Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Iris82 schreef:Of gewoon zo'n ovale stapmolen, maar die heb ik eigenlijk nog op geen enkele stal gezien. Lijkt me wel bijzonder prettig.
ElCamino schreef:Helemaal niks!!!
Ik vind stapmolens echt enorme doodsaaie ondingen voor paarden.
Meestal is het gewoon voor mensen die te beroerd zijn om fatsoenlijk in-of uit te stappen naar mijn mening.( al vindt vast niemand dat hier ...)
Daarbij vind ik de belasting op een cirkel een beetje verkeerd voor een paard, een hele tijd rondjes linksom en rechtsom lijkt me niet ok.
Als revalidatie vind ik het onzin, meeste blessures genezen het meest bij lange stukken rechtuit.
Het draaien vind ik vaak te krap dus nee.... hier geen stapmolen voor mijn paard.
Die staat liever in de wei, en in de paddock
Iris82 schreef:Of gewoon zo'n ovale stapmolen, maar die heb ik eigenlijk nog op geen enkele stal gezien. Lijkt me wel bijzonder prettig.
prugelpiet schreef:Ik lees hier overal dat stapmolen geestdodende dingen zijn... maar wat dacht je van een zandpaddock?
Zet ze hier een uurtje in de zandpaddock, gewoon met contact en vriendjes, en ze staan na een uurtje te voor het hek te wachten en dan willen ze maar wat graag met je mee.
Iris82 schreef:Dat het saai is is echt vermenselijking van je paard. Onderzoek (wat ik natuurlijk niet meer kan vinden) geeft juist aan dat paarden het helemaal prima vinden om rondjes te sjouwen.
prugelpiet schreef:Ik lees hier overal dat stapmolen geestdodende dingen zijn... maar wat dacht je van een zandpaddock?
Zet ze hier een uurtje in de zandpaddock, gewoon met contact en vriendjes, en ze staan na een uurtje te voor het hek te wachten en dan willen ze maar wat graag met je mee.