Sudocrem tegen vliegen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Re: Sudocrem tegen vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 22:44

Ik heb het hier geprobeerd op een wit neus, 2 totaal zwarte en een half zwart met wat wit.
Allemaal geen effect. En ik had zo gehoopt dat 't werkte. Had wel allemaal flemende paarden.

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 22:48

Het werkt niet als je het verder van de ogen af smeert. Heb ik al geprobeerd maar dan gaan ze nog in de hoekjes zitten. Het loopt er zeker niet in, zo dun is het niet. Het trekt ook vanzelf weg. Dit is een hele fijne, rustige pony die alles eigenlijk wel toelaat dus bij deze durf ik het makkelijker dan bij de anderen. Ik heb vanavond geen vliegen meer gezien bij de ogen.
Wimpers heb ik wel schoongemaakt hoor, anders zou het er inderdaad nog in kunnen komen.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 22:54

Ik ga het ook proberen. Ik spray vliegenspray van 17 euro en 3 sec later gaan er vliegen op zitten. Hopelijk werkt sudo beter.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 22:55

Kimm4
Als ik zelf creme opdoe dan moet ik echt wel een stuk bij mijn ogen vandaan blijven, vooral aan de bovenkant, anders komt het toch in mijn ogen, omdat het later toch verspreid.
Zou maar goed in de gaten houden of hij geen irritatie krijgt of veel knippert.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 22:59

Ik heb t net geprobeerd. Helaas werkt het vliegengordijntje aan het halster effectiever dan de sudocreme.
Dat halster is elke dag af door de jeuk. Tevens ook nog qwat kale plekken in de staart ontdekt. Denk dattie flink jeuk heeft gehad.

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 23:05

MirandaFuego schreef:
Kimm4
Als ik zelf creme opdoe dan moet ik echt wel een stuk bij mijn ogen vandaan blijven, vooral aan de bovenkant, anders komt het toch in mijn ogen, omdat het later toch verspreid.

Ik zie ze zeker 5x per dag gezien ze fijn aan huis staan, dus dat zit wel goed.
Vind het trouwens ook apart om te zien dat bij een van onze pony's de creme een dag later nog heel dunnetjes erop zit, terwijl bij de andere pony's het na een paar uur al echt onzichtbaar is. Misschien dat zoiets te maken zou kunnen hebben met dat het bij de een wel werkt en bij de ander niet?

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 23:09

Wij hebben van die vliegengordijntjes, je weet wel zo'n frontriem met draadjes, met tie-wraps aan de neusriem van de halsters bevestigd. Draadjes een beetje inkorten met schaar. Werkt al jaren perfect!
Verder hebben ze ook vliegenmaskers op.

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 23:22

Ik heb het vandaag ook geprobeerd bij mijn shetjes en hier werkte het ook!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 23:36

Kimm4 schreef:
MirandaFuego schreef:
Kimm4

Ik zie ze zeker 5x per dag gezien ze fijn aan huis staan, dus dat zit wel goed.
Vind het trouwens ook apart om te zien dat bij een van onze pony's de creme een dag later nog heel dunnetjes erop zit, terwijl bij de andere pony's het na een paar uur al echt onzichtbaar is. Misschien dat zoiets te maken zou kunnen hebben met dat het bij de een wel werkt en bij de ander niet?

Oh bij mij loopt de creme wel uit, helemaal met de warmte, dan wordt het een stuk vloeibaarder. Dus ik zou het niet zo rond de ogen doen. Maar goed, als jouw paarden er geen last van hebben...

Ik smeer het er niet dik op, ik laat zeker geen dikke witte laag zitten, maar smeer het helemaal uit op de neus. Toch heeft het hier 24 uur effect.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 06:05

Ik heb het idd ook niet dik gesmeerd, gewoon uitgewreven.
Er zit wel een vliegenkap over de ogen, ik smeer dus alleen op de neus en het werkt niet voor 100%, maar het scheelt echt wel veel vliegen.
Van de neus helemaal zwart van vliegen, naar een enkele vlieg nog.
Dat vind ik een behoorlijk succes.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 07:55

Niello schreef:
Wij hebben van die vliegengordijntjes, je weet wel zo'n frontriem met draadjes, met tie-wraps aan de neusriem van de halsters bevestigd. Draadjes een beetje inkorten met schaar. Werkt al jaren perfect!

Heb je daar foto van? Even voor het idee?

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 09:03

Hier werkt het helaas ook niet. Wat tot nu toe het beste werkt is toch wat vliegenspray met hertshoornolie met een doekje op de neus smeren.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 09:20

Ik heb het ook eens geprobeerd, aangezien mijn ruin traanogen krijgt van de Ear Balm (die bij mijn merrie dan weer heel goed werkt voor het gezicht). Ik heb gewoon wat witte klodders op z'n hoofd geveegd. Het is niet zo'n tuttefruttepaard en het leek me ook zinvol als er op zijn -donkere- hoofd wat witte vegen zouden zitten ter afschrikking van de dazen. De vliegen worden inderdaad direct een stuk minder. Zo'n 10 uur later is wel alle creme van z'n hoofd verdwenen, maar dan zijn de vliegen ook al weg. Ik smeer het er nou maar elke ochtend op.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 09:40

snorkel1986 schreef:
Niello schreef:

Ipv als frontriem aan de neusriem bevestigen, is toch niet zo ingewikkeld? ;)

Hier laat ik alleen nooit het halster om omdat ik dat niet veilig vind dus dan kan dat niet.
Maar de sudo werkt!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 11:06

Gisteravond de sudo gesmeerd, vanmorgen was het wel uitgewerkt.
Maar weer opnieuw gesmeerd vanmorgen, dan vanavond kijken. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 12:43

Hier ook geprobeerd en het werkt. Ze loopt wel met een deken + vliegenfrontriem om maar vooral bij haar neus en mond zaten er veel, dat gedeelte laten ze nu met rust. Wij blijven dus smeren.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 14:17

Spritz schreef:
Bij mijn paarden werkt het helaas niet.. jammer, was ideaal geweest voor de opfok buiten. Mijn laatste hoop is Aloe Vera, gisteren besteld.

Ik gebruik de Deo van forever (aloë. Vera) als ik het er op smeer zitten er misschien nog 5 vliegen van de 100 die er op haar neus, ogen en lijf zitten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 14:25

snorkel1986 schreef:
Niello schreef:

Zoiets denk ik?
Ik ga verder ook de sudocreme proberen, heb nog een pot staan :D
Afbeelding

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 14:28

Een een vraagje. Waarom willen jullie de vliegen weg hebben bij je paard? Hebben ze er erg last van? Ontstaan er wondjes? Of een andere reden?

Mijn pony's staan 24-7 buiten. Ze hebben niks op of om. Zitten ook onder de vliegen maar die slaan of schudden ze weg. Naar mijn idee hebben ze er niet zoveel last van en doe er dus ook niets aan.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 14:30

Sure_lee schreef:
Een een vraagje. Waarom willen jullie de vliegen weg hebben bij je paard? Hebben ze er erg last van? Ontstaan er wondjes? Of een andere reden?

Mijn pony's staan 24-7 buiten. Ze hebben niks op of om. Zitten ook onder de vliegen maar die slaan of schudden ze weg. Naar mijn idee hebben ze er niet zoveel last van en doe er dus ook niets aan.

Risico op oogontstekingen door de irritatie zelf en wat voor viezigheid er aan de vliegenpootjes zit. Komt bij dat als er dus 1 paard in de buurt zo'n ontsteking ontwikkeld het zich rap verspreid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 14:31

Sure_lee schreef:

Mijn merrie heeft een masker op maar staan alsnog de hele tijd met d'r hoofd te schudden. Kleine, open wondjes genezen ook niet als al die vliegen er steeds op zitten...

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 15:03

Sure_lee schreef:

Die van mij krijgt constant pus ogen door de vliegen. En ze worden er gek van, het is gewoon een hele zwerm constant rond hun hoofd.
Plus dat ze continu gestoken worden.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 15:12

Mijn paard schudt heel erg met zijn hoofd als er vliegen op zijn neus zitten, neusflap heb ik er af en toe wel aan maar vindt hij ook heel vervelend.
Sudocreme werkt hier niet, goede vliegenspray max 1 of 2 uurtjes...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 17:10

Bij mij zijn ze redelijk gehard tegen insecten, maar zoveel vliegen op de neus en ogen, daar worden ze niet zo blij van. Ze reageren nog stoïcijns hoor, beperkt zich tot schudden en ze gaan naar binnen als het te erg is. (meestal van 12 tot 3 uur) Maar als je ze wat kan helpen met iets als sudocreme en vliegenspray dan is dat mooi meegenomen. Zoveel vliegen heb ik hier ook nooit gehad. Eigenlijk hebben we hier normaal meer muggen en knutjes.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 17:45

Mijn merrie krijgt snel oogontstekingen, daarom heeft zij een vliegenmasker op. Met neusflap, want ze heeft een witte (roze) neus. Alsnog gaan er op haar neus en mond veel vliegen zitten (op de vliegenkap trouwens ook), maar ik heb niet het idee dat ze daar veel last van heeft. Constant hoofdschudden doet ze in ieder geval niet, in tegenstelling tot mijn ruin. Die knikt met zijn hoofd (hij knikt 'ja', ik heb het ook niet bedacht :roll: ) bij elke vlieg die hij denkt te horen of voelen. Ook hij staat dus met een vliegenkap, zonder neusflap (kan ik wel eens proberen, overigens). Hij heeft ook wel eens prutogen gehad, overigens, dus de vliegenkap is ook daarvoor. De vliegen zitten bij hem ook op de rest van zijn lijf; hij staat dan te stampen. Dus spray ik wat vliegenspray, met name op zijn benen.
Maar ja, om hem nou van top tot teen in de sudocrème te zetten %)