Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zonnetje81 schreef:Ik vraag me af wat jullie doen. Mijn schema:
‘S morgens buiten zetten: 10 minuten.
‘S avonds stal doen: 15 minuten
Als ik ga rijden en opzadelen ben ik een halfuur tot drie kwartier bezig.
Tussendoor een keer een deken wisselen of hooi voeren is 5 minuten werk.
Hooi halen 1x in de paar weken. Vlas liet ik leveren.
happyjoyce schreef:Een aantal mensen zeggen dat het zoveel tijd kost dat ze niet meer aan rijden toekomen. Ik vraag me af hoeveel tijd jullie dan overal aan kwijt zijn?
Ik ben ik denk ik door de weeks per dag een uurtje kwijt aan de paarden (zonder rijden) en in het weekend misschien 2 uurtjes, omdat we dan wat 'grotere' klussen doen. Het enige wat meer tijd kost is hooien, maar je kunt natuurlijk ook gewoon hooi kopen.
HorseTopShop schreef:Er is nog zoveel meer dan alleen voeren en mesten.
Land bemesten, slootkanten maaien ( ben je klaar, kan je weer bij het begin beginnen), onderhoud bedrading, onderhoud stallen, vlas halen en opstapelen, hooi halen en opstapelen, onkruid verwijderen, mest afvoeren, etc.
Ik was ongeveer 3 uur per dag bezig aan onderhoud. En dan reken ik het voeren en mesten niet mee.
Mesten voor 5 paarden (inloopstallen) was ik 1,5 uur per dag aan kwijt.
VogeltjeM schreef:HorseTopShop schreef:Er is nog zoveel meer dan alleen voeren en mesten.
Land bemesten, slootkanten maaien ( ben je klaar, kan je weer bij het begin beginnen), onderhoud bedrading, onderhoud stallen, vlas halen en opstapelen, hooi halen en opstapelen, onkruid verwijderen, mest afvoeren, etc.
Ik was ongeveer 3 uur per dag bezig aan onderhoud. En dan reken ik het voeren en mesten niet mee.
Wow!! 4.5 uur per dag bezig![]()
Dan had je óf het best onderhouden perceel ooit, óf het meest arbeidsintensieve perceel ooit. Omg!
GDG schreef:Van de mensen die hun paard(en) aan huis gehad hebben en daarvan afgestapt zijn en nu dus weer in pension staan: ik ben benieuwd waar hebben jullie je op verkeken hebben (dat je het eerst dus wel wilde maar blijkbaar tegenviel)?
HorseTopShop schreef:Er is nog zoveel meer dan alleen voeren en mesten.