Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
tengeltje11 schreef:Idd,ik de dat er veel angstmakerij aan de hand is.
Hier het perceel waar ons hooi vandaan komt hebben we vorige zomer welgeteld 1 x kunnen hooien.
Boeren die ik ken hadden op het eind van vorige winter geen hooi meer,en gaven enkel mais.
Paarden di extreem vroeg de wei op gingen,puur omdat het hooi op was,....
Dit jaar heeft iedereen hier al meer hooi binnen dan heel vorige zomer.
Dus neen,ook ik doe zeker niet mee aan het geloof in een hooicrisis,en Door zo'n berichten de wereld in te jagen,drijf je enkel de prijs op.
Quir schreef:Hooi crisis? In Nederland? Merk er echt helemaal niets van.![]()
Tientallen vrachtwagens hooi al van Nederland naar Zweden gehaald en nog vele te gaan.
20/30 euro per pak van ca 500kg, voordroog.
SARINO schreef:Quir schreef:Hooi crisis? In Nederland? Merk er echt helemaal niets van.![]()
Tientallen vrachtwagens hooi al van Nederland naar Zweden gehaald en nog vele te gaan.
20/30 euro per pak van ca 500kg, voordroog.
Wat heb je voor gras gekocht?Kort of lang ,Welke snede ,welke jaargang ,koeien of varkensmest ,onbemest?
Wat wil je er mee voeren?melkkoeien, jong vee of paarden?
Mag ook gehaltes als je die hebt.
Ik ben benieuwd maar ik weet ook wat er voor die prijzen verkocht wordt en daar wordt de gemiddelde paardenhouder niet blij van.
). tienus63 schreef:Hoorde net van onze loonwerker dat ie morgen of overmorgen 15 ha aan kleine baaltjes gaat persen.