Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Citaat:Op 2001-09-19 09:59, schreef Kitty:
Ik heb Muzefee niet zelf ingereden. Ze hebben haar naar een africhtingsstal gebracht. Maar toen ik op haar kwam te rijden, kon ze stappen, draven en heel hard galopperen en verder niets. Nu loopt ze een goede M1-proef.
Ook ik ben sinds een maand of vier onze Nappie aan het inrijden! Eigenlijk heb ik me er best op verkeken want hiervoor heb ik wel veel paard gereden op pension en manege paarden maar het is toch wel een opgave om je eigen paard in te rijden. Vooral omdat je hem niet wil verpesten voor de rest van z'n leven! Ik heb Nappie nu iets meer dan een jaar en heb hem ook zelf zadelmak gemaakt wat op zich niet moeilijk bij hem was, hij was super braaf, maar nu merk ik wel dat er af en toe echt een "kop" op zit, vooral omdat hij nu echt aan het werk wordt gezet. Hoe makkelijk hij ook in de omgang is
, met rijden is het af en toe echt een DRAAK
, en laat ook duidelijk merken dat hij het er niet mee eens is ( hij is dan echt beledigd
). Tot nu toe kan ik wel zeggen dat het steeds leuker wordt, omdat hij dingen snel oppakt en ik hoop op 16 december ons eerste b-proefje te rijden in de Hollandsche manege in Amsterdam!
Spannend!!! Gelukkig heb ik goede begeleiding van Claudia, mijn instructeur, die me echt ongeloofelijk goed helpt. En ik vindt dus ook dat als je niet zeker van je zaak bent tijdens het zadelmak maken of het inrijden van een paard dat je je niet moet schamen om hulp te vragen, je hoopt toch zo lang mogelijk plezier te hebben van je paard en dat begint denk ik bij een goede basis.