Stal in tweeen splitsen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 10:23

_/-\o_ Wat super tof dat jullie je oplossingen delen! Daar heb ik echt heel veel aan.
Die deuren zijn natuurlijk het allermooiste horsier.
Dan zou ik eens moeten kijken of zoiets zou passen. Want ik zit nog met 2 deuren voorin, dus beperkte wegklap ruimte.

Dat weidehek hebben we eigenlijk nog wel staan. Vreemd genoeg vind ik dat inderdaad wel iets eng ogen. Al hebben we op meer plekken van die hekken en gebeurt er nu ook niks mee.

Die hindernisbalk aan een ketting is wel een top budget oplossing. Die ga ik zeker ook onthouden.

Maar inspiratie genoeg zo! Super fijn al die bokkers.

BarbaraNova

Re: Stal in tweeen splitsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 10:10

Wij hadden vroeger op een pensionstal waar ik stond als voorwand afsluiting zeg maar, een hele dikke ronde balk van een cm of 30 ofzo die op een bepaalde hoogte vast hing aan op de kopse kanten een stuk ketting, door het gewicht hing hij gewoon ook op iets van een meter nog wat maar had wel iets ruimte vanwege de kettingen waar hij aan hing...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 10:55

30 cm is best een dikke boomstam... die til je ook niet even op om los te maken.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 15:02

Wij hebben het op deze manier gedaan: ipv een tussenschot hebben we een voorschot geïnstalleerd. Hierdoor kan hij open en is het een inloopstal, maar kan ook dicht en dan zijn het 2 normale stallen. Tis echt ideaal en we zijn er erg blij mee :)
Als inloopstal hebben we dan beide deuren naar buiten open staan dus ze kunnen niet klem komen te staan.
Afbeelding

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 10:00

Dat is ook een mooie oplossing eileen.

In die vorm voor mijn situatie niet geschikt omdat ik de extra ruimte nodig heb zodat de paarden comfortabel kunnen liggen ivm de breedte (of eigenlijk smalte) van de stallen.
maar zo heb je wel een mooie stal waar ze elkaar nooit klem kunnen zetten.