Afstand huis-stal

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gwenvd

Re: Afstand huis-stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 08:23

Ik reed ook 25 a 30 minuten op een drukke dag. Vooral door alle stoplichten. Op zondag ochtend was het 18 minuten.

Nooit vervelend gevonden omdat dichterbij mijn paard niet lekker stond en ik het super naar mijn zin heb.

Inmiddels zijn we dichterbij verhuisd (toeval) en is het nu 8 minuten. Toch wel erg lekker! Zeker als ik zoontje meeneem en we even snel willen gaan.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 08:40

Ik ga 4-5x per week :)

Als ik ochtenddienst heb ga ik gewoon vanuit het werk. Dus dan 5x per week.
Als ik avonddienst heb, rij ik voor het werk heen en weer en ga ik doordeweeks 2x. En dan in het weekend beide dagen.

Is wel eens krap doordeweeks, maar dat is even niet anders. Scheelt ee hoop dat ik niet zelf hoef uit te mesten doordeweeks

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 08:43

Vroeger bij huis gehad, dat heeft voor- en nadelen, ik weet niet of ik er weer snel voor zal kiezen. Toen ik zelf ging verhuizen gingen de pony's mee naar een 'basic' doe-het-zelf stal, dit was ook wel dichtbij (zelfde dorp). Inmiddels had ik er nog maar 1 en toen ik steeds meer wedstrijden ging rijden zocht ik een stal met meer faciliteiten en daar sta ik nog steeds. Met de auto 15 minuten rijden vanaf huis. Vanaf mijn werk 5 minuten rijden + op de route dus dat combineer ik vaak.

Voor mij zou een half uur rijden (auto) wel de max zijn. Ondanks ik volpension sta ben ik er graag elke dag even ook als ik niet ga rijden, het is voor mij ook gewoon een stukje ontspanning/een uitlaatklep en vind even tutten of wandelen ook fijn op dagen dat ik niet train. Dat zou ik lastiger vinden als hij bijvoorbeeld op 45 minuten zou staan.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 08:49

Koper schreef:
Tessebes schreef:
Ik vraag mij af of de mensen met langere reistijd dan ook elke dag gaan. De mijne staat op 10-15 minuten en ik ga elke dag. 'S avonds moet ik er nog wel wat tijd extra reken ivm parkeerplaats zoeken. :o

Ik ga 2x per dag en ben ruim een half uur onderweg. Totaal dus zo'n 4,5 uur per dag onderweg van/naar de paardjes, hoewel ik het op werkdagen combineer met reizen naar het werk. Eerst was het minder maar ben inmiddels zelf verhuisd :P

Kan ik nu niet rekenen of jij niet ? :+
Maar desalniettemin heb je veel voor je pony’s over door tweemaal per dag te gaan.

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 08:54

Ik ga om de dag :j

Iedere dag is niet nodig.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 09:05

Ik sta nu 20-25 min fietsen enkele reis. Maar ik ga binnenkort op mijzelf wonen en als het meezit wordt het dan 10 minuten fietsen enkele reis. Tjah, als paard perfect staat, dan moet je zelf maar dichterbij wonen. Zoiets? Maar eerst even afwachten van hoe en wat. :+

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 09:15

Hier op 5km (10 min)
Een doe hetzelfstal met meerdere personen
Ga elke dag, langere afstand zou ik niets vinden
Het is ook nog praktisch op de weg naar mijn werk, ideaal
Ik moet door het natuurgebied heen waar we kunnen rijden. Paard staat daar iets verder vanaf dan ik woon :))

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 09:20

mirim schreef:
Koper schreef:
Ik ga 2x per dag en ben ruim een half uur onderweg. Totaal dus zo'n 4,5 uur per dag onderweg van/naar de paardjes, hoewel ik het op werkdagen combineer met reizen naar het werk. Eerst was het minder maar ben inmiddels zelf verhuisd :P

Kan ik nu niet rekenen of jij niet ? :+
Maar desalniettemin heb je veel voor je pony’s over door tweemaal per dag te gaan.

Ik niet :+ 2,5 uur is ook wel lang zat eigenlijk :P

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 09:32

@TS: ik woon bij jou in de buurt en heb ook jarenlang naar regio Rucphen gereden om dezelfde reden :D en nog een paar jaar naar Ossendrecht. Ik had het er helemaal voor over; het 24/7 buiten kunnen met schuilstal en de heerlijke bossen <3 nu staan ze gelukkig aan huis, dat compenseert alle jaren op afstand haha!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 09:34

VogeltjeM schreef:
@TS: ik woon bij jou in de buurt en heb ook jarenlang naar regio Rucphen gereden om dezelfde reden :D en nog een paar jaar naar Ossendrecht. Ik had het er helemaal voor over; het 24/7 buiten kunnen met schuilstal en de heerlijke bossen <3 nu staan ze gelukkig aan huis, dat compenseert alle jaren op afstand haha!

Haha dat geloof ik zo. Als ik ooit de mogelijkheid heb om ze thuis een paddock paradise oid te bieden, dan gaat dat zeker gebeuren :D

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 10:10

Bij ons op stal zijn meerdere mensen verder weg gaan wonen in de afgelopen tijd. Een paar zijn zelfs een tijdje naar een stal dichterbij verhuisd maar uiteindelijk toch weer terug gekomen. En een paar andere hebben wel dichterbij rond gekeken maar vonden een fijne stal voor hun paard belangrijker dan de afstand!
Bij ons wordt overigens wel alles gedaan, dus mensen hoeven niet iedere dag te komen.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 10:20

Ik heb de mijne nu ook op een halfuurtje afstand met de scooter staan. Je bent er eigenlijk zo en het is een mooie/fijne route zonder stoplichten en veel lange stukken rechtuit. Met de auto kan ik er in 15 min zijn. Maar het is het me zo waard! Ik had hem eerst op 5 min afstand maar zat er constant mee in mijn maag dat hij te weinig eten kreeg en te weinig buiten stond. Ik hoef me nu nergens meer zorgen over te maken.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 10:24

Ja woody staat op half uur rijden met de auto van mij.

Puur omdat ik daar fijn trainingsgebied heb.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 11:06

Ik heb ook jaren 20-30 minuten enkele reis gehad, ging dagelijks, maar toen studeerde ik nog. Zodra ik ging werken heeft hij nog even op zo'n afstand gestaan maar snel dichterbij gehaald. Uit mijn werk werd het zo 45-50 minuten door de file die er dan stond. En om 8 uur in de avond na het eten had ik vaak ook geen puf meer. Dus nu fijn op 10 minuten en binnenkort aan huis!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 11:24

Mijn paard staat nu 10 minuten rijden met de auto van m'n huis maar zodra ik ga samenwonen met m'n vriend (we zijn op zoek naar een huis) zal het ook ongeveer 30 minuten worden. Ik wil hem alleen niet verplaatsen en we hebben het beide zo naar ons zin op de huidige stal dat ik dat er wel voor over heb. Liever wat langer rijden naar een hele fijne plek!

Rubs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 12:03

Voor onze paardjes moeten we 25 min rijden met de auto, maar we hebben het ervoor over. 10 minuten stappen om bij het bos te komen, en paarden zijn er heel gelukkig. 1 x per week gaan we niet. Paarden staan overdag in een groepje in een hele grote paddock, en snachts in een ruime buitenstal. Paarden happy wij happy!!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 12:10

ik ga elke dag :j

paard krijgt div suppl vanwege artrose en in de zomer voor zijn allergie en ik wil zeker zijn dat hij ze opeet

gisteravond ben ik voor de 2de keer erheen gereden omdat de stalbaas hem niet te pakken kreeg in de paddock , maar is ook geen paardenman :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 12:49

15 seconden :+

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 12:56

Ik ga elk weekend naar mijn paard, tenminste dat probeer ik, maar ik werk in de horeca en soms moet ik gewoon een dag bijkomen.

Maar de shocker: paard staat 2 uur enkele reis bij mij vandaan.
Omdat er in de buurt niet een plek is zoals ik die wil, paarden 24/7 buiten in kudde, en goeie buitenrij mogelijkheden.
Vanaf waar hij nu staat rijd ik zo naar de duinen en t bos en ook een pluspunt, we hebben een team aan mensen om samen (endurance) te trainen en ik heb ook standaard vervoer naar wedstrijden als ik dat wil.
Ik kan me niks beters wensen, behalve dan iets wat dichterbij is. Maar ik denk dat ik eerder zelf die kant op verhuis uiteindelijk dan dat ik mijn paard verhuis.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 13:05

Misschien een rare vraag corrina, maar hoe kan je voor endurance trainen in max 2 dagen per week? Of wordt je paard daar nog getraind tijdens jouw afwezigheid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 13:08

Tessebes schreef:
Ik vraag mij af of de mensen met langere reistijd dan ook elke dag gaan. De mijne staat op 10-15 minuten en ik ga elke dag. 'S avonds moet ik er nog wel wat tijd extra reken ivm parkeerplaats zoeken. :o

Ik ga 3 tot 4x in de week, dat vind ik prima te doen, mijn paard staat top!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 14:10

corrina1994 schreef:
Ik ga elk weekend naar mijn paard, tenminste dat probeer ik, maar ik werk in de horeca en soms moet ik gewoon een dag bijkomen.

Maar de shocker: paard staat 2 uur enkele reis bij mij vandaan.
Omdat er in de buurt niet een plek is zoals ik die wil, paarden 24/7 buiten in kudde, en goeie buitenrij mogelijkheden.
Vanaf waar hij nu staat rijd ik zo naar de duinen en t bos en ook een pluspunt, we hebben een team aan mensen om samen (endurance) te trainen en ik heb ook standaard vervoer naar wedstrijden als ik dat wil.
Ik kan me niks beters wensen, behalve dan iets wat dichterbij is. Maar ik denk dat ik eerder zelf die kant op verhuis uiteindelijk dan dat ik mijn paard verhuis.

Ik zie mezelf ook eerder die kant op gaan.

Soortgelijke stallen zijn hier op het eiland niet. En uitrijmogelijkheid is echt alleen polder :+

En aangezien ik geen trailer heb en wel voor endurance wil trainen, is een bos op rij afstand (in mijn geval direct naast stal dan) een grote luxe. Wil niet steeds iets huren voor een trainingsrit in het bos (2x per week)

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 14:21

Mijn paarden staan op 16minuten van mijn huis.
Het is voor mij niet zo zeer de tijd dat ik het verder weg vind, maar ik moet over de snelweg er heen. In tijd is het maar iets verder dan mijn vorige stallen (10min en 12min.) maar de snelweg is vaak druk of staat file. Gelukkig staan ze dan ook volpension en kan ik makkelijk een dagje over slaan.

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 20:09

Tessebes schreef:
Misschien een rare vraag corrina, maar hoe kan je voor endurance trainen in max 2 dagen per week? Of wordt je paard daar nog getraind tijdens jouw afwezigheid?

Mijn paard wordt door anderen getraind dus :) nu moet ik wel zeggen dat ik het komende maand zo druk heb dat ik nog niet echt plannen heb voor dit seizoen, de kalender is ook niet heel denderend en dus kijk ik later wel welke wedstrijd ik eventueel ga rijden, maar plezier is het belangrijkste.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 20:30

Waar staan jullie paarden dan? Ik word er nieuwsgierig van :)