Paard in de tuin

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellenimar

Re: Paard in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 19:34

23/7 in 3.5x3.5??? wat een onzin, ik denk juist de meesten niet... ik lig niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 19:36

Anoniem schreef:
Wat ik dan wel grappig vind is dat van de meesten, ook die nu zo dom reageren, de paarden nog steeds 23/7 in 3.5x3.5 staan.
TS is een paardengekke puber, laat haar toch lekker dromen.
En dan ziet dit er niet bepaald uit als een stadse achtertuin. Een schuilstal met paddock is op deze ruimte prima te realiseren. Of het kan, van haar ouders mag en daadwerkelijk gaat gebeuren dat denk ik niet.

Knap dat jij daar over oordeelt zonder deze mensen te kennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 19:38

Orchidee14 schreef:
Anoniem schreef:
Wat ik dan wel grappig vind is dat van de meesten, ook die nu zo dom reageren, de paarden nog steeds 23/7 in 3.5x3.5 staan.
En dan ziet dit er niet bepaald uit als een stadse achtertuin. Een schuilstal met paddock is op deze ruimte prima te realiseren. Of het kan, van haar ouders mag en daadwerkelijk gaat gebeuren dat denk ik niet.

Knap dat jij daar over oordeelt zonder deze mensen te kennen.

En deze mensen kennen TS wel? En weten wel hoe het daadwerkelijk zit?
Ik oordeel niet dan lees je verkeerd, maar wie de schoen past......
Ik vind het totaal niet nodig om zo te trappen naar een meisje met dromen.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 19:43

Dit wordt toch niet serieus overwogen neem ik aan. Zet het paard dan fijn bij de hengst van de buurman. Heb je enig idee wat komt kijken bij een paard onderhouden op een eigen plek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 19:45

ellenimar schreef:
23/7 in 3.5x3.5??? wat een onzin, ik denk juist de meesten niet... ik lig niet...

Ik voel me ook totaal niet aangesproken.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 21:03

Ik denk dat je hier naar de huidige maatstaven (=pensionstal, paar uurtjes per dag naar buiten) best wel bovengemiddeld vriendelijk twee pony's kan houden. Ik bedoel, als je een schuilstal neerzet en er een paddock van maakt waar ze 24/7 in lopen, hebben ze het beter dan het gemiddelde sportpaard.
Je moet alleen het weiland dan laten varen, dat gaan ze stuk lopen. Maar als paddock is dit wel te doen. Dan moet je het dus wel draineren en zand erop

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 21:11

Chanelle007 schreef:
Dit is de tuin. De trampoline en de andere dingen gaan ook weg.
[ [url=m/6FBwhc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JWmDhq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YgPgzb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als je tuin aansluit op die weide die ik er achter zie en je aan de achterkant je stal maakt en zorgt dat er een uitloop naar die weide is dan vind ik het geen slecht idee.

Maar alleen als je het niet hebt over 1 paard, een paard/pony alleen houden is namelijk dierenmishandeling omdat het een kuddedier is.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 11:22

Moderatoropmerking:
Graag on topic blijven hier. Mochten de reacties opnieuw offtopic gaan worden deze verwijderd zonder verdere mededeling.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 11:47

Als je van het gras een paddock maakt en dan 1 paard/pony en 1 shetlander met een schuilstal kan dat prima. Natuurlijk iedereen wil een weiland van tig hectare voor zijn/haar paard. Maar hier in de randstad staan ze 3u in kleinere paddocks buiten dan haar tuin. en de rest op stal.
Of in een nog kleinere uitloopstal.
Ideaal nee, als je het echt wilt, ja denk dat het wel kan.

*al kan ik van de foto het aantal meters niet zien
ik heb het over uitloop stallen/paddocks van ongv 8m + schuilstal dus totaal denk 12/13 m bij 2.5/3m
maar ik heb ook paddocks gezien van 5x5 of kleiner :') waarbij ik dacht .. ja dan kan je hem net zo goed in stal laten
als je een paard hebt die liever lui is dan moe kan het denk wel?

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:11

Anoniem schreef:

Niet dat ze hier 23/7 binnen staan en zeker niet in 3.5 bij 3.5, maar dat terzijde. Zo'n tuintje zou je idd dan helemaal om moeten halen en zand erin en een schuilstal of kan ook over het gras vloerbedekking o.i.d.. Een tuintje als deze is met bijvoorbeeld het weer van vandaag toch in 1 uurtje een dikke modderbende.
Daarnaast, waar moet het paard de energie kwijt? Even sprintje trekken?

Ik weet niet hoe oud ze is, maar een puber kan misschien beter een baantje bij de supermarkt of iets nemen en daar een stalling ergens voor van betalen? Neem aan dat ze de financiën betreffende de aankoop van een paard en bijkomende kosten wel heeft geregeld?

xbelieveitx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:20

Chanelle007 schreef:
Dit is de tuin. De trampoline en de andere dingen gaan ook weg.
[ [url=m/6FBwhc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JWmDhq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YgPgzb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit stukje is zelfs te klein voor 2 shetjes .. welzijn van het dier gaat voor dus dan kun je beter een goede stalling zoeken :o

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:24

Anoniem schreef:

Precies. Snachts aan huis. Overdag op t land. Niks mis mee. (En een vriendje erbij).

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:35

Ik heb ze nu in de winter op een paddock van 600m2 ongeveer.
Schuilstal en stal niet bij berekend.
Ik huur er normaal een grote weide bij, maar helaas mag ik die niet meer huren en ben ik opzoek naar een andere. Dan gaan ze in de ochtend naar de weide en savonds laat weer thuis in de paddock

Chanelle007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-19 23:56

Jah, ik heb er nog eens goed over nagedacht. Ik zoek een huur weide voor min 2 paarden. Met een schuilstal. Omgeving Gistel,Leffinge,wilskerke.

Prijs overeen te komen

Kan er iemand mij helpen?

Chanelle007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-19 22:32

Jah, ik heb er nog eens goed over nagedacht. Ik zoek een huur weide voor min 2 paarden. Met een schuilstal. Omgeving Gistel,Leffinge,wilskerke.

Prijs overeen te komen

Kan er iemand mij helpen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 08:31

Eh nee, anders hadden er wel mensen gereageerd toch?

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 13:35

Hou marktplaats in de gaten en anders eventueel zelf een advertentie plaatsen, misschien ook in de plaatselijke supermarkt met telefoonnummer erbij?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 14:01

Suzanne F. schreef:

Nou nou... ze vroeg er toen nog niet specifiek om.
Vind je reactie wel hard. Vooral ze nu huis iets beters probeert te doen...

Wees blij dat ze zoiets zoekt ipv diertjes thuis neer te zetten!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 15:07

Knert schreef:
Suzanne F. schreef:

Nou nou... ze vroeg er toen nog niet specifiek om.

Jawel, een dag eerder met exact hetzelfde bericht.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 15:14

Dus een vorm van een advertentie plaatsen?
En elke dag even zelf 'uppen' door weer exact dezelfde vraag te stellen.
Sinds wanneer is dat toegestaan dan?

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 10:21

MAW er kan waarschijnlijk een slotje op en TS moet even een advertentie plaatsen.

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 10:44

kijk is in mijn onderschrift. Als je dit veulen koopt, heb je zeker genoeg aan het tuinhuisje en het stukje tuin. :')

Mirthe94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 14:01

Als je nog een extra weide kan huren/gebruiken kan dit wel hoor. Mijn 2 vorige pony's stonden ook zo thuis. De weide was ietsje groter en hadden een stal laten metsen. Maar die gingen overdag naar een grote weide 2straten verder. Dat was heel veel werk en zou ik nu niet meer kunnen .. ivm late uren (dus door het donker naar huis) vroeg opstaan voor te voeren / stal klaar maken voor 's avonds . Maar toen ik naar school ging werkte dat prima . 2 huizen verder hadden de buren ook een buitenbak waar ik gebruik van mocht maken ;) Maar als je deze opties niet hebt en er de tijd niet voor maakt gaat dit helaas niet haalbaar zijn..