Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Poortland schreef:Zo iets heb ik precies in gedachte, het kan dus wel!
tengeltje11 schreef:Poortland schreef:Zo iets heb ik precies in gedachte, het kan dus wel!
leuk in gedachten,maar mag je daar draineren?het volledige stuk in zand laten leggen?
volgens mij zal dat 'neen' zijn.
dus dan krijg je in de winter vieze drek en in de zomer niets.
niet haalbaar.
alles lijkt altijd mooi op een ander,maar je mag zomaar niet even zand kappen,drainage leggen,verharden,....
Azmay schreef:Maar de mensen die dit zo enorm klein vinden, hebben jullie dan hectares met zandgrond? Of mega paddocks? Hier kunnen ze echt de wei niet meer op na een weekje regen. Voelt dan alsof je op sponzen loopt..
Geryon schreef:Gini schreef:Niet te persoonlijk nemen, maar dan vraag ik me af of jouw visie op "lekker rennen" niet heel erg gek is. 2 paarden en een shet op een ruimte die kleiner is dan de gemiddelde binnenbak, het enige wat ik me dan voor de geest kan halen zijn 4-5 galoppassen om te eindigen in een wilde draai en weer 4-5 galoppassen de andere kant op. Het is natuurlijk beweging, daar niet van, maar "lekker rennen" is voor mij toch net iets anders.
Ze kunnen geen 50km/uur halen maar dat zie ik paarden in een stabiele kudde uberhaupt nooit uit zichzelf doen? Wellicht heb ik daar een verkeerd beeld van want ik heb nooit 24/7 lopen kijken naar een kudde maar naar mijn weten is het vooral eten en soms even wat ravotten en soms een volle galop en dat konden ze allemaal echt goed hoor! Zonder wilde bochten.

Voor de mijne ben ik zeker 1 Ha. nodig is om haar fatsoenlijk (zonder dat ik echt helemaal gek van dr word) te kunnen houden. Maar een normaal paard zou imo toch wel minstens 2000 m2 moeten hebben. En dan ga ik even van het houden van 2 paarden, van de maat zoals ik ze heb, uit. Met maar 700 m2 echt ik zou er niet aan beginnen.