hengst...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 16:33

Wendy, kies gewoon voor je eigen veiligheid. Laat je paard castreren of zet m ergens neer waar hij zn plaats in de rangorde wel leert. Als ie een keer omhoog komt en zn weledelgestelde hoefjes op jouw hoofd plant kan dat hele nare gevolgen hebben.

Fem007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 16:40

Als je snel genoeg kunt reageren kun je zodra je paard wilt toehappen een ijzeren roskam tegen z'n mond duwen. Deze moet je dus wel continu bij je houden als je met je paard bezig bent. Deze truc werkt bij merries en ruinen, hopelijk ook bij hengsten! Vooral niet slaan, dat wordt hij giga-kopschuw. En tja, ik zou hem laten castreren eerlijk gezegd.
Succes met je beslissing.

perlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 16:42

Zoals ik al zei als de mijne zou bijten of slaan krijgt hij ze direct waar ik hem raken kan dan maar koschuw hij weet wel wat zijn plek is en blijft daar dus ook hierdoor is het niet nodig om hem vaak te straffen hoe dan ook.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 16:48

Castreren als hij niet wordt gebruikt voor de dekdienst!!!!!!

Kopschuw wordt een [paard als ie echt bang is, dit paard lijkt mij niet bang als hij slaat met benen en bijt. Geef hem dus maar een goede dreun. daat wordt ie echt niet kopschuw van. Of laat hem maar bang worden toont ie iig meer ontzag dan hij nu heeft.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 17:01

perlee schreef:
Hihhiii ja het is wel erg uitnodigend he denk dat als ik paard zou zijn inderdaad zoiets zou hebben van he das leuk HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel Haha!

En dan maar hopen dat de hengst alleen maar aan HAP denkt en niet aan........ Clown

perlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 17:03

vera"]
[quote="perlee schreef:
Hihhiii ja het is wel erg uitnodigend he denk dat als ik paard zou zijn inderdaad zoiets zou hebben van he das leuk HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel Haha!

En dan maar hopen dat de hengst alleen maar aan HAP denkt en niet aan........ Clown
[/quote]

Auwwwwwwwwww dat lootp echt niet makelijk daarna dan whahaaaaaaaaa

Anouk01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 17:16

Dat weet ze dus niet echt. Ze wil hem graag als dekhengst. Maar ze weet niet of hij dat wel kan worden ofzo...

perlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 17:18

Anouk01 schreef:
Dat weet ze dus niet echt. Ze wil hem graag als dekhengst. Maar ze weet niet of hij dat wel kan worden ofzo...

Vertel eens wat meer over hem dan

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 17:23

Nou idd welk bloed zit er achter, is ze al op een keuring geweest?

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 17:30

Anouk01 schreef:

MAAR ZE WEET NIET OF HIJ DAT WEL KAN WORDEN?!?!?!?!

Als die knol niet goedgekeurd is, met de nodige premies ed, moet ze hem sowieso niet laten dekken. Er zijn genoeg goedgekeurde hengsten - en genoeg paarden zonder papieren op de wereld.

Er zijn trouwens ook genoeg paarden in de wereld die bijten en trappen, en mensen aanvallen. Misschien ook een idee om te voorkomen dat er nog eentje bijkomt?

overigens was mijn verzorgpaard wel heel erg geholpen met een castratie... Hij werd pas laat gecastreerd, omdat hij pas op het laatste moment is afgekeurd als dekhengst... Als hengst was hij niet te berijden, als ruin werd hij de grootste suf ever Lovers

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 17:36

vertel idd is wat meer over het geval dan? welk ras en of hij al is naar de keuring is geweest. ik vind het zelf niet slim om een etter dekhengst te laten worden, het gaat ook om het karakter dus sowieso MOCHT hij goedgekeurd worden zal hij als etter weinig vraag hebben, vooral als hij ook geen wedstrijden rijd op hoog niveau ofzo.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 17:38

Ik heb even op haar site gekeken en daar staan de volgende dingen:

Citaat:
G Habibi is een kruising tussen een zwarte Arabier genaam G Basgier en een Appaloosa/Pinto genaamd Sissy.

Citaat:
In het voorjaar wil ik met hem naar de keuring van NRPS. Ik hoop natuurlijk dat hij als ik hem hengst kan laten dat hij dan een dekhengst word!

Dus als ik het goed begrijp is het een mengelmoesje. Daar is helemaal niks mis mee (ik heb er zelf ook eentje), maar als dekhengst lijkt me dat geen succes.

perlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 17:38

Dit staat in haar profiel

Naam: Gussi Habibi.
Vader: G. Basgier.
V.M: Welcome Runner.
Geboren: 15-05-2002
Kleur: Bont/ Appaloosa
Geslacht: Hengst.

Ik hoop dat ik hem hengst kan laten, en dat ik dan met hem ooit naar een hengsten keuring kan en dat hij dan ook een dekhengst wordt!! Als dat niet lukt dan word het gewoon een rijpaard!

Dit is een foto neem ik aan

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 17:51

Wendy, je hebt een heel aardig paard om te zien. Maar mijn vraag is wat is voor jouw de toegevoegde waarde van een dekhengst.
Je paard is geen volbloed, er zijn al erg veel arabische hengsten met een eerste premie bij het AVS.
Is het de kick voor jouw om een hengst te hebben? Dan zou ik denken, denk eens goed na. Paarden en zeker hengsten zijn geen showmateriaal, speelgoed. Ze kunnen ook best erg gevaarlijk zijn en jouw het ziekenhuis of nog erger intrappen. Realiseer je dat wel....

Anouk01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 18:03

Woww..Sommige mensen reageren wel heel raar. Wendy vraagt gewoon om advies. Maar iig. Op die foto is Habibi ja.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 18:07

Anouk01 schreef:
Woww..Sommige mensen reageren wel heel raar. Wendy vraagt gewoon om advies.

Op welke reacties doel je dan? Volgens mij geeft iedereen gewoon advies, maar waarschijnlijk zal niet alles zal in het straatje van Wendy passen.

Anouk01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 18:10

Clitia"]
[quote="Anouk01 schreef:

Als die knol niet goedgekeurd is, met de nodige premies ed, moet ze hem sowieso niet laten dekken.
[/quote]

Nouw sorry...Maar dat KNOL...Dat bedoel ik met rare reacties..

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 18:11

Anouk01"]
[quote="Clitia"][quote="Anouk01 schreef:

Als die knol niet goedgekeurd is, met de nodige premies ed, moet ze hem sowieso niet laten dekken.
[/quote]

Nouw sorry...Maar dat KNOL...Dat bedoel ik met rare reacties..
[/quote]

Maar ze heeft wel gelijk.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 18:15

Dat over knol, sommigen zien dat net zo als een gewoon paard, ik noem mijn paard ook knol zonder dat ik daar iets negatief mee bedoel en ik weet dat clitia dat ook niet negetief bedoeld.

Anouk01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 18:16

Maar ze kan het tog een beetje normaal zeggen? Maarja. Wendy komt vast vanavond wel weer op bokt. Kan ze zelf weer antwoorden, Ik heb verder geen zin in gezeur ofzo... Lachen

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 18:19

Lieke schreef:
Dat over knol, sommigen zien dat net zo als een gewoon paard, ik noem mijn paard ook knol zonder dat ik daar iets negatief mee bedoel en ik weet dat clitia dat ook niet negetief bedoeld.

zo noem ik alle paarden 'het geval'. inclusief mijn eigen hengst en pony(klinkt vet stoer, denk dat ik hem maar even ga laten keuren als dekhengst zodat hij bij het rijtje komt tussen al die kwpn'ers...) Knipoog

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 18:24

Sorry, maar ik wordt hier een beetje gefrustreerd van. Een paard hengst laten, omdat het 'cool' is, terwijl hij levensgevaarlijk gedrag vertoond.
En dan reageer ik heftig - dat vind ik in dit geval normaal...

Normaal is doorgaans dan ook niet meer dan een mening...

Ontopic: als je wil, dat je paard handelbaar wordt, zul je toch in moeten zien, dat een hengst te hoog gegrepen is...

Anouk01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 18:29

Ze wil hem niet hengst laten omdat het cool is. Maar ze twijfelt. Ze weet niet of hij goed gekeurt word voor dekhengst. Maarja...Ik zal tegen Wendy zeggen dat er een hoop reacties zijn bijgekomen..Dan verteld ze het allemaal zelf wel.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 18:31

Wat moet een 15 jarige meisje met een dekhengst?
Als ze hem nu laat castreren, heeft ze er volgend jaar een leuke rijpony aan.
En ik denk dat ze hem daarvoor heeft gekocht?

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 18:31

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het wel met de meeste mensen hier eens ben.. je kan een paard niet Hengst houden omdat je dat wel leuk vind je moet het ook aan kunnen en dat blijkt niet zo te zijn.. Maar goed wat wij vroeger altijd deden bij de jonge paard was trug bijten.. dat wil wel eens helpen ik weet niet of je dat wel eens heb geprobeerd.. je kan ook een velletje van zijn neus pakken en dat een klein stukkie draaien.. dat is voor hem niet echt een lekker gevoel en der zijn paarden die der op reageren.. maar goed ik blijf derbij dat het misschien toch wel heel handig is hem te castreren..