. En daardoor twijfel ik dus aan alles. Soms draaft hij de sterren van de hemel, soms houdt hij het na 3 passen voor bekeken. Wandelen wil hij wel maar als ik een pad in wil stopt hij, een ander pad is dan wel weer ok. Soms loopt hij vanzelf naar buiten, andere keren wil hij niet voorbij de poort. Etc.
Misschien gewoon wat meer naar hem luisteren dan.. Heb dan ergens toch steeds het idee als ik niet doorvraag dat we uiteindelijk nergens meer gaan komen...
Hier staan ze voor 250 volpension. Een gedeelte van het voer zit erin, extra's (vitaminen ed) koop ik zelf maar geven ze wel.