Voor de eerste x staart geknipt, te kort?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Re: Voor de eerste x staart geknipt, te kort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 19:31

Ik doe het bij elk paard weer anders. En vaak zijn ze lang omdat ik geen zin heb om te knippen.. Ik vind zo'n korte staart wel mooi staan, als ze 'm niet te hoog dragen.
Van die lange staarten vind ik lelijk. Het staat sloom en zo in de winter scheelt het mooi klitten!

Als ik knip, knip ik ze ook ruim boven de kogel af.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 19:43

Mijn merrie knip ik ook zo kort. Die heeft een dunne sluike staart en op die manier lijkt hij voller. Bij mijn ruin tot net boven de kogel. Hij draagt hem ook meer. Kan dus best paardafhankelijk zijn. Bij een fries of een haflinger bvb vind ik veel minder mooi. Daar is het toch een beetje zonde van zo een behang weg te knippen.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 19:45

Mijn merrie knip ik niet zo kort, is een Fries en die koeten echt lang lang zijn voor de keuring. Mn oude kwpn merrie knipte ik ook de staart zo. Is prima

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 20:19

Ik vind het prima hoor TS. Ik knip bij die van mij ook een flinke handlengte boven de kogel af. Vind het er prima uitzien bij je paard!

Flash111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 20:23

De staart zoals op foto lijkt me zeer mooi maar we zouden het totaalplaatje moeten zien natuurlijk. De gewenste lengte hangt af van eigen smaak en het type paard. Een shet of fries paard staan best met een lange staart terwijl ik een bloedgemaakt type het liefst met een kortere staart zie. Ieder zen eigen smaak natuurlijk.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 20:25

ik knip tot ong de kogel

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 20:32

In de winter is dit een mooie lengte,voor je het weet is het weer aangegroeid hoor.
Staartharen willen in de lengte nogal snel groeien

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 20:34

daantjuhhh schreef:
Ik vind dit juist een mooie lengte.

Ik vind tot op de kogel altijd een beetje sloom staan.

Kwestie van smaak verschil

Ik ben het met je eens!

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 20:38

Ik vind het persoonlijk wel te kort, zeker omdat hij nog een heel stuk korter gaat lijken tijdens het rijden. Ik heb de staart het liefst zo lang mogelijk, echt maar 3 cm boven de grond ofzo

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 22:30

Ah joh niks meer aan te doen en het gaat er vooral om wat jij er van vindt, niet wat een ander vindt of wat "normaal" is. :)

Ik houd ook niet van lange staarten, vind de lengte die je nu geknipt hebt wel mooi, maar daar heb je niks aan he :=

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 00:35

Maar net wat praktisch is. Zelf knip ik de staart in de winter vrij kort en in de zomer laat ik het langer.
Mijn fries heeft nu ook een kortere staart en dat is toch een stuk fijner. Bij haar groeit het ook erg hard. Gewoon even kijken wat je zelf fijn vindt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 00:45

Voor een springpaard is dit prima.
Bij dressuurpaarden laat je hem toch vaak wat langer.

Ik laat het bij mijn paard zeker langer want die draagt de staart nogal.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 00:48

Ik vind hem ook prima van lengte. Ga morgen gelijk eens even kijken of er bij die van mij ook weer een stuk af kan :-)

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 00:51

Ik weet nog wel dat ik voor het eerst de staart van m'n (toenmalige) tinker knipte. _O-
Nou dat was nog wel korter. :Y) . Het stomme is, sindsdien vind ik het mooi, en blijft het bij m'n merrie nog 2\3 cm boven de kogel. Shetlanders tot de sprong ongeveer. Ik vind het dus zeker niet mis staan, :D . Maar het mooie is; Het groeit weer aan.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 01:34

Ik vind dit een prima lengte hoor! Knip de staarten van mijn paarden nog iets korter. Heb een hekel aan toiletteren etc. Dus na de zomer gaat de schaar er flink in en hoef ik er een jaar niet meer naar te kijken. Ideaal.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 02:26

speurneusc schreef:
springpaarden een handbreedte onder de hak dressuur tussen de hak en kogel in en western op de kogel

Nou.... ik ken veel springpaarden en die hebben echt een veel langere staart dan dat hoor :+

TS ik zou m echt een stuk langer laten. Hoogstens net iets boven de kogel.

Ik heb t ook ooit gedaan hoor... wat een ramp bij mij was t tot de hak gedaan geen gezicht :')

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 03:12

_AnnelotD schreef:
[ [url=m/CkxNUb.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/noHL69.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QeoLyS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Eef_Bam schreef:
Prima lengte, springpaarden hebben de staart vaak wat korter nog zelfs. Zelf ben ik fan van het boven de kogel afknippen, mooi lang.

Zo is ie van de zijkant, nog steeds ok?

De staart is wel iets te kort maar hij is wel voller, probeer de staart voller te houden ook laat je het ff groeien. Gewoon goed bij houden . soms knip je millimeter eraf,

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 04:45

Het ligt er aan of het paard in de winter in de blub moet staan, dan vind ik het niet te kort want als het paard in de blub weg zakt en loopt naar achter staat hij op zijn staart.Dus dan liever iets korter.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 05:03

Ik vind persoonlijk iets langer mooier, maar dit is ook prima hoor.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 13:09

Elco schreef:
Het ligt er aan of het paard in de winter in de blub moet staan, dan vind ik het niet te kort want als het paard in de blub weg zakt en loopt naar achter staat hij op zijn staart.Dus dan liever iets korter.

Geen enkel paard hoort in de blub te staan (en ja mijn paarden staan 24/7 buiten)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 13:25

Mijn paard staat ook in de blub in de paddock hoor :Y)
Liever blub dan een paar meter opzij naar waar het droog is omdat er beton ligt, paardenlogica. Dus dat een paard niet in de blub hoort, is onzin.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 13:45

Ik laat hem net als de meeste ook iets langer,maar als is een paard met deze lengte van staart zie passeren zou ik daar niks van denken hoor.
Ik kijk ook hoe de staart is een staart die in een punt uit loopt knip ik korter als een volle brede staart. Ik vind zo'n lang dun sliertje ook altijd een zielig gezicht.
Zelf ben ik gezegend met een paard met prachtige manen en staart ,dus heb ook wel makkelijk praten.
Maar staarten groeien best hard aan.Bovendien gaat het erom wat jij mooi vind en niet wat een ander mooi vind.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 13:59

Ik knip ze altijd best kort. Dan wel niet expres, maar vind het toch ook wel mooi staan.

Bij mijn friesxhaflinger
Afbeelding

En bij deze lieve PRE (die inmiddels helaas niet meer op deze wereld is)

Afbeelding
Afbeelding

_AnnelotD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-18 01:11

Iedereen bedankt voor de reacties! Ben een uiteindelijk best tevreden mee, zeker voor de eerste keer! Gewoon een momentje van pure paniek haha

Qucolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 08:05

Mooi of lelijk het is in ieder geval recht dat is voor sommige al moeilijk genoeg. Het groeit vanzelf weer aan als je het tekort vind