Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
riegje schreef:Hoeveel van de mensen die nu optie 2 zeggen, en het over een schuilstal praten hebben zelf ervaring met paarden/pony's die 24/7 buiten leven?
riegje schreef:Hoeveel van de mensen die nu optie 2 zeggen, en het over een schuilstal praten hebben zelf ervaring met paarden/pony's die 24/7 buiten leven?
Askja schreef:Bijzonder dat de meerderheid hier geen problemen heeft met 15 uur op stal (van de 24 uur he, dat is bijna 2/3e van de tijd) maar wel met het ontbreken van een schuilstal.
Enige beschutting tegen regen en wind in de vorm van bomen/struiken/een schutting oid is uiteraard wel zo fijn, maar als de wei bij slecht weer iig deels droog blijft (laat desnoods een bult zand storten op een strategische plaats), is het ontbreken van een schuilstal voor een robuust ras als een Welsh Cob echt niet zo'n probleem.
Ik neem aan dat bij optie 1 wel hoort dat als je paard ziek wordt, hij dan wel op stal kan staan. Maar dat lijkt mij eigenlijk niet meer dan logisch, dat moet altijd mogelijk zijn.
Delphi schreef:Dit. Het is een afweging die TS moet maken en beide zijn niet ideaal. Met beide opties gaat het paard er op vooruit tov hoe het nu leeft. De vraag is hoe groot TS de verandering moet maken en wat de gevolgen daarvan zijn.Mijn voorkeur is 24/7 buiten met schuilstal, maar die optie is er niet. En dan verkies ik een droge stal boven 24/7 buiten. Ook wetende dat mijn paard in de zomer weer lekker 24/7 naar buiten gaat.
Sizzle schreef:Ik zou nooit kiezen voor een plek zonder gegarandeerde droge plek.
Prima voor opfok die nog niets hoeven maar niet bij paarden die ook nog eens moeten werken met die spierpijn na een natte koude nacht.
Ja ik heb ervaring met 24/7 buiten met schuilstallen. Zonder dak zet ik er geen paard neer.